Cubase 5 Sample editor doet het niet

DJ41

Lid sinds 1834
Ik heb iets vreemds in Cubase 5 (nieuwe installatie). Misschien dat het een simpel dingetje is, maar de handleiding bied me geen uitkomst. Als ik in Cubase 5 stukje audio open met de sample editor en ik kies vervolgens Process en dan een willekeurige aanpassing (bv Gain), dan hoor ik de aanpassing wel in de preview. Druk ik echter op de knop process, dan voert hij de wijziging niet door.

Er zal vast wel weer een of andere "spek en bonenknop" zitten ergens die nog moet aanzetten, maar ik zit nu al een uur of 2 te klooien en kom er niet uit. Heeft iemand een idee wat het kan zijn?

Damn, wat voel ik me een noob!

Attachments

• cubase5.jpg
    cubase5.jpg
    265,3 KB · Bekeken: 275
ik heb geen idee, ik heb het ook even geprobeerd en hier werkt het in 1 keer.
het stukje wat je geselecteerd hebt wordt dan met 8db gain verhoogd, de rest niet.

voor zover ik weet zijn voor dit soort simpele dingen geen settings die dit kunnen verknallen.

edit:
nog even over nagedacht, het zou me niet verbazen dat dit komt doordat de copy protection ingrijpt. Weet je zeker dat je de laatste synchrosoft drivers gebruikt? Anders dit toch maar even melden bij steinberg zelf denk ik, aangezien hij de clip gewoon niet accepteert (zeg die ook in je scherm, no clip detected).

Zoiets moet het haast wel zijn, want dit is dermate basic voor cubase dat dit zonder meer zou moeten werken

Laatst gewijzigd:
Bedankt voor het meedenken. Ik ben inmiddels al ergens achter. Als ik een nieuw project aanmaak, dan werkt het wel normaal. Ergens heb ik dus mijn eerste project ver*$%kt. Geen idee hoe ik dat heb geflikt.

Ik ben erachter dat het met de disk te maken heeft waar Cubase op is geinstalleerd. Als ik het project opsla op een andere disk met "backup project", dan doet hij het wel goed. Echt heel vreemd, de NTFS rechten staan op deze schijf gewoon goed.

Back