Dark hardstyle kick

Alter-Z

Nieuwkomer
hey mensen,

ik heb een vraagje, hebben jullie een tip wat je punch (voornamelijk) een beetje dark kan maken?
Het gaat hier om een hardstyle kick/punch.
:)

joeptjoeb tut's

watch, try, learn ...

...
wanneer leert men weer zelf nadenken ...
...

trouwens, reply van Gijs was wel goed ! (y)

Mss wat aggresievere distortion erop zetten....

Of

Maak een kick en doe dan het licht uit? :D

joeptjoeb tut's

watch, try, learn ...

...
wanneer leert men weer zelf nadenken ...
...

trouwens, reply van Gijs was wel goed ! (y)

beetje domme en overbodige reactie vind je niet, kan het toch gewoon vragen, als mensen vanaf nu niet iets nuttigs te melden hebben kunnen ze net zo goed gewoon niet reageren op topic, bespaart jullie en mij weer wat minuten van ons leven:okdan:

Schat, we mogen toch best een grapje maken, het was zo'n vage vraag. Ik bedoel wtf is "darke punch"? Enfin, Niel heeft de eer van het forum weer gered dus hopelijk kun je toch vooruit met zijn tips.

beetje domme en overbodige reactie vind je niet, kan het toch gewoon vragen, als mensen vanaf nu niet iets nuttigs te melden hebben kunnen ze net zo goed gewoon niet reageren op topic, bespaart jullie en mij weer wat minuten van ons leven:okdan:

sorry hoor, maar als je de zoek functie eens gebruikt vind je zoveel info over kicks dat je je alsnog idd schaamt ja, dat je deze vraag stelt ...
(mits je alles heb doorgespit tuurlijk :P)

no offence dude

maar er is al zoveel info te vinden op het forum!!!

de link van Niel had je al gevonden, maar je wil niet de moeite nemen hem door te nemen, want je stelt er vragen in die pagina's terug al beantwoord zijn, dus, zo'n domme en overbodige reactie geef ik helemaal niet :)

anyway; suc6!

en nogmaals;

read, watch, learn!

Als iedereen vage topics zou openen en niemand daarop zou reageren, heb je ook niets om nuttige informatie uit te zoeken.

Maar zoals gezegd, probeer eens met een distortion wat instellingen uit. Je kunt geluiden daar van zeer misselijk tot dark mee maken.
Of een dubbele toon (grondtoon + een reine kwint omhoog) oversturen en door de distortion halen.

t gaat er niet om of je een grap maakt, zoals dat filmpje kan ik best om lachen, t gaat erom of je meteen raar gaat lopen doen en gaat zeiken alsof ik niet weet wat google is ofzo en niet heb gezocht. DAT lijkt me overbodig om te vermelden of je een grapje maakt maakt me verder niks uit, kijk ik open een topic omdat ik niet snel heb kunnen vinden wat ik precies wou, als je de vraag dan niet snapt ok, dan vraag je wat ik bedoel. Dat weet iedereen nu, dus wat heb ik dan aan antwoorden als: youtube, google.. zoeken etc. ik bedoel ermee te zeggen als je niks zinnigs weet te zeggen of geen tips hebt dan kan je net zo goed niet reageren toch, maargoed hier een discussie over houden gaat t hele topic niet over dus, als mensen nog tips hebben, ideetjes of wat dan ook, meld t ;)

hey mensen,

ik heb een vraagje, hebben jullie een tip wat je punch (voornamelijk) een beetje dark kan maken?
Het gaat hier om een hardstyle kick/punch.
:)

Zoals je ook in de aanduiding onder mijn naam kunt zien vind ik dat je iets heel logisch doet door over punch vragen te stellen! *D

De key bij het maken van een nu-style punch is niet zozeer distortion. De truc is timestretching en eventueel het layeren van verschillende punchsamples om een volle punch te krijgen. De timestretching en de toonhoogte waar je je samples in zet bepalen het karakter van de punch en dus ook de mate waarin ie donker is of niet.

Zoals je ook in de aanduiding onder mijn naam kunt zien vind ik dat je iets heel logisch doet door over punch vragen te stellen! *D

De key bij het maken van een nu-style punch is niet zozeer distortion. De truc is timestretching en eventueel het layeren van verschillende punchsamples om een volle punch te krijgen. De timestretching en de toonhoogte waar je je samples in zet bepalen het karakter van de punch en dus ook de mate waarin ie donker is of niet.

ja ok dat weet ik, ik heb zelf punches die veel beter klinken bij een g3 dan een middelste C(4) maar het gaat hier eigenlijk meer om trucjes ofzo met effects of zelfs t tweaken van VST ofzo, timestretchen zal ik wel even mee werken kijken wat het allemaal oplevert bedankt ;)

Back