Audio interface met veel inputs

Zit hier met precies die UMC 1820 en 8200 ADAT setup. Ik zou nu voor een Motu Ultralite mk5 gaan en die aansluiten op die ADAT interface, merk dat die 1820 redelijk instabiel is met de toegevoegde in/outputs waardoor ik soms last heb van dropouts. Tevens heb ik veel gedoe met de noise floor van het ding en heb ik niet zo veel mic pre's nodig.

Ik heb eerder gewerkt met een Ultralite mk3, die dingen zijn gewoon rete stabiel en compact. Mooi is ook dat de outputs DC-coupled zijn waardoor je ze ook zou kunnen gebruiken om CV uit te sturen naar modular vanuit bijvoorbeeld VCV of Ableton.

Slechtste audio interface ooit.
Heerlijk zo'n consumentenforum waar je je kunt uiten als een puber, gal kunt spuwen en de deur achter jezelf kunt dichtsmijten. Ben wel benieuwd of je hier een onderbouwing voor hebt? Wat mij betreft koopt de topic starter een RME of een UA interface, pleur ook alleen maar een duit in het zakje. Heb in het verleden enkel wat driver problemen gehad met MOTU maar als het eenmaal draait, draait het. En je krijgt er niet allemaal poespas bij waar ik niets om geef (industrieel ontwerp, overbodige DSP, enzovoorts).

Ik zit er zelf aan te denken om een Ferrofish Pulse 16, ADAT versie aan mijn SSL 12 te hangen, ik weet alleen niet of die combinatie een goede is..

SSL 12 kan 32 bit aan, maar kan je die setting gebruiken als de Ferrofish op 16 of 24 bit wordt gebruikt, want die kan geen 32 bit aan.

hmm, volgens mij geeft de SSL max 8 adat kanalen..

Heerlijk zo'n consumentenforum waar je je kunt uiten als een puber, gal kunt spuwen en de deur achter jezelf kunt dichtsmijten. Ben wel benieuwd of je hier een onderbouwing voor hebt?
Positano+Arched+Full+Length+Mirror.jpg

Laatst gewijzigd:
Hola,
Ik had ook een Cubase mr 816, en een Ultralight mk!
Allebei finito.
Dus het is een Behringer UMC 1820 geworden!
Voldoet goed en een fijne prijs.

Groeten van Andreos :)

Ik ben er nog steeds niet uit. De Audient ID14 MK2 heeft ook ADAT in. Die is wel een stuk goedkoper dan de ID24. (189,-). Dat heeft dan als nadeel dat na de ADAT uitbreiding van 8 kanalen je niet meer verder kunt uitbreiden. Dat kan met de ID24 ook niet, maar die heeft 4 Line inputs i.p.v. 2 op de ID14 MK2.

Het alternatief is een geluidskaart met 8 Line ins en ADAT, maar die zijn allemaal E400+, beginnend met de Presonus Studio 1824c. (De behringer UMC 1820 is overal uitverkocht.)

Ik ga denk ik maar de MP en marktplaats in de gaten houden. Op het moment zie ik door de bomen het bos niet meer.

Laatst gewijzigd:
Ik ben er nog steeds niet uit. De Audient ID14 MK2 heeft ook ADAT in. Die is wel een stuk goedkoper dan de ID24. (189,-). Dat heeft dan als nadeel dat na de ADAT uitbreiding van 8 kanalen je niet meer verder kunt uitbreiden. Dat kan met de ID24 ook niet, maar die heeft 4 Line inputs i.p.v. 2 op de ID14 MK2.

Het alternatief is een geluidskaart met 8 Line ins en ADAT, maar die zijn allemaal E400+, beginnend met de Presonus Studio 1824c. (De behringer UMC 1820 is overal uitverkocht.)
Ik had deze al eerder gepost maar je reageerde er totaal niet op, nu zelfs goedkoper bij Thomann; Focusrite Scarlett 18i8 3rd Gen

Is dat niet een soort van band opname oplossing?
Kan zowel voor bands kan zowel voor thuis, Driver is ook class compliant. De XR18 neemt amper ruimte in beslag. Je dient wel zowel USB als een netwerkpoortje vrij te hebben (wil je de software vanaf je computer bedienen gaat via netwerk) kan ook via een tablet of telefoon.

Midas MR18 is mogelijk ook een optie.
Is eigenlijk een XR-18 maar blijkbaar betere converters.

Ik zou het zeker in overweging nemen als oplossing. De conversie is tevens: 24 bits/48 KHz (zelfde als ADAT).

Een hele goede opmerking. Zo goed in feite, dat ik net een 18i8 op marktplaats heb gekocht voor 190 euro. Hierna nog naar een ADAT oplossing kijken en dan denk ik dat ik onder mijn budget zal blijven.
Zoek naar een 18i20 3rd gen of lager. De 4th gen is uit nu dus gaan de prijzen van 3rd naar beneden.

Ik wil een Ferrofish kopen met 16 inputs, welke moet ik nemen, hij zal gewoon stand alone werken, komen geen andere dingen aan te hangen dan audio in en out en een mac via usb.

Ik wil een Ferrofish kopen met 16 inputs, welke moet ik nemen, hij zal gewoon stand alone werken, komen geen andere dingen aan te hangen dan audio in en out en een mac via usb.
Hi @demian

Ja ik heb er ook naar gekeken alleen, de USB poort is enkel voor controle van de software en firmware updates. Dus je hebt er eigenlijk nog een audio interface bij nodig in zoverre ik heb begrepen.

Klopt! Koop een Rme digiface usb. Is echt rocksteady, uitstekende drivers en superlage latency. Ik heb twee ferrofish/creamware bakken eraan hangen, echt nooit gedoe. Werkt gewoon. Kost nieuw niet veel, niet vaak 2de hands beschikbaar. Ferrofish duikt wel geregeld op.

Of de Arturia AudioFuse 16Rig, als je net als ik geen preamps nodig hebt. Uitbreidbaar tot 32 ins via ADAT.
Die heb ik ook zitten en mocht je overwegen om er ook je modular op aan te sluiten, de uitgangen zijn DC coupled, dikke fun met allerhande digitale signalen uitsturen.

Drivers zijn niet van een RME niveau, maar het werkt prima.

Back