mixer

Ik heb er 4 maar gebruik er meestal maar 1 eerlijk gezegd, je moet ook niet alles willen compressen imho.

@ Gijs, hij bedoelde deze (zie zijn eerdere post, wel blijven lezen heh;)) http://www.feedback.nl/geluid-mixers...nic-station-16

@ TS,
Je kan het allemaal prima af met de hardware (en DAW, wat gebruik je eigenlijk?) die je AL hebt.. Een mixer is totaal overbodig.

Waarom wil je trouwens persé analoge effecten toepassen? Alleen maar omdat het woordje analoog erin voor komt? Ik zou eerst eens software proberen, zat manieren om erachter te komen of het wat is voor je, daar hoef je echt niet eerst 100en euros aan uit te geven.. Bovendien heb je het voordeel van, inderdaad Document1, total recall. Erg fijn moet ik zeggen. Ik heb al mijn hardware effecten verkocht omdat ITB fijner werkt en me veel meer mogelijkheid geeft.

Ik krijg meer het idee dat het bij jou allemaal meer zoiets is in de trant van:

Hebbe hebbe hebbe!! Kopuh Kopuh Kopuh!!
Analoog is koel , Analoog is de shit maar waarom eigenlijk ?
Iedereen heeft t dus ik moet t ook hebben...

Maar wat doet het nou eigenlijk ??

Nja, heb hier een multiband compressor op 4 kanalen + 1 master.
Werk vaak met 4 tracks waarmee kan bouncen.
(bv. Kick / drums / synth / voice)
Zal misschien overdreven zijn, maar het is relaxed afstellen zo vind ik.
Vandaar me vraag. :P

Ieder zn eigen ding toch? :okdan:

nou ik zat ook al wel te denken aan de uad hoor

alleen moet je dan die kaart in je pc drukken en daar wordt ik niet vrolijk van. als er een manier was via usb dan had ik daar ook voor gekozen

Zou TS verre familie van Rond zijn...?

De 3630 is een leuk PA compressor/gate dingetje...doet wat ie moet doen. Ik zou het van mijn leven niet in de studio willen hebben.

@ Meloyoungster... ik zou als ik jou was eerst eens goed je huidige setup onder de knie krijgen en dan pas gaan denken aan hardware. Zoals hier al eerder gezegd, niet weten wat voor bekabeling je ergens voor nodig hebt en andere posts die ik van je zie, laat zien dat je nog heel veel moet leren... Doe dat stap voor stap en koop niet lukraak wat er door mensen als 'goed' wordt beschouwd. Ik denk dat de UAD ook nog een stapje te ver voor je is. Als je al de 3630 met UAD vergelijkt dan klopt er iets niet helemaal.

nee ben ik geen familie van

tja als ik het niet nodig heb oke, maar je hoort zoveel mensen dat hardware net iets extras gaf dus wilde ik na de feedback gaan met wat info.

maargoed dan kan ik lekker blijven doorsparen voor een synth. ik ben gek op knojes vnaf mn 2de jaar draai ik aanl alles wat los en vast zit :) en dat daarbij
ik kan mn muis niet goed bewegen kost me veel moeite vooral om het presies te doen.
vandaar dat ik ook een mixer wilde hebben leek me sneller werken. het gaat niet om de heb daar geef ik namelijk zeer weinig voor

anlaoog weet ik ook niks nee, maar ik weet perfect hoe ik een eq moet instellen een compressor reverb dalay, dus roep asteblieft niet dak mn setupje onder de knie moet krijgen. ben trouwens ook 9 jaar bezig dus ik kan niet zeggen dat ik niet stapje voor stapje bezig ben, het enige wat ik nu heb is een setje monitoors geluidskaart en that sit,

ik merk juist dat ik aan wat nieuws toe ben. zodat ik wat anders jan proberen. en als het niet verstandig is om uit te breiden met externe compressors etc. ok dan met software, dat was de link na uad en dan heb je er nog meer bij ook.

Laatst gewijzigd:
nee ben ik geen familie van

ik kan mn muis niet goed bewegen kost me veel moeite vooral om het presies te doen.
vandaar dat ik ook een mixer wilde hebben leek me sneller werken. het gaat niet om de heb daar geef ik namelijk zeer weinig voor

Zou je dan niet eerder een controller kopen?

je bedoelt een mixer via midi?

dat is idd een idee alleen moet ie wel de gegevens onthouden hoe de meters staan enz

en werk met 2 software progs dan moet het wel samen werken

maart is mischien wel een goed idee ja maar kun je ook controllers gebruiken bij het instellen van een effect zijn daar specialen voor?

of moet dat dan ook via die mixercontroller?

je bent dus eigenlijk te snel meegegaan op het verhaal dat analoge apparatuur je net dat ene geeft. tsja... dat kan, maar denk dan aan echte mooie machines als Pultec, Gates, Fairchild, Thermionic, Manley etc. ook oude tapedelays en galmveren / platen.

ik heb een alesis 3630 gehad, wel okee, maar als enige compressor? nee.
feedback verkopers zeggen al snel dat iets goed is want ze willen verkopen.

ga eens kijken naar wat leuke plugins, zoals ik al eerder zei.
IMO veel meer waar voor je geld in jouw geval.

dat is idd een idee alleen moet ie wel de gegevens onthouden hoe de meters staan enz

maart is een goed idee

Ja, met die controller stuur je dan gewoon je DAW aan. Ik heb persoonlijk een alphatrack, en die heeft me het leven al heel wat makkelijker gemaakt. Als je echt geld teveel hebt ga dan gewoon voor een Mackie control ofzo...
En naar het schijnt werkt die Steinberg controller ook erg lekker...

maart is mischien wel een goed idee ja maar kun je ook controllers gebruiken bij het instellen van een effect zijn daar specialen voor?

of moet dat dan ook via die mixercontroller?

Ik vind april persoonlijk een beter idee

Back