Behringer Tube Magician te laag Input probleem

smackos

Gepokt en gemazeld
Hoi

Ik heb hier een Behringer Tube Magician staan, het ding ziet er leuk uit maar daar is dan ook alles mee gezegd.

Als ik een synth of ietsdergelijks aansluit en het volume van die synth helemaal open zet en de behringer warmth control helemaal heb openstaan gaan de wijzertjes van de VU meter maar een heel klein beetje richting het rode gebied. (Eigenlijk bewegen ze nauwelijks)

En, het belangrijkste, ik hoor echt geen verschil, de buizenwarmte is er niet.

Nou denk ik natuurlijk dat dat iets te maken heeft met het input signaal wat veel te zacht binnenkomt.

Iemand zei dat ik 'balanced' kabels moet gebruiken ipv 'unbalanced'...maar daar kan het toch helemaal niet aan liggen,
of toch?

Ik heb geen flauw idee. Hoort dit zo? Moet die op een speciale manier aangesloten worden met speciale kabels op een mengtafel?

Wellicht zou iemand mij hier over willen inlichten.

Dank alvast.

Door gebalanceerde kabels te gebruiken word het signaal 6dB harder. Aangezien er geen echte dB-meters op de Magician zitten weet ik niet of het veel of weinig scheelt.
Maar dit werkt natuurlijk alleen als je synth ook gebalanceerde uitgangen heeft.
Ik denk dat als je mixer inserts heeft, je hem beter daar aan kunt hangen.

Toverpoeder op?

Dat had ik vaker met Behringer!!!

er is nogal een groot verschil tussen -10 dBV (ongebalanceerd) en +4 dBV (gebalanceerd) .... ik zou zeggen check ff in de (goede) manual of je je signaal op een goed niveau naar binnen stuurt.... en over buizen-klank: er bestaat op een of andere manier een misverstand dat je buizen erg goed kan horen....maar dat is vnl een buizen-vervorming in de zin van oversturing zoals dat veel in buizen-gitaar-versterkers wordt toegepast....... in dit geval van behringer (en ook veel andere buizen apparaten of buizen-emulaties zoals bv de focusrite series) is het veel subtieler....daar werkt het meer als een soort enhancement/exciter....vooral in het hoog komt er een soort laagje bij...

Olaf

Ok, dank voor de hulp. Ik zal van de week even wat gebalanceerde insert kabels kopen zodat ik het apparaat aan mijn mixer kan hangen. Dat +6 dB verschil zal zeker helpen!

Over de buizenvervorming en buizenklank, ik heb hier ook een Digitech VCS1 staan, en die hoor je wel echt goed :)...misschien de meest brute buizencompressor die ik ken (waarschijnlijk ook bedoeld voor gitaren):okdan:

Re: Behringer Tube Magician te laag Input probleem

Origineel geplaatst door Raheem23
Hoi

Ik heb hier een Behringer Tube Magician staan, het ding ziet er leuk uit maar daar is dan ook alles mee gezegd.

Als ik een synth of ietsdergelijks aansluit en het volume van die synth helemaal open zet en de behringer warmth control helemaal heb openstaan gaan de wijzertjes van de VU meter maar een heel klein beetje richting het rode gebied. (Eigenlijk bewegen ze nauwelijks)

En, het belangrijkste, ik hoor echt geen verschil, de buizenwarmte is er niet.

Nou denk ik natuurlijk dat dat iets te maken heeft met het input signaal wat veel te zacht binnenkomt.

beste Raheem

mag ik vragen door welke monitors, mixer & amp je speelt ?

Uiteraard als dat tot een oplossing van dit probleem kan leiden:

Monitoring: Dynaudio BM5 & Sony iets uit de jaren80 weettypenummer niet
Versterking: Cambridge Audio A500 & 2 x Quad 50E
Mengtafel: D&R 1000 series

:maffia:

en? je probleem nog opgelost?

Back