(luxe)probleem: macbook pro of 'gewone' laptop

Status
Er kan niet meer gereageerd worden.
@ Fatclap: je hebt in deze thread nog niets anders gedaan dan mensen die proberen met een argument te komen "dom" of "nauwdenkend" te noemen. Ik vrees dat je oordeel niet zoveel waarde heeft.

(Jaja, ik weet het, nu behoor ik ineens tot een bepaald kamp, maar het feit is dat het me niet uitmaakt of er een bepaald logo opstaat of niet. Het gaat er me om wat het goedkoopst is en best werkt - en natuurlijk de verhouding. Mocht je alsnog met een beter inhoudelijk argument komen...)

Persoonlijk is er in de familie vroeger ook rotgeinvesteerd in Apple, waarbij er telkens nieuwe software mocht gekocht worden, omdat elk systeem ineens niet meer compatible was, terwijl de oudere besturrssystemen niet meer verkrijgbaar waren. En het argument dat het beter werkt: een groot deel van de software gaf problemen. Met een windows systeem kun je blijven klooien tot het werkt, mijn ervaring met Apple is, als het niet werkt heb je pech. Maar dat zal weer een broodje aap verhaal zijn.

Geen idee of 't al gezegd is geweest....

probleem = macbook pro of 'gewone' laptop
(luxe)probleem <> macbook pro én 'gewone' laptop

Persoonlijk is er in de familie vroeger ook rotgeinvesteerd in Apple, waarbij er telkens nieuwe software mocht gekocht worden, omdat elk systeem ineens niet meer compatible was, terwijl de oudere besturrssystemen niet meer verkrijgbaar waren. En het argument dat het beter werkt: een groot deel van de software gaf problemen. Met een windows systeem kun je blijven klooien tot het werkt, mijn ervaring met Apple is, als het niet werkt heb je pech. Maar dat zal weer een broodje aap verhaal zijn.

ah maar dan heb je het vast over de tijd van de grote switch naar OSX?

was idd een ramp uiteraard.. we hadden thuis de Quicksilver G4 733 mhz toen.. geleverd met os9 en osx 10.0 .. wat een miserie in die tijd... het heeft geduurd tot osx 10.3 (panther) voor alles een beetje op orde was..
maar toen kwam tiger, de intel switch, leopard en 10.6 snow leopard. schitterende systemen.

Al die miserie van toen heeft een reden, zonder die grote veranderingen zou Apple niet zijn waar het vandaag is.

de intel hardware en de aard van het systeem zorgen ervoor dat het enorm flexibel geworden is

Los van alles, om de 4 jaar kun je wel rekenen op aanschaf van een nieuw systeem niet?
Tenminste, als je up-to-date wil blijven.
Heb nu 3,5 jaar een dual core 775 systeem en qua gaming merk je dat je meer nodig hebt om bij te blijven.
En tja, i3 / i5 / i7 zijn al een tijdje op de markt.
Ik ga nu 2 jaar mee met 1 enkele OS installatie en heb geen last van traagheid en errors.

Ik werk al 15 jaar als freelance grafisch vormgever bij veel verschillende reclameburo's waar ze overal met Apple werken en nog nooit ben ik een virusscanner tegen gekomen laat staan een virus... het is er wel maar zo zeldzaam dat het te verwaarlozen is. Bij één buro kreeg ik te maken met een virusscanner maar daar werkte de administatie met PC's en het was alleen om te voorkomen dat er virussen via apple op de PC terecht kwamen.

In de tijd voor OSX waren er wel degelijk virussen. Heb op een drukkerij gewerkt en kreeg dagelijks Zipdisks, Syquests, Opticals en gewone floppies van reclameburo's en andere bedrijven aangeleverd en daar stonden soms nog wel eens virussen op. Was echt verplicht een AV-pakket op de Macs te zetten.

14 jaar apple gebruiker... en ja ik heb een roze bril... hopeloos verliefd.. ze pleased me elke dag.. en laat me nooit in de steek.. zij verzorgt me als ik thuis met een virus zit.. Zelf heeft ze nooit wat.. Ik heb nog wel een virus scan gekocht maar ze is zo sterk..

Ik sleep haar overal mee naar toe... en heb zo'n lekkere internet dongle gekocht die ik af en toe in haar steek om te surfen voordat ik haar ga bespelen in Ableton.... maar nog steeds geen soa..

Met valentijn, ga ik haar upgraden.. ik denk dat ik 4gig in haar slot prop..
Oeps ik hoop dat ze niet meekijkt hahahaha ;-)

Anyway... apple zorgt dat je van je mac gaat houden.. en dat mes snijdt aan twee kanten..

Succes!!

hmmm, ik ben beniewd wat ik er van ga vinden... nog 2 weekjes en dan is-ie hiero....
al "eeuwen" tevreden pc gebruiker.... nog nooit ergens last van gehad..

Straks op een apple, kijken wat het is, ik koop nog een snelle W7 laptop erbij denk ik, voor naast de imac en standaard shit te doen... :)

heel leuk dat apple spul, maar geen waar voor je geld. Als je "diesijnnnn" wilt koop je de duurste lian li case en ben je nog honderden euro's goedkoper uit.

Toshiba heeft mooie notebooks en betrouwbare hardware. windows 7 is een kleine vooruitgang op XP en stabiel

Ik zie niet waarom je een bankrekening zou plunderen voor een minderwaardige computer van apple

Bericht door een moderator:
De topicstarter heeft inmiddels zijn keuze gemaakt en we zullen het er nooit over eens worden welke van de twee nu echt de beste is, aangezien dat een persoonlijke keuze is. Dat gaan we dus ook maar niet verder proberen.

Status
Er kan niet meer gereageerd worden.
Back