refx nexus 2 wat belabberd

je maakt dezelfde fout als ik een tijdje geleden. Je maakt je te druk om technische zzaken, gewoon doen wat goed klinkt en veel belangrijker waar JIJ je goed bij VOELT....

ik dacht al wat is ie toch rustig geworden ;)

Ik maak zelf vrij "'toegangkelijke muziek""' voor de categporie 12 tmt 30 ofzo. echt een beetje top 40 dan praat je niet over klasieke muziek, kijk als ik een ster was geweest in het maken van hele verhalen in een nummer als voorbeeld neem ik graag hans zimmer, tja dan is het heel anders imo

in top 40 muziek van nu draait het natuurlijk veel om de sound zelf, daarom denk ik dat het (voor mij) beter is om het met minder samples te doen,

als ik een stuk maak wat een klasieker moet gaan worden, zal ik ook eerder een rompler gebruiken, een rockband maakt ook niet zn eiegen instrument,
wat juist in dance leuk is

In bepaalde mate mag je geholpen worden, in bepaalde mate wil je je eigen hand houden. Moet de modular-freak beledigd zijn dat er synths zijn die alle schakelingen al voorgeprogrammeerd hebben? Jij bepaalt hier de grens van wat acceptabel is.

Zoals ik al eerder zei, ik zie wel wat in het argument van 'ambachtelijk' muziek maken. Maar het is altijd subjectief en, naar mijn idee, slecht te bediscussiëren.

Psychologie in de muziekwereld ! ... bestaat dat dan ?

Wat dacht je van hetvolgende scenario :

... je bent in prima stemming,.. en er zoeven melodien en loops door je hoofd.

Snel,... snel naar je gear, en verwoorden maar die spinsels !

... je zoeft door je vst collectie & hardware-synths,... en heel toevallig vis je uit die enorme giga-poel van presets en klanken een arp-loop van de nexus.

... kwaliteit en impact ? gewoon gebruiken en toepassen,... klaar en voldaan.

Er zijn er blijkbaar die er vanuitgaan dat je per muziekgenre één of specifieke vst's dient te hanteren. het is niet omdat ze zeggen dat bepaalde vst's zich lenen voor een bepaald type,... dat je deze er daarom uitsluitend kan voor gebruiken.

... volgens mij gaat het meestal mis, van het moment je zou zeggen dat je eerst een nexus moet aanschaffen alvorens je trance kan gaan maken.

volgens mij kunnen we deze thread als volgt samenvatten:

sinds er zaken als nexus (*) op de markt zijn is het gemakkelijker geworden dan vroeger om middelmatige trance en dance te maken, maar moeilijker om origineel te zijn en echt goede dance te maken die er bovenuit steekt.

*= nexus kan vervangen worden door een hele hoop andere zaken, evoluties die we in de voorbije tien jaren hebben meegemaakt op electronisch en software-matig vlaK

Ik ben boos op Roland! Waarom hebbe ze geen floppydrive in m'n TR808 gezet? Nu moet ik het doen met de geluiden die ze er vanuit de fabriek ingezet hebben... de rukkers!

Iedereen hier doet een beetje alsof nexus een nieuw concept is, het is gewoon een samplebased softsynth, maar roland doet het al jaren goed met zn JV en XV serie, en dat zijn ook gewoon samplebased instrumenten, ook daar kon je expansions voor kopen voor dance/trance/hiphop etc... ook hiermee kon je niet veel tweaken aan de sounds, vergelijkbaar dus voor de nexus, maar reken maar dat er gruwelijk veel platen gemaakt zijn waarin de xv en jv gebruikt zijn.

Al met al is het vrij simpel, vergeet nexus als je het niet handig vindt om af en toe een kant en klare vette sound tot je beschikking te hebben, wat best een uitkomst kan zijn mocht je vast zitten op een project en al hebt lopen tweaken aan je synths tot je een ons weegt en niet de juiste sound kunt vinden, wie weet zit ie wel in de nexus.

