Tribute To Dx-7!

Hangt er vanaf hoe er mee omgegaan word he.

nee
er zat altijd een bak ruis op de output
altijd

maar even serieus
dit moet allemaal wel een grap zijn toch :D

Hello, leuke discussie erdoorheen hehe. enfin ik heb naast een dx7 een dx5, en ben echt flabbergasted van de sound van de dx5, lekkerder dan de 7, ik weet niet waarom, maar de dx5 heeft in ieder geval gebalanceerde uitgangen, andere power supply, en wat minder ruis. uiteraard bitimbral. ook zijn de vele knoppen (lees drukknoppen) en twee sliders een aanzienlijke verbetering tov een dx7. er zijn bijvoorbeeld aparte function knoppen naast edit knoppen. en.......wat wil helpen.... hij ziet er errrug dik uit! Ik heb ook een hele tijd geleden een dx7s gehad een dx7ii dus, en die was ook erg vet, met name omdat je 4 voices op elkaar kon zetten en wat ontstemmen. aanrader die II!

Zit er sterk aan te denken om een DX27S te kopen, 100eurotjes inclusief originele handleidingen....
Is dit duur of niet?

Zit er sterk aan te denken om een DX27S te kopen, 100eurotjes inclusief originele handleidingen....
Is dit duur of niet?

the big question is: WHY?!

ik heb laatst een dx-11 gekocht als hobbyprojectje, maar hem toen ie redelijk af was weggedaan omdat ik toch al een dx-200 had.

Overigens is het weer bijzonder vermakelijk hoe je je penis in deze draad telkens weer uit de broek probeert te halen met allerlei (technische) beweringen die nauwelijks onderbouwd zijn. Zo heb ik sterk het vermoeden dat bij die bas-patch je velocity gewoon lineair gekoppeld is aan de parameter 'FM depth'.

ik heb sterk het vermoeden dat die "thriller" mp3 oorspronkelijk gewoon een midi file is die FM7 triggert.

Kan me niet herrineren dat toen ik zelf nog een dx7 had het zo klonk als in die mp3, ik herriner de dx7 als een vrij warme en aggresieve synth en niet als zo'n kaal klinkend ding zoals in die mp3. Daar komt bij dat je ineens strakker dan ooit speelt Bradley :D:D

Hello, leuke discussie erdoorheen hehe. enfin ik heb naast een dx7 een dx5, en ben echt flabbergasted van de sound van de dx5, lekkerder dan de 7, ik weet niet waarom, maar de dx5 heeft in ieder geval gebalanceerde uitgangen, andere power supply, en wat minder ruis. uiteraard bitimbral. ook zijn de vele knoppen (lees drukknoppen) en twee sliders een aanzienlijke verbetering tov een dx7. er zijn bijvoorbeeld aparte function knoppen naast edit knoppen. en.......wat wil helpen.... hij ziet er errrug dik uit! Ik heb ook een hele tijd geleden een dx7s gehad een dx7ii dus, en die was ook erg vet, met name omdat je 4 voices op elkaar kon zetten en wat ontstemmen. aanrader die II!

Mooie bak ook die DX-5, zie je niet veel helaas.

Zoals bijna iedereen wel weet is Brian Eno een grote fan van de DX-7 en heeft hij er erg veel gebruik van gemaakt in zijn muziek. Hij had er dan ook meerdere en wat ik begrepen heb, is hij een van de zeer weinige geweest die zich echt heeft toegelegd op het programmeren van van deze synth. 98% van de gebruikers hield het, na een aantal vruchteloze pogingen, maar bij presets :D

Vandaag ga ik een nieuwe batterij halen voor mijn FS1R, waaruit vrij plotseling al mijn patches verdwenen zijn ;{ Nou ja, heel veel waren het er ook niet omdat ook deze bak niet makkelijk te temmen is. Ik vind FM razend interessant, maar ook razend moeilijk om het idee dat je in je hoofd hebt er ook uit te krijgen. De meeste dingen die ik er in geprogrammeerd had waren dan ook toevalstreffers, die wel leuk klonken.

Als ik 1 synth moest kiezen waarmee ik 5 jaar op een eiland moest verblijven dan werd het daarom de FS1R, misschien leer ik het dan een keer :D

ik heb sterk het vermoeden dat die "thriller" mp3 oorspronkelijk gewoon een midi file is die FM7 triggert.

Kan me niet herrineren dat toen ik zelf nog een dx7 had het zo klonk als in die mp3, ik herriner de dx7 als een vrij warme en aggresieve synth en niet als zo'n kaal klinkend ding zoals in die mp3. Daar komt bij dat je ineens strakker dan ooit speelt Bradley :D:D

Ik speel hem absoluut niet strak en er zitten veel fouten in...

Ik heb geen software op mijn computer op Cool Edit Pro na.

Natuurlijk klinkt hij kaal, heb wat saaie preset sounds gebruikt en geen effecten gebruikt op wat voor manier dan ook.

Het klinkt ook behoorlijk gaar als ik eerlijk ben...

Dat zit dan denk ik tussen den oren...
Het batterijtje is een tijd terug vervangen en zit nog 2,9 volt in...
Aparaat is in nieuwstaat....

Wat heeft een batterij met de geluidskwaliteit te maken ???

En ik had ook een dx7 met presets die niet saai klonken, maar vol en warm.

Hier zitten heel wat rare presets in...
Sowieso geen originele presets..

IK weet niet wat de batterij met geluidskwaliteit te maken heeft..... maar ik denk ik check het even.

Tja.... ehh, Nevermind.

Thread opgeschoond. Discussies over koop en verkoop s.v.p. voeren via PM, e-mail of telefoon, maar niet hier op het forum.

DDR Censuur ???

Omdat meneer hier inmiddels het halve forum geschoffeerd heeft, mogen wij er niet dan niet subtiel op reageren.

Er is niet gescholden. Alleen een opvoedkundige opmerking met een snedig karakter.....

Ach, Laat maar zitten...
Begrijp het ook wel.

Heb erg veel aan me kop en sta op het punt van instorten.

Beetje duur vind je niet?

Back