Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
Note: This feature may not be available in some browsers.
Zit er sterk aan te denken om een DX27S te kopen, 100eurotjes inclusief originele handleidingen....
Is dit duur of niet?

Hello, leuke discussie erdoorheen hehe. enfin ik heb naast een dx7 een dx5, en ben echt flabbergasted van de sound van de dx5, lekkerder dan de 7, ik weet niet waarom, maar de dx5 heeft in ieder geval gebalanceerde uitgangen, andere power supply, en wat minder ruis. uiteraard bitimbral. ook zijn de vele knoppen (lees drukknoppen) en twee sliders een aanzienlijke verbetering tov een dx7. er zijn bijvoorbeeld aparte function knoppen naast edit knoppen. en.......wat wil helpen.... hij ziet er errrug dik uit! Ik heb ook een hele tijd geleden een dx7s gehad een dx7ii dus, en die was ook erg vet, met name omdat je 4 voices op elkaar kon zetten en wat ontstemmen. aanrader die II!
Nou ja, heel veel waren het er ook niet omdat ook deze bak niet makkelijk te temmen is. Ik vind FM razend interessant, maar ook razend moeilijk om het idee dat je in je hoofd hebt er ook uit te krijgen. De meeste dingen die ik er in geprogrammeerd had waren dan ook toevalstreffers, die wel leuk klonken. 
ik heb sterk het vermoeden dat die "thriller" mp3 oorspronkelijk gewoon een midi file is die FM7 triggert.
Kan me niet herrineren dat toen ik zelf nog een dx7 had het zo klonk als in die mp3, ik herriner de dx7 als een vrij warme en aggresieve synth en niet als zo'n kaal klinkend ding zoals in die mp3. Daar komt bij dat je ineens strakker dan ooit speelt Bradley![]()
Het klinkt ook behoorlijk gaar als ik eerlijk ben...
Thread opgeschoond. Discussies over koop en verkoop s.v.p. voeren via PM, e-mail of telefoon, maar niet hier op het forum.