verschillende compressors tellen anders.

meloyoungster

Ouwe rot
als voorbeelden

de fl standaard compressor die telt in drie cijfers bij ratio (3.5.1) bij treshold in twee cijfers (22.7)

de Kjearhus goc telt in drie cijfers

7.12.11 bijv

anderen weer heel anders

als ik nu de fl compressor op 3.5.1 heb bij ratio
en ik vervang die en wil de zelfde raitio hebben in een andere compressor, hoe moet ik deze dan instellen als deze veel meer cijfers gebruikt

http://static.kvraudio.com/i/b/gco1.jpg als ik in samplitude de compressor zo instel dan zou ik zon lijn krijgen http://www.soundonsound.com/sos/apr08/images/Samplitude_03.jpg (die werk zoals fl)

mischien een vreemde vraag maar als je hem niet begrijpt geef ik wel meere uitleg.

Laatst gewijzigd:
Ik ken de fl compressor niet maar daar bedoel je waarschijnlijk 3.5:1. Dat betekent dat alles wat de treshold overschiet met een factor 3.5 wordt vermindert (7dB over de treshold wordt 2dB). Zo is nagegoeg elke compressor in te stellen, ook de Kjaerhus alleen die heeft zo te zien twee decimalen dus dan stel je in 3.50:1. Of dat daadwerkelijk ook dezelfde gain oplevert is natuurlijk een tweede want de compressors gebruiken niet allemaal hetzelde algoritme.

ah oke dus inprincipe zou het zo kunnen zijn dat ik de kjearhuis een hele andere ratio moet instellenals de fl oid om dezelfde(natuurlijk nooit precies hetzelfde kweet dat de een bter dan de ander zal klinken) gain reduction te krijgen.?.?

Juist alleen dezelfde cijfertjes invoeren levert niet standaard dezelfde gain reductie. Een waveform wordt in de computer discreet (sample na sample, er bestaat geen continue signaal) gerepresenteert. Het is heel goed mogelijk dat het uiteindelijke signaal (na DA conversie) tussen twee sample points de treshold overschiet, maar de afzonderlijke sample points zelf niet. Dat moet een compressor dus in kunnen schatten maar niet iedere compressor doet dat op dezelfde manier. Zo zijn er nog tal van factoren (de attack en release slopes bijvoorbeeld) die ervoor zorgen dat cijfertjes matchen toch kan leiden tot compleet andere compressie.

Laatst gewijzigd:
oke dat wilde ik inderdaad weten ik wist dit namelijk niet zeker. dacht alleen dat de kwaleiteit zou verschillen in compressors

ik gebruik zelf de gag ook wel eens die werkt precies anders om hoe minder treschold hoe meer je het effect hoort dus bij min 9 hoor je meer verschil het volume dus zachter als bij min 19 dat is dus een expander

zie ik het goed dat als ik een kik ipv na voor wil brengen wat minder op de voorgrond wil,beter een expander dan een compressor kan gebruiken?

Laatst gewijzigd:
ik zeg ook niet dat het niet lukt he want compressen lukt me aardig alleen met de fl compressor niet zo, compres gelukkig zowie zo niet veel vaak alleen de basdrum en bass en samen op een route

Punten gebruiken helpt ook.

On topic: in de Sound on Sound van augustus meen ik stond een interessant stuk over compressie. Heb ik veel aan gehad! Als je wilt kan ik wel een scan voor je maken.

Punten gebruiken helpt ook.

On topic: in de Sound on Sound van augustus meen ik stond een interessant stuk over compressie. Heb ik veel aan gehad! Als je wilt kan ik wel een scan voor je maken.

Ben de TS wel niet maar graag :okdan:

Ow dat scheelt weer :)

In antwoord op melo: ik kan voorlopig prima toe met de bij Protools meegeleverde compressor/limiter en de BF76 (1176 clone).

transparant bedoel ik ja

fl compressor vind ik niet zo, die in samplitudeb wel klinkt veel beter imo.
maar om nou alles te renderen in samplitude te compressen en weer terug..nee.

dus als iemand er nog een aantal goede weet zou dat handig zijn
kzal deze graitis iig even proberen

Back