emu vintage keys

hitman

Ouwe rot
Hallo.
Ik ben sinds kort in het bezit van de Emu Vintage Keys.
Geweldig apparaat, alleen jammer dat ze er geen oude drumgeluiden in hebben gestopt zoals Roland TR 808/909, Linn, DMX.
Maar goed, het gaat om het volgende:
Het probleem wat ik heb is dat regelmatig als ik speel geen tonen wegvallen.
Als ik 1 toon speel dan heb ik er niks aan de hand, het probleem komt tevoorschijn bij twee of meer tonen.:duivels:
Heeft iemand enig idee wat dat is en hoe op te lossen?

Hoi,

Haal de midi out kabel er af en probeer em eens rechsteeks op een synth/controller zonder andere midi apparaten erbij.
Even met een andere synth en kabel ook proberen
Zeg maar uitsluiten als het van de midi vandaan komt.

Het lijkt wel of dat ie af en toe een "note off" instructie mist via midi.

Groetjes

Vic

Zie ik daar nu chroma polaris staan in je gearlist 8)8)8):okdan::halleluja ??????

Ik heb geprobeerd:
andere midi kabel, andere synth.
Helaas blijft het probleem bestaan.
Ik stuur de Vintage rechtstreeks uit een midi keyboard.

Ik had de polaris staan, niet meer in bezit. Had geld nodig.!!!!!!!
Grrr.

Misschien is ie gewoon kapot? :-(
Zie ik daar een PPG 360 A wavecomputer?
Zou ik graag eens mee willen pielen... ja, ik heb zelf een Wave 2.

Ik heb geprobeerd:
andere midi kabel, andere synth.
Helaas blijft het probleem bestaan.
Ik stuur de Vintage rechtstreeks uit een midi keyboard.

Wel dan komt het niet van de midi vandaan, extern toch niet.
Dat is geen goed nieuws =(

Teveel gelayerde sounds ?

Kan dat ??? , kan er iemand met hetzelfde apparaat dat even uitproberen pls ???

Layerde sounds dacht ik ook, maar zelfs als ik alleen 'pri' sound neem, heb ik er last van.
Het probleem is dat ik het met twee diverse keyboards heb.

P.s. PPG is al wat jaartjes het land uit.
Hij deed het niet meer. ZONDE.

Nee, en bij de ene sound is is meteen raak en de andere kan het even duren voordat er tonen wegvallen.

Kan je eens de release settings van het geluid nakijken dat je speelt? Misschien heeft de vorige eigenaar de orginele preset overschreven met een meer extreme setting.

Al een reset geprobeerd?

Van emulator archive:

http://www.emulatorarchive.com/ModuleOverview/ModVintageKeys/modvintagekeys.html

The Vintage Keys has a full range of internal diagnostics, but beware they can cause speaker damage and the initialisation routine is a one way process.

To enter diagnostics mode, power on with both cursor keys held down. There are 13 modes, which test out all the various components inside the module.

To re-initialize your module, if it locks up, scroll down until you get to the "initialize" option. Hit enter and you will wipe out your user-definable patches and reset the module back to its factory state. Beware! Save your patches first!

GELUKT!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!FEESIE.
Ik dank u allen, neem een biertje.
Gr.

Hoe heb je het opgelost? Misschienhandig te weten voor anderen die ooit met dezelfde problemen komen te zitten.

Ik heb dat ding gereset. Het handigst is om eerst alle algemene zaken op te slaan of te schrijven, zoals welke geluiden/welke combinaties.

Back