Pulsating/evolving soundscapes

oei zijn precies toch serieuze systeemvereisten, ik wacht nog even met updaten naar 64bit, omdat ik een boel ellende voorzie met alle drivers etc..

maar je hebt geen ervaring hem te draaien op 32 bit? ik ben erg geinteresseerd in omnisphere, maar hoor voortdurend horrorverhalen over de cpu belasting

maar je hebt geen ervaring hem te draaien op 32 bit? ik ben erg geinteresseerd in omnisphere, maar hoor voortdurend horrorverhalen over de cpu belasting

ja hoor heb ik wel ervaring mee, daarvoor draaide ik hem op een dual core 32 bits op Windows XP met Cubase 5 32 bits. Toen kon ik net 2 geluidjes uit omnisphere halen en dan stond de asio cpu al op 80 procent. Of te wel, eigenlijk onbruikbaar was die toen.

nu draai ik op een i7 systeem met 8 gig op 64 bits onder windows 7. Ik zit erover te denken om te upgraden naar 16 gig, maar ik wacht nog even af hoe nodig dit is in de praktijk. Tot nu toe is 8 gig voldoende.

Wellicht bied de demo inzicht in de cpu load van je pc

is helaas geen demo van. die library is meer dan 30 gig namelijk. En ze hebben subset ervan.

Beetje aparte, maar wel bruikbare tip hoop ik.. kennen jullie dat progje "Paulstretch" nog?

Is beetje m'n geheime wapen voor vage textures.. dat is nl. exact wat dat programma doet :P

Sample een "AAH" of "Oeoeh" of pik er 1 van een bestaand nr, 't maakt eigenlijk niet uit wat je erin stopt, stretch it!! en geniet..

Layer je audio file uit paulstretch met synthgeluiden en 't is feest. (Het kan geen kwaad om je gestretchte file wat te EQ'en, het is nogal schel/flets wat eruit komt)

Belangrijkste hier, 't is gratis.

neen er is spijtig genoeg geen demo, vnl door de grote files (zeggen ze zelf op de site)

bedankt voor de tips quifster, denk dat ik omnisphere (spijtig genoeg) dan nog even links laat liggen. spijtig, want ik vind het geluid van het beste dat ik al uit een vst heb horen komen

denk dat ik omnisphere (spijtig genoeg) dan nog even links laat liggen. spijtig, want ik vind het geluid van het beste dat ik al uit een vst heb horen komen

ik denk dat dat verstandig is, ik heb het idee dat een quadcore niet voldoende is om echt volledig gebruik te maken van de mogelijkheden die omnisphere biedt. Dat geven ze zelf overigens ook aan in hun demo's op het net, dat je een behoorlijk systeem moet hebben staan om omnisphere volledig te kunnen benutten (zoals de Live mode).

Ik vond omnisphere vrij matig op mijn oude systeem, maar dat kwam dus ook omdat ik hem gewoon niet kon gebruiken in mijn projecten omdat ik simpelweg te weinig CPU power had om het serieus te gebruiken. Nu maakt het niet meer uit, of ik nou 2 of 500 oscillatoren gebruik, het is gewoon een standaard vsti geworden kwa gebruik, dus niet een noemenswaardige invloed op de ASIO in je project.

Back