Kosten maken van een 'geluidsdichte' box.

Eurynom3

Ouwe rot
Ik ben van plan om over een jaar op mezelf te gaan. Het probleem waar ik tegen aan loop is de geluidsoverlast die ik veroorzaak. Nou zijn er verschillende mogelijkheden: huurwoning met een kelder of het maken van een box in een kamer. Een huurwoning met een kelder is weinig tot niet te vinden. Daarom is het maken van een box in een kamer een meer voor de hand liggende oplossing.

Weten jullie wat het maken van een 'geluidsdichte' box kost. En kan je hiermee geluidsoverlast geheel voorkomen?

En werken met een koptelefoon op, danwel met een redelijk volume op je speakers op christelijke tijden is geen optie?

Mixen doe je m.i. sowieso op een niet te hoog volume. Dit ivm onder andere luistermoeheid.

Natuurlijk als je opnamens wilt gaan maken van instrumenten dan is geluidsdicht wel aan te raden.

Overigens weet ik uit ervaring dat het zeer lastig is om in een bestaande woning iets gekuidsdicht te krijgen. Drums kan je wel vergeten om dat voldoende te dempen.

Paul

Mag iedereen dat even lekker zelf weten...... 8)

Ja, alleen moeten ze dan niet gaan miepen over hoofdpijn of tinnitus. Trouwens, zacht zetten en kijken wat er overblijft van je track is een goed idee bij mixen.

Ja, alleen moeten ze dan niet gaan miepen over hoofdpijn of tinnitus. Trouwens, zacht zetten en kijken wat er overblijft van je track is een goed idee bij mixen.

Dat is idd wat ik ooit heb "geleerd"

Paul

ONtopic guys ;)

ik zit een beetje met dezelfde vraag namelijk,
heb binnekort een kamertje "over" in huis en wil ook e.e.a. wat gel. dicht maken ...

ben wel een beetje benieuwd, heb al diverse verslagen hier op SF gezien, e.e.a zag er goe uit, maar is ook een berg geld ....

het is maar dat ik wat muziek kan maken 's avonds, zonder dat t hele huis wakker ligt :P

Op de plaatselijke markt heel veel eierdozen kopen en die tegen de muur plakken werkt helaas niet. Hier staat hoe het wel moet

Dat is idd wat ik ooit heb "geleerd"

Nou ja, iedereen heeft natuurlijk zijn eigen werkwijze.
Wat ik zelf altijd doe ik op normaal luisterniveau werken en tijdens het mixen heel vaak aan het volume slingeren. Constant op elk niveau horen wat je aan het doen bent in een mix.

Feit is dat je op laag volume het laag amper hoort vanwege de loudness-curve van je oren. Ook tijdens bijvoorbeeld het instellen van een compressor, gaat het volume eventjes omhoog, om de impact ervan te voelen / ervaren, hierdoor ga je ook andere keuzes maken dan dat je op laag volume zou doen.

Bruggetje naar ontopic: Ik kan me dus goed voorstellen dat de TS zijn kamer goed wilt isoleren. Opmerkingen als: 'dan zet je hem toch zachter' of 'ga met koptelefoon op werken' gaan er bij mij dan ook niet in, vandaar die eerdere 'sneer'. :)

Maargoed, ontopic: Het is zeker niet makkelijk een kamer in kamer constructie te maken die ook nog betaalbaar is. Je kunt het simpel en goedkoop doen, maar dan kun je het net zo goed niet doen, omdat dat vrij weinig nut / effect heeft.

Wil je het goed aanpakken, trek je portemonnee maar open. Isolatiemateriaal, rachelwerk van hout / metaal, rubberen afstandsblokjes voor tussen je rachelwerk en muren, gipsplaten (liefs dubbel) en een hele hoop kluservaring, anders gaat het gegarandeerd fout!

Er zijn hier wel wat topics over te vinden op dit forum hoor...

is het verstandig om oordopjes in te doen die 20hrz fileten en 20 kh
tijdens het mixen?

ik ben sinds ik de krk rg 6 heb bang dat ik tinitus kan krijgen

ik luister zachtjes eigenlijk maar ze staan wel voor me is dit gevaarlijk voor mn gehoor?

is het verstandig om oordopjes in te doen die 20hrz fileten en 20 kh
tijdens het mixen?

Als jouw monitoren < 20 Hz en > 20 kHz weergeven vind ik dat knap. Maar het lijkt me sowieso onverstandig om iets te doen waardoor je niet meer hoort wat er precies in je mix zit. Nog even los van het bizarre idee om je monitoring harder te zetten en dan oordoppen in te doen. Enige die daar wat van merken zijn de buren.

ik heb ze al vrij zacht en wil weten of het skadelijk is
aangezien er producers zijn die tinitus hebben gekregen. ik wil dat voorkomen

oke die ken ik.

maar als ikd e krks op een normaal forlume heb hoe weet ik dan dat ze minder asl 80 db staan

Ik zie dat mensen tips geven hoe ik het beste kan isoleren. Daar heb ik helaas niks aan.

Ik ben benieuwd naar de kosten :)

Back