Dat is idd wat ik ooit heb "geleerd"
Nou ja, iedereen heeft natuurlijk zijn eigen werkwijze.
Wat ik zelf altijd doe ik op normaal luisterniveau werken en tijdens het mixen heel vaak aan het volume slingeren. Constant op elk niveau horen wat je aan het doen bent in een mix.
Feit is dat je op laag volume het laag amper hoort vanwege de loudness-curve van je oren. Ook tijdens bijvoorbeeld het instellen van een compressor, gaat het volume eventjes omhoog, om de impact ervan te voelen / ervaren, hierdoor ga je ook andere keuzes maken dan dat je op laag volume zou doen.
Bruggetje naar ontopic: Ik kan me dus goed voorstellen dat de TS zijn kamer goed wilt isoleren. Opmerkingen als: 'dan zet je hem toch zachter' of 'ga met koptelefoon op werken' gaan er bij mij dan ook niet in, vandaar die eerdere 'sneer'.
Maargoed, ontopic: Het is zeker niet makkelijk een kamer in kamer constructie te maken die ook nog betaalbaar is. Je kunt het simpel en goedkoop doen, maar dan kun je het net zo goed niet doen, omdat dat vrij weinig nut / effect heeft.
Wil je het goed aanpakken, trek je portemonnee maar open. Isolatiemateriaal, rachelwerk van hout / metaal, rubberen afstandsblokjes voor tussen je rachelwerk en muren, gipsplaten (liefs dubbel) en een hele hoop kluservaring, anders gaat het gegarandeerd fout!
Er zijn hier wel wat topics over te vinden op dit forum hoor...