Korg X50 software

Obscurus

Nieuwkomer
Ik ben op zoek naar iemand die mij een copietje kan doorsturen van de bijgeleverde software van een Korg X50 of een Korg MicroX.
Ik heb de cdrom namelijk nooit gekregen van de winkel, en krijg de drivers maar niet geïnstaleerd. Ik heb alle mogelijke tooltjes van Korg al geprobeerd en alle mogelijke handleidingen doorlezen, maar ik vrees dat ik toch die cdrom zou nodig hebben.

Dus ik hoop dat er hier iemand is met een X50 of een MicroX die zo vriendelijk zou willen zijn om de essentiele bestandjes door te sturen? Dan kan ik ook weer verder.

Op voorhand dank
Glenn

ALTIJD eerst de officiele sites checken behorende bij het merk, waarom slaan mensen die eerste en zo simpele stap altijd over?

http://korg.com/SupportResults.aspx?productid=253

"Ik heb alle mogelijke tooltjes van Korg al geprobeerd"
Daarmee bedoel ik dus ook de deze, ik ontbreek blijkbaar nog iets anders. Want in de manuals die je tussen de bestanden vind die je hier linkt staat er dat je op een gegeven moment de drivers van de cd moet instaleren.
Maar die cd heb ik dus niet.

Daarom dus mijn vraag.

EDIT: Rechtstreeks uit de manual die bij de USBdriver download zitten waarnaar u mij zonet linkte: "You will be asked for the name of the folder. Insert the CD-ROM included with the KORG device into your CD-ROM drive. Then type the name of the folder D:\Driver that contains the KORG USB-MIDI Driver, and click the OK button."

Ik heb ook al gegoogled naar eventuele drivers, ook naar of ik de cdrom niet online kon vinden.
Vorige keer heb ik het na enkele uren opgegeven, nu heb ik na enkele uren besloten om het forum te raadplegen want al hetgene dat ik kon vinden online werkte niet.

Laatst gewijzigd:
Zoals ik al zei heb ik alle officiele tools al meermaals geprobeerd, ook degene die jij nu aanwijst (heb hem speciaal voor jou nog eens gedownload en geherinstaleerd, maar nog steeds het zelfde resultaat dat mijn synth helemaal niet herkent wordt als een korg toestel) Omdat hij het als een of ander windows apparaat instaleert. (met een standaard driver)

Heb nu al een paar keer geprobeerd deze driver te verwijderen, en dan die korg tools te instaleren/runnen, maar eveneens geen succes.
Korg tools instaleren en runnen met die standaard windows drivers geinstaleerd ook geprobeerd. Ik heb echt al enorm veel geprobeerd.

En daarom dat ik nog altijd op zoek ben naar die cd omdat in de manual van de zip die jij aanwijst staat op een gegeven moment "You will be asked for the name of the folder. Insert the CD-ROM included with the KORG device into your CD-ROM drive. Then type the name of the folder D:\Driver that contains the KORG USB-MIDI Driver, and click the OK button."

maar nog steeds het zelfde resultaat dat mijn synth helemaal niet herkent wordt als een korg toestel) Omdat hij het als een of ander windows apparaat instaleert. (met een standaard driver)

Wat ik uit je verhaal opmaak is dat de driver-detectie van Windows de verkeerde driver oppakt. Maar alle acties die je noemt gebruiken die Windows driver-detectie.

Heb je ook geprobeerd aan te geven dat je zelf een driver wilt kiezen en dan óf uit de lijst de Korg-driver selecteren (als die er staat), óf daar de locatie van de uitgepakte download aan te wijzen? Dus alle zelf-detectie van Windows uit of wegklikken en alles zelf aanwijzen?

De MS20-controller van Korg kent dit probleem namelijk ook. Als je daar niet zelf de juiste driver aanwijst pakt die ook meestal de "Generic USB Controller".

Heb je ook geprobeerd aan te geven dat je zelf een driver wilt kiezen en dan óf uit de lijst de Korg-driver selecteren (als die er staat), óf daar de locatie van de uitgepakte download aan te wijzen? Dus alle zelf-detectie van Windows uit of wegklikken en alles zelf aanwijzen?

Dat heb ik inderdaad beide al geprobeerd, maar over de drivers die in die download zitten zegt hij dat ze ongeschikt zijn. -Daarom dat ik dacht dat de cd misschien zou helpen- En als ik in die lijst aanduid dat het een korg apparaat is (want X50 staat natuurlijk nog niet in die lijst) zegt hij dat er een driver wordt geinstaleerd, maar veranderd er niets. [volgens mij diezelfde driver dat hij constant automatisch instaleert]

Maar dus ik heb zowel met tooltje, als handmatig proberen te instaleren.

Ondertussen is er mij wel iets tebinnen geschoten, deze driver heeft vroeger wel gewerkt. Ik heb ook een firmware update gedaan. Hierna heeft hij nog een tijd lang gewerkt, en dan ben ik van usb-poort veranderd, en sinds dan heb ik hem nooit meer via usb geconnect gekregen. Op geen enkele poort.
Misschien dat door de firmware update mijn toestel een soort van andere naam of id heeft gekregen, waardoor hij nu niet meer herkent wordt als een Korg toestel, maar dan zouden er meer gelijkaardige gevallen moeten zijn zeker, nee?

Heb je de KORG USB-MIDI Driver Tools inmiddels gevonden? (bij de programmatjes)

voer deze drie stappen uit en dan moet het werken
1) Uninstall Korg USB devices
2) install Korg USB MIDI Devices
3) Configure KORG USB MIDI Drivers

Moet zeggen dat ik het ook niet handig vond, maar het werk wel,

Mijn Korg Micro X kreeg ik meteen en zonder veel moeite aan de praat met de MIDI-driver van Korg's website. Lees wel erg goed de instructies.

De driver van Korg kan ook verwijderd worden met een tooltje op de website.

Probeer zeker ook eens om de Micro X rechtstreeks op je pc aan te sluiten en niet via een hub. Ook dit is een veelvoorkomend probleem als MIDI-instrumenten over USB willen communiceren.

Indien dit niet zou lukken, neem dan eens een kijkje op de website van 'Korgforums'

Succes!

heeft die Korg X50 niet toevallig ergens een 'advanced driver' knopje ?

Ik weet dat die er vaak wel zit bij Edirol/Roland, wanneer deze op 'off' staat neemt ie sowieso de standaard windows drivers. Heb ik me zelf ook ooit op suf gezocht.

Back