TNT troubles Frankrijk

De service van TNT wordt er niet beter op. Heeft iemand ook slechte ervaringen met TNT france? Ik heb nu al 2 keer een pakket verzonden, via de tracktrace kan ik achterhalen dat het pakket beschikbaar is op een afhaallocatie, maar meer info krijg ik dan niet. De ontvanger kreeg geen briefje met daarop gegevens waar op te halen. Ik kreeg het pakket na enkele weken terug.

Frankrijk en Italie zijn zowiezo kutlanden om iets heen te sturen, iets met de franse slag, en de Italiaanse nonchalance.
( en in Italie wordt er nogal wat gestolen, daar lijkt wel niets aan te komen.)

ik merk wel dat de TNT steeds slechter wordt.

vooral na de sluiting van de reguliere postkantoren is het hard achteruit gegaan.
sigarenboeren en visboeren schijnen toch niet zo handig te zijn ik het zorgdragen voor het aannemen en verder afhandelen van een pakket.
ik heb nu al zeker 20 keer een complete show gehad als ik een pakketje wilde versturen.
en dat is over een tijdsbestek van nog geen half jaar.

nog even, en dan wordt brengen of halen de enige veilige optie.

het lijkt eigenlijk nergens meer op.

:mega:

Track & Trace van USPS zegt:
Delivered 8 jan. 2010 A'dam airport.....

Afgelopen vrijdag de 22e rond 17.10u gebeld naar de TNT....
Gesprekskosten: 45eurocent p/m met een max. van 22euro.
Vervelend en imo te lang durende meerkeuze menu zonder de optie om direct door verbonden te worden...

-Goedemiddag meneer wat kan ik voor u betekenen?
Via track & trace op usps.com zie ik dat mijn pakket op 8 januari in Nederland is aangekomen. Ligt deze al 2 weken bij afdeling inklaring/douane?
-Sorry meneer uw pakket is langs de douane gegaan,
en staat nu op het punt om onbestelbaar retour gezonden te worden.
Mevrouw kunt u mij vertellen wat de reden hiervan is?
-Neen meneer, de reden staat niet op mijn scherm vermeld.
Maar mevrouw u bent het met mij eens dat het geadresseerde adres overeenkomt met het ontvangstadres wat ik u zojuist heb medegedeeld?
-Ja meneer dat ben ik volledig met u eens!
Misschien dat het pakket beschadigd is en de bezorger het zo niet wilde aanbieden?!
Maar mevrouw uw bezorger is toch bezorger en geen controleur van pakketten?
-Daar heeft u gelijk in meneer!
Mevrouw bent u het dan ook met mij eens dat dit pakket geheel buiten de schuld de verzender en mij als ontvanger om onbestelbaar retour is gestuurd?
-Meneer dat ben ik met u eens maar als u eerder had gebeld had ik de onbestelbaar retourzending kunnen tegenhouden.
Maar mevrouw u werkt voor een miljardenbedrijf. Welke een vergoeding ontvangt voor geleverde diensten?
-Ja meneer dat klopt.
Klopt het dan ook dat de verzendkosten opnieuw voldaan moeten worden doordat het pakket buiten de schuld van de verzender en ontvanger onbestelbaar retour wordt gezonden?
-Meneer daar kan ik geen uitspraak over doen. Zoals u het zegt kunt u wel eens gelijk hierover hebben. Doordat de overdracht van pakket heeft plaatsgevonden en deze retour wordt gezonden kan ik op dit moment niets voor u betekenen. Kan ik verder nog iets voor u betekenen?
Neen mevrouw een fijn weekend, de mijne is al met een bijzonder goed gevoel begonnen :(
-Sorry meneer mijn excuses hiervoor maar ik kan er ook niets aan veranderen!

Heel dat TNT gebeuren had imo nooit mogen bestaan! Het had GVD gewoon de PTT en in overheidshanden moeten blijven. Wat een flutwerkgever en bedrijf is dat geworden.

De Nederlandsche Posterijen is allang heengegaan. Helaas is de klant geen koning meer en wordt met grote regelmaat grove afbreuk aan de leveringskwaliteit gedaan. Indien de nieuwkomers in de bezorgingssector hogere kwaliteit voor minder kosten bezorgen dan zal TNT nog sneller uit beeld verdwijnen.

Waarom gaat 't bij bedrijven als bijv. Bol.com wel 99% van de gevallen goed en bij ons particulieren niet?
Denk dat particulieren iets minder serieus genomen worden, ofzo? OF bedrijven als Bol.com betalen meer.. maar dat kan ik me ook weer niet voorstellen...

Waarom gaat 't bij bedrijven als bijv. Bol.com wel 99% van de gevallen goed en bij ons particulieren niet?
Denk dat particulieren iets minder serieus genomen worden, ofzo?

De kosten voor particulieren liggen hoger dan voor bedrijven voor de TNT. Aangezien de TNT geen monopolie meer mag bezitten, gaat de aandacht steeds meer uit naar de grote klanten met hun meerjarige raamcontracten en hun bulkzendingen. Als die wegvallen, wat dus ook gaat gebeuren, kan je er vergif op innemen dat de dagen van de TNT zijn geteld. Uiteindelijk zullen wij als particulieren meer moeten gaan betalen om dit onderdeel economisch gezond te houden.

De bezuinigingsronde bij de TNT is reeds ingezet met het laten verdwijnen van de klantvriendelijke postkantoren. De sigarenboeren, slagerijen, copy-shops en avondwinkels kunnen nooit de geboden kwaliteit van de postkantoren evenaren. Simpelweg: want het is niet hun core-business

Als die wegvallen, wat dus ook gaat gebeuren, kan je er vergif op innemen dat de dagen van de TNT zijn geteld. Uiteindelijk zullen wij als particulieren meer moeten gaan betalen om dit onderdeel economisch gezond te houden.

Het schijnt dat diverse nederlandse tv gidsen al niet meer in zee willen gaan met TNT, maar ik dacht UPS, zijn ze weer wat grote klantjes kwijtgeraakt.

hier zelfde verhaal, 2 postkantoren gesloten op rotterdam zuid, incl de postbussen.
Die postbussen staan nu in de Plus supermarkt en de balie die erbij hoort is de mandjeskassa van de Plus. Dus als het druk is aan de mandjeskassa kan je laaaaang wachten.
Het andere kantoor betsaat nu uit een krappe balie in een Read shop. Enige voordeel is dat daar wel een "echte" medewerker van tnt staat.

Opsturen naar het buitenland via de lokale supermarkt schiet ook niet op, die hebben echt 0,0 verstandf om de juiste stickers erop te plakken, dat moest ik zelf doen!
Één keer daar iets opgestuurd naar frankrijk, maar ik heb veel moeite moeten doen om het pakket weer terug te krijgen, wel 25 euro aan verzendkosten weg. Duurde 3 maanden, was ergens blijven steken op een frans distributiekantoor.

Naar Frankkrijk geen TNT gebruiken. 1e keer kwam het pakje niet aan. 2e keer dankzij dat ik het telefoonnummer op het pakje had gezet, is het pakje opgehaald. Was afgegeven bij een kapsalon.

Back