En anders dus lekker blijven tweaken. :D

En nee, ik gebruik nexus niet... maar er zijn zat pro producers die wel gebruik maken van de nexus kan ik je alvast verklappen en denk niet dat je dat terug kunt horen.

Volgens mij is de Nexus een prima instrument. Het is precies wat ze wilde maken lijkt mij. Je moet het zien als een gereedschap. De ene werkt er graag mee en de andere niet. En zo is het met hardware/software en daar kun je dan een heel forum mee vullen ;)

Bandjes houden ook van presets omdat ze zich bezig houden met het maken van muziek! Lekker belangrijk allemaal wie wel en wie niet.

Ik vind nexus niet echt een synth, het is alleen maar opgebouwd uit héél veel presents, je hoeft er zelf bijna niets meer aan te doen. Alles is voor geprogrammeerd.

Ik vind het sowiezo onzin van mensen dat ze Nexus belabberd vinden.
Het is gewoon een goede VST die erg goed kwalitatief is, en daardoor jou eigen sounds in je mix goed verstevigd, de echte grondlaag toevoegen als het ware.
En als je eindresultaat van je track maar goed is, en als je net een geluidje zoekt die de Nexus heeft, waarom zou je de moeite doen om die sound te maken in een INIT file van sylenth1 bijvoorbeeld, dan dat je die Nexus preset gewoon kan pakken?

Kortom, Nexus is gewoon heel goed voor een extra dikte in je sounds, mochten die nog niet dik genoeg zijn, en als je de sound maar origineel brengt, is het geen probleem, toch?

Als je een beetje op hoger niveau produceert dan kan je met creativiteit makkelijk af en toe een 20 miljard keer uitgemolken geluidje uit zon nexus halen en hier en daar wat tweaken en in een beat gooien of als aanvulling in een track...

maarja wat betreft vergelijkingen met appels en peren.. Nexus klinkt gewoon SLECHT, ken je met compressors of andere technieken erover klinkt het nog waardeloos!!
We zitten toch niet meer inde jaren 90 maar zo klinkt nexus... zwaar achterhaalt.

En idd genoeg gasten bij labeltjes die echt voor geen meter kunnen produceren.. en die praten al die troep iedereen aan. Lach me daar altijd dood om :P

Laatst gewijzigd:
maarja wat betreft vergelijkingen met appels en peren.. Nexus klinkt gewoon SLECHT, ken je met compressors of andere technieken erover klinkt het nog waardeloos!!
We zitten toch niet meer inde jaren 90 maar zo klinkt nexus... zwaar achterhaalt.

En idd genoeg gasten bij labeltjes die echt voor geen meter kunnen produceren.. en die praten al die troep iedereen aan. Lach me daar altijd dood om :P

Sorry, maar dit vind ik een beetje te kort door de bocht ...

JIJ vind het slecht klinken ... persoonlijke smaak, heeft niets met goede of slechte producers te maken maar jouw persoonlijke voorkeur.

...hoger niveau produceert...
...genoeg gasten bij labeltjes die echt voor geen meter kunnen produceren...
-----------------------------------------------------+
:frons:

Wel grappig dat iedereen zo op die post in gaat, terwijl er nauwelijks lijn in de argumentatie zit. Laten we eerst eens vragen:

WHAT THE FUNK WIL JE NOU EIGENLIJK ZEGGEN?

:D:D

Als je een beetje op hoger niveau produceert dan kan je met creativiteit makkelijk af en toe een 20 miljard keer uitgemolken geluidje uit zon nexus halen en hier en daar wat tweaken en in een beat gooien of als aanvulling in een track...

Nou, Nexus is ook helemaal niet mijn ding, maar dat ie slecht klinkt vind ik gewoon onzin. Er zitten best een hele hoop bruikbare en goeie sounds in, maar de kant en klare manier van werken ontneemt mij gewoon een deel van het plezier.

Back