Laat jij jouw dance producties masteren?

ATOR

Stamgast
Op het prosoundweb mastering forum organiseer ik de WUMP, daar masteren we met een aantal mastering engineers dezelfde mix en geven elkaar daarna feedback.

Voor de nieuwe editie vroeg er iemand of we niet eens een keer dance konden doen.

Nou vind ik zelf dat je als dance producer zelf moet masteren omdat de keuzes die je maakt vooral creatief zijn en dat kan niemand anders voor je beslissen.

Maar misschien heb ik het wel mis. Vandaar mijn vraag: Laat jij jouw dance producties masteren?

Ik mix goed af, zodat klinkt het zoals ik wil.....daarna gaat het naar Curvepusher (londen) toe waar het gemasterd en gesneden wordt op een laqcuer. Daarna word er een plaat van geperst door Record Industry te Haarlem.

Het masteren is niet op losse channels, maar over de gehele mix dat extra doen waardoor het op vinyl beter gaat klinken. Meestal niets dramatischte fouten wegwerken oid.

grtz Bruce

Bedankt voor jullie reacties. Zo'n idee had ik al. Bij dance draait het erg om de sound en daar is wat je op de 2bus doet een onderdeel van.

Het echte masteren, het snijden van de groef in de plaat, zal niemand thuis doen. Maar pre-mastering is volgens mij altijd al een onderdeel geweest van het produceren van dance.

Er komt wel steeds meer pop-dance en zelfs hiphop-dance, daar wordt de mastering wel uitbesteed.

Back