Fender Rhodes, een blijvertje?

EP service heeft van die geilige Rhodes you tube filmpjes waarin een van die knakkers allemaal van die silky rhodes chords/licks eruit jast. Volgens mij heb ik ook wat Clavinet / Snarling dogs wah audiobites onder de naam "Crosswick" van die kerel.
Kortom, het lijken mij mannen met het juiste eletromechanische hart.
Maar te oordelen naar die second hand prijzen op hun site wel redelijk kostbare service.
Manu, ben jij bereid met ons te delen wat die makeover heeft gekost.

Misschien kun je hem schrijven. heb je je eigen penvriend

Ik wil hem niet afzeiken maar ik heb hem eens gebeld met een orienterende vraag en hij begon als een generaal in mijn oor te schreeuwen.
Onder een aftellend ritme dwong hij mij om vragen te stellen en hij riep slechts staccato "JA" of "NEE" gevolde door de woorden "VOLGENDE VRAAG"...

Laat maar zitten dan...

EP service heeft van die geilige Rhodes you tube filmpjes waarin een van die knakkers allemaal van die silky rhodes chords/licks eruit jast. Volgens mij heb ik ook wat Clavinet / Snarling dogs wah audiobites onder de naam "Crosswick" van die kerel.
Maar te oordelen naar die second hand prijzen op hun site wel redelijk kostbare service.

EP service is een fijn bedrijf!

Ey, kan kloppen...Crosswick heeft bij ze gewerkt en is een freak, geef hem een A33 van Roland en hij voorziet je Rhodes van midi met super dynamiek. Hij werkte eerst voor EP en nu MET EP. Locatie werk tot revisie. Als je btw Clavinet licks wilt zien check deze dan (weet eigenlijk niet of hij ook op 't forum zit, ik weet wel wie het is):

http://www.youtube.com/user/ClaviDuck

Ze hebben vrij weinig prijzen op hun site staan van door kant en klaar gemaakte producten omdat dat veel maatwerk is, tot in de kleinste details (zoals mijn Wurly). Er staan wat Rhodes'n op en daar staat bij wat er moet gebeuren nog. Marcel weet wel wat ie moet doen, en zijn service gaat ook over de grens voor toch wel grote namen.

Wat betreft die prijs, wil ik best hoor no prob. Moet ff opzoeken dan, post ik later wel. Daarvoor was ie wel mintmintmintmint, beter dan uit de fabriek;-) (zo goed waren ze namelijk niet, net als Fender nu hahaha)

kan het zo snel ff niet vinden maar was volgens mij € 3200,- kan iets minder zijn kan iets meer zijn. Daarvoor is ie dus wel helemaal opnieuw getolexd, intern alles uit elkaar gehaald, vervangen wat vervangen moest worden, in elkaar gezet, geoptimaliseerd, volledig nieuwe hardware erop, nieuwe logo's enz...ik heb dus niet mijn eigen suitcase aangedragen maar er eentje bij hem gekocht!

Ik wil hem niet afzeiken maar ik heb hem eens gebeld met een orienterende vraag en hij begon als een generaal in mijn oor te schreeuwen.
Onder een aftellend ritme dwong hij mij om vragen te stellen en hij riep slechts staccato "JA" of "NEE" gevolde door de woorden "VOLGENDE VRAAG"...

Laat maar zitten dan...

haha:)

Net toch maar een Rhodes gebruikt in een opdracht :)

Maar wat heeft ie daar aan gedaan precies? gewoon alles getuned en dergelijke? ik zit er ook aan te denken om hem helemaal na te laten kijken maar ik heb wel is geïnformeerd is wel echt prijzig.

Je hebt de jouwe gebruikt net in een opdracht dus zo erg kan ie er toch niet aan toe zijn dan? Zijn veel dingen makkelijk zelf te doen hoor als je er de tijd voor neemt. Ik heb de tijd niet en het moet echt 100% dus ik laat het doen maar tunen en intoneren, volumes gelijk trekken enz is goed te doen.

Check sowiezo ff: www.fenderrhodes.com en ga dan naar het forum daar, super

Soow, ben ik blij mee man, fijn fijn fijn, ik heb eertijds zo vruchteloos zitten googlen om wat meer content van die kerel te hebben, maar ik kende alleen de naam Crosswick via de "eigenschappen" van de mp3 file.

Wat betreft die prijs, wil ik best hoor no prob. Moet ff opzoeken dan, post ik later wel. Daarvoor was ie wel mintmintmintmint, beter dan uit de fabriek;-) (zo goed waren ze namelijk niet, net als Fender nu hahaha)
Ok thanks duidelijk die 3200, maar ik geloof je meteen dat dat ding volledig herbouwd,refurbished en verbeterd is. Daar had ik dus een inbouwkast op zolder voor, overigens totdat ik hoorde dat die uiteindelijk 3800 zou zijn.
Joh, het is allemaal een hoop geld, maar uiteindelijk klopt het wel allemaal.

Ken je m ergens van? hahaha

ja van de "eigenschappen" van de mp3 files

maar als ik de fotootje zie is het wel die kerel van ep service althans die inmiddels voor zichzelf begonnen is,

maar deez had je natuurlijk ook al eens gezien

mikey boddé, begenadigd mannetje hoor, was al bekend natuurlijk, maar hier toch weer fijn in de weer met de Rhodes IV

als je nog goede clavinet vids weet hou ik mij aanbevolen trouwens al dan niet per pm

Back