Hooihuis
Acta est fabula
Sinds kort geeft mijn Yamaha FS1R aan dat de batterij aan vervanging toe is. Nu is dat een klusje dat je prima zelf kunt doen, maar ik heb er toch een vraagje over. Kan je de batterij er zonder problemen uit halen als de synth aan staat? Dit uiteraard in verband met het verdwijnen van de patches, als hij uit zou staan EN er zit geen batterij in.
Wat ik dus van plan ben is: FS1R openmaken, spanning erop + aanzetten, batterij er uitwippen en naar de electronicazaak op de hoek om een nieuwe te halen. Daarna natuurlijk weer alles in omgekeerde volgorde
Voor het gemak hier even een foto van het main board + batterij (niet zelf gemaakt; komt van het net).
Wat ik dus van plan ben is: FS1R openmaken, spanning erop + aanzetten, batterij er uitwippen en naar de electronicazaak op de hoek om een nieuwe te halen. Daarna natuurlijk weer alles in omgekeerde volgorde
Voor het gemak hier even een foto van het main board + batterij (niet zelf gemaakt; komt van het net).

Gelukkig hou ik wel van aparte noises, bleeps etc., dus wat dat betreft kan je ook met de voices experimenteren tot je een ons weegt. Het hoeft niet allemaal even glad en lief te klinken.
Ik heb deze synth nu al een paar jaar in huis en besef hoe weinig ik er eigenlijk nog mee gedaan heb, en hoeveel er nog te leren valt. Dat moest maar eens veranderen