Waar komt deze Bass vandaan ?

K-Serotin

Nieuwkomer
Hallooo
Ben van plan om zelf te klooien met muziek maken.
Alleen na veel gelezen te hebben, wil ik dus proberen om eigen kicks te maken.
Heb een gedeelte van het Varierende Hardstyle topic al doorgenomen.

Waar het mij nu om gaat is deze Bass

Zelf nog weinig verstand van de knoppen om sounds te creeren.

Zou iemand miss zo vriendelijk willen wezen, om een stap voor stap uitleg te geven, hoe ik bij deze bass kom?

Kevin

Lijkt mij een synth met 2 oscs, beide zaagtand en een osc gesynct met de ander. De gesyncte osc is ook hoger getuned en wordt soms omlaaggedraaid. Dat lijk ik te horen aan het "Tie te ta te towwww" of hoe je dat ook fonetisch wil vertalen.
Daar bovenop nog een leuke overdrive / distortion en dan ben je denk ik al een heel eind.

Heb je zelf al een syntheziser of iets waar je geluid mee kunt maken?

Wil vanavond wel eens proberen of ik dit op mn Roland SH-201 kan namaken :)

Deze vraag blijft maar terugkomen: Korg EMX/Electribe en dan het buizenknopje vol open.
De distortion kicks zitten er al in: alleen het buizeneffect eroverheen en klaar.

Hmm, aardig simpel kickie hoor.

1e Punch (microtonic of junglist) met een mid-distortion gelinkt aan een osc (camelphat).
2e Kick / Mid-Dist (Ohmicide + Buzz)
3e is gewoon een simpele saw bass met een beetje distortion en een side-chain op de kick/punch.

Ps, vind het best een slecht gemastered stukje audio..
Je hoort duidelijk dat de kick en de percs op 1 lijn zitten terwijl de synth als 2e toegevoegd is (gescheiden gemastererd van elkaar)..

Die kan je zeker terugvinden op één of andere hardstyle sample cd.... mss nog een klein beetje fx over de kick en klaar :)

Back