Otlen
Lid
Ik heb een Future Retro Mobius sequencer die ook CV kan uitsturen. Is dat te gebruiken als signaal voor de VCF control van de juno?
Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
Note: This feature may not be available in some browsers.
)
Nee dat is duidelijk. Maar zo'n envelope follower aanschaffen is wel de moeite waard.De Juno heeft geen externe audio input,
Je krijgt dan namelijk het effect dat je de cutoff slider 400 keer per seconde heen en weer zou halen...

Net even een PB ter bevestiging van dit vermoeden verstuurd.Geen idee. Ideale reden om aan een Doepfertje te beginnen?![]()
Inderdaad. Maar als ik een HEEL lage noot neem, dan wordt het een heel trage golf waardoor het eerder is alsof er iemand 2 keer per seconde de filter open en dicht schuift... het werkt dus wel. Maar ik wil meer.
Zo'n envelope follower, is dat softwarematig te vinden?
Ik heb net geprobeerd met mijn mobius de vcf aan te sturen. Met de cv output gaat het niet, niet met v/oct noch met hz/v. Wel met de gate... is dat normaal?
Op zich zijn hier wel leuke effecten mee te krijgen, ik stuur een sequence van akkoorden vanuit mijn MSQ-700 naar de juno en moduleer, of beter gezegd gate, met een ander ritme het filter via de mobius.
Je ontkomt er niet aan, dat het signaal te zwak is om de VCF van je Juno te voeden.. face it, je zal iets (hardwarematigs) er tussen moeten zetten om het van X --> 0-5v te krijgen....àls ik zo'n software envelope follower in gang krijg, is het dan mogelijk om met een gewone geluidskaart zo een signaal uit te sturen?
Je ontkomt er niet aan, dat het signaal te zwak is om de VCF van je Juno te voeden.. face it, je zal iets (hardwarematigs) er tussen moeten zetten om het van X --> 0-5v te krijgen. QUOTE]
Ja ik weet het. Mensen blijven het hier zeggen.
Toch is het gelukt om met de laagst mogelijke osc uit de Ultra Analog synthesizer plugin deze rechtstreeks via mijn geluidskaart uit te sturen naar de ingang van de filter met hoorbaar resultaat. Als ik een gewone golfvorm neem is er ook hoorbaar resultaat, maar dan gaat de filter zo snel open/dicht dat het compleet a-muzikaal klinkt. Bij heeeeel lage noten krijg je een LFO effect. Ik vind het vooral jammer dat ik niet NOG lager kan.
Ik heb een goed idee: ik ga de golfvorm waarbij het lukte samplen in ableton zelf. Zo kan ik hem nog lager transponeren. En kan ik zelfs op de golfvorm gaan inzoomen, en verschillende types aan elkaar plakken, zodat ik iets anders krijg dan de standaard zaagtand of sinus. Als ik die doorheen de juno jaag moet dat toch lukken, op dezelfde manier.
)