vengeance sound toevoegen aan logic

RVL

Stamgast
Mensen,..

Ik ben mn mac opnieuw aan het installeren en ik heb de vengeance soundpack. Losse mappen met wavs zeg maar.
Die wil ik toevoegen aan logic pro zodat ik die kan openen met de exs24. Nu weet ik dat ik daar een trucje voor uit moest halen, maar heb geen idee meer wat dat was.

Ik zit al 2 dagen te kl^%$#@@@# om het voor elkaar te krijgen.
Wie heeft er een idee?

thnx!

In exs24 ga je naar edit (rechtsboven, naast options), dan naar zone, dan naar load multiple samples. Voor elke sample kun je vervolgens een zone kiezen, pitch aan/uitzetten, etc.

Deze bedoel ik niet. Ik kon normaal gesproken gewoon via de instrument list een gekopieerde map met samples openen.

Misschien lukt slepen, je pakt de samples die je wilt en je sleept ze naar logic (slepen: muis ingedrukt houden.)

helaas lukt dit ook niet.. ik heb het nu echt handmatig mapje voor mapje moeten doen.. A hell of a job!!

Ik heb het uiteindelijk gedaan zoals matt beschreven had.. Bedankt nog trouwens matt :P

mac HD user]] bibliotheek ]] application support ]] logic ]] sampler instruments

daar kan je je vengeance EXS map kwijt

Die locatie zal vast precies kloppen. Maar het is verder logisch. Of je kan mappen toevoegen aan ESX, dus kun je je samples overal kwijt, zolang je ESX maar daar laat zoeken. Of ESX heeft een vaste locatie waar samples staan en kun je ze hierbij plaatsen, waarschijnlijk in een aparte map. Wellicht te vinden bij het optiescherm van ESX?

de topic starter moet dan in de handleiding van zijn vengeance cd nog eens kijken daar staat alles precies uitgelegd

zorg dat je altijd een apparte map heb waar je je wav samples hebt staan en zet de exs file in de bovenste genoemde locatie. zo kan je zowel uit de exs als gewoon wav in logic gebruiken

Zo is het inderdaad. Echter heb ik de .exs bestanden niet, dus moet deze zoals hierboven al benoemd is mapje voor mapje toevoegen volgens "import multiple sample". Deze vervolgens opslaan als .exs en dan werkt t..

Het probleem hiermee is dat je dus stap voor stap moet doen om er .exs files van te maken. Je kan volgens mij niet het hele zwikje erin slepen, wat een stuk sneller zou gaan. :P

Back