fijne kneepjes Reaktor en Logic

Anth

Nieuwkomer
Beste mensen,

Ik ben op zoek naar iemand die mij wat meer kan thuis brengen in Reaktor en Logic en wie weet in de combinatie van beide. Vooral het gebruik met een controller is nieuw voor mij. Ik zou het op prijs stellen om eens een 2 of 3 tal keertjes langs (enigszins in de buurt van Amsterdam of Den Haag) te komen of kom bij mij (Weesp) langs. Wil daar natuurlijk ook zeker iets voor vergoeden.

Groeten,
Anthony.

Laatst gewijzigd:
Reaktor leer je niet zo maar even ben ik bang. Dat programma is echt immens en vereist eigenlijk al een hoop kennis van synthese e.d. Ben er zelf ook al een tijd mee bezig, beste software aankoop sinds tijden :D

Hoi,

Ik ben een aloude fan van Reaktor. Als je mijn vliegtuigticket betaalt, sta ik daar binnen twee 2 dagen :))
In Reaktor kan je de meeste GUI elementen (knobs, sliders enz) toewijzen aan controllerinformatie. Daarnaast kan je ook eens kijken naar de "Midi In==> controller" module. Die geeft controller informatie op, met een waarde tussen 0 en 1. Dan moet je ze vermenigvuldigen met de parameter die je wilt bewerken. Maar dit is niet de eenvoudigste methode.

Misschien kun je beter gerichte vragen stellen ipv wat is de relatie tussen Reaktor en Logic.

Zoek eens op Youtube naar "tutorial Logic" en "tutorial Reaktor" Dan kom je soms erg verhelderende filmpjes tegen.

Ik moet idd even wat duidelijker zijn:

- Ik wil Reaktor niet gebruiken om synths e.d mee te maken, alleen geluiden maken enz.

- Op de e.o.a. manier reageert Reaktor niet op midi vanuit mijn Trigger Finger of Axiom. Logic doet dat wel.

- De combinatie Logic/Reaktor geef ik aan omdat ik niet heb begrepen waarom sommige ensembles het niet doen in Logic en bijv. waarom soms alleen de stand alone functie gebruikt kan worden, wat me dan ook niet altijd goed lukt.

- Ik vermoed dat als iemand mij de broodnodige basis (-ideeen/-principes) uitlegt ik de handleidng veel beter begrijp en ik veel sneller op weg kom.

- Bovendien ben ik erg benieuwd wat anderen er zoal mee uitspoken en vind ik het leuk om inspiratie op te doen.

Ik ga iig nog eens zitten voor de video tutorials.

Laatst gewijzigd:
Back