Beef: Thomann daagt Fender voor de rechter

Rechtszaken zijn ook duur en kunnen erg lang duren. En in dit geval best een grote kans dat ze het niet winnen. Ik vind het een merkwaardige gok.
Ik was gisteren nog aan het zoeken naar de Behringer Stratocasters.. Ook die hebben ze gekopieerd.. maar al tijden uit productie.. Ben wel benieuwd wat daar de reden van is.. Als er iemand weet hoever je kunt gaan met zoiets, is het Uli wel..

Ik was gisteren nog aan het zoeken naar de Behringer Stratocasters.. Ook die hebben ze gekopieerd.. maar al tijden uit productie.. Ben wel benieuwd wat daar de reden van is.. Als er iemand weet hoever je kunt gaan met zoiets, is het Uli wel..
Denk dat het voor Uli gewoon niet interessant is, aangezien er al tig andere Chinese bouwers voor een habbekrats Strats bouwen, kijk o.a. naar de huismerken van Bax (Fazley) en Thomann (Harley Benton). Dan ben je goedkope clone zoveel in plaats van de enige of een van de weinigen.

Ik dacht dat die gitaartjes ook 99 ofzo waren maar zijn credo was toch juist dat hij muziekinstrumenten voor de armen wilde maken? Dus ik weet niet of ie daar destijds echt zijn verdienmodel op af heeft gestemd.. winst maken.. maar prijzen zijn idd wat gestegen, inmiddels.. “My goal is to make synthesizers for $9.90 so we can make them accessible to kids in poor countries”: Behringer’s synths are cheap – but it wants to go furth
Maar massaproductie drukt de kosten aardig.. ik weet niet wat het plan van Fender is met al deze acties, monopoly hebben op een specifiek model?? Maar ik denk dat ze hun targets voorlopig (en in het heden) door al deze lompe acties wel kunnen vergeten.. En idd.. de oudere Fenders (pre-Bud) kunnen hierdoor wel in waarde stijgen zelfs.

Ik ben eigenlijk ook wel benieuwd of Thomann nog zal verder gaan met Fender.. zag wel wat gitaartjes lager geprijsd..

Wat is dat nou voor een Guus Meeuwiscaster??
Hij klinkt wel iets beter dan de Yamaha's die ik heb.. Lang over getwijfeld en toch maar eens geprobeerd en gekocht. Maar idd mega ugly.. ik kreeg op mijn Yamaha Silent Gitaar altijd complimentjes.. als decoratie zeg maar :D

IMG_4075__71092.1718831608.jpg

Hoe dom kan Fender zijn? Thomann verkoopt volgen Fender zelf alleen in Duitsland dus al 10.000 Fenders per jaar ruwweg eenderde van het totaal. De impact van de verkoop van klonen (HB) is dus op z'n zachtst gezegd beperkt, ws nihil.

En dan hiermee de kans lopen dat Thomann de verkoop van Fender staakt, bv zo lang die rechtszaken lopen. Probeer die 10.000 dan maar eens via andere kanalen te verkopen.

Dit soort dommighedne krijg je als bedrijven in handen komen van investeerders geldwolven.

Back