Passive krk rp6 kabels?

Reetkever

Ingeburgerd
Kan iemand mij vertellen welke kabels ik moet hebben voor deze speakers?kan niets vinden op google :frons: Moet op 2 XLR inputs geloof ik.

en wordt achter deze speaker vaak een versterker gegooit?

8D Enlighten me

Ahh.. das een nieuwe versie... KRK had eerder geen passieve serie.. nu dus wel! Omdat je RP6 zei, denkt iedereen dat het de actieve versie is..

Dan moet er idd nog een geluidskaart of versterker voor om er geluid uit te krijgen.. ;)

Omdat je RP6 zei, denkt iedereen dat het de actieve versie is..

ok mijn fout, ik weet alleen nog niet welke kabels ik moet hebben :D kan ook geen plaatje vinden ofso :/

De kabels die ik noemde zijn even goed geschikt voor passieve speakers. Maar zoals Vanballen zegt heb je nog wel versterking nodig.

De kabels die ik noemde zijn even goed geschikt voor passieve speakers. Maar zoals Vanballen zegt heb je nog wel versterking nodig.

Klopt...

Gewoon grote jacks.. of XLR kabels.. Maar het ene uiteinde gaat in de speakers.. en het andere uiteinde moet wel ergens in.. En dat moet in dit geval iets zijn wat het geluid versterkt, zodat je het hoort.. 8)

Dus laat de kabels afhangen van het apparaat waat ze in gaan, dan weet je welke je het beste kan kiezen.. Niet alle mixers of geluidskaarten hebben XLR aansluitingen namelijk..

Heren,

Ik wil niet vervelend doen maar we gaan toch geen 120watt door een signaal kabeltje sturen he

Je het speaker kabels nodig en geen 0,22 signaal draadje

Heren,

Ik wil niet vervelend doen maar we gaan toch geen 120watt door een signaal kabeltje sturen he

Je het speaker kabels nodig en geen 0,22 signaal draadje

Wie heeft het over een signaalkabeltje??

Jacks of XLR kabels wordt gezegd.. De kwaliteit daarvan is nogal divers, maar ik ga er vanuit dat de topicstarter wel weet dat je daar niet de eerste de beste dunne kabeltjes voor moet gebruiken..

Maar nu weet ie het in ieder geval wel! ;)

Passieve monitors sluit je normalerwijze aan op een versterker via (gewone) speakerkabel, soms ook met bananenpluggen. Speakerkabel gaat in principe altijd.
Neem dat niet van die hele dunne draadjes, maar fatsoenlijke kwaliteit en voldoende diameter. Deze kabel kun je kopen bij electronicazaken (onderdelen, ik bedoel geen Expert ofzo) en hifi-winkels. Maar laat je geen kabel aansmeren van €10 per meter of duurder, dat is allemaal onzin.

Aktieve monitors kun je aansluiten met (on)gebalanceerde jacks of gebalanceerd XLR, de hierboven genoemde signaalkabel.

http://www.krksys.com/manuals/r6_manual.pdf

Zonder pluggen dikke draad + aan + en - aan - klaar, verkrijgbaar in de betere autoradio zaak met rood/zwart kleurtje dat je niet kan missen.
Kijk eens op je versterker, zullen ook wel moeren zitten om een stukje ontmantelde draad vast te schroeven.

XLR TRS gaat em niet worden, dat is voor actieve monitors

Dus ik moet een versterker kopen en daarvoor kabels kopen, die van de versterker naar de speakers lopen?

geen kabels die vanaf me speakers in een keer naar me pci geluidskaart lopen, zodat
ik geen versterker hoef te kopen..? :D moet het zeker weten voordat ik weer shizzle ga kopen

Als je geen versterker hebt koop dan actieve monitors (speakers met ingebouwde versterkers)

Ben je ineens klaar en dat in beter op elkaar afgestemd.

Met een kabel zoals beschreven in de eerste posts op je geluidskaart en klaar is kees.

Dus ik moet een versterker kopen en daarvoor kabels kopen, die van de versterker naar de speakers lopen?

geen kabels die vanaf me speakers in een keer naar me pci geluidskaart lopen, zodat
ik geen versterker hoef te kopen..? :D moet het zeker weten voordat ik weer shizzle ga kopen

Koop alsjeblieft gewoon de actieve KRK'tjes. Per stuk 35 euro duurder. Voor 2x dat geld (het verschil bij een paar) ga jij moeilijk een fatsoenlijke versterker vinden die niet te veel kleurt (dat wil je namelijk niet bij monitoring). Zeker jij niet, omdat je er nog zo weinig van weet (en dat is niet lullig bedoeld).

Koop alsjeblieft gewoon de actieve KRK'tjes. Per stuk 35 euro duurder. Voor 2x dat geld (het verschil bij een paar) ga jij moeilijk een fatsoenlijke versterker vinden die niet te veel kleurt (dat wil je namelijk niet bij monitoring). Zeker jij niet, omdat je er nog zo weinig van weet (en dat is niet lullig bedoeld).

Kleuring van de monitors zal een flinke factor hoger zijn dan de kleuring van een (stereo/huis-tuin-keuken) versterker zijn. Daar moet je je niet op blindstaren.

Als je eenvoudig zonder teveel gedoe monitoring wilt, kun je idd goed de aktieve kopen, die kun je rechtstreekst op je geluidskaart outputs aansluiten.

Als je nog een (oude) huiskamerversterker hebt staan, kun je die ook gewoon gebruiken. Dan output geluidskaart naar bv tape in op de versterker, monitors dan gewoon op de speaker A out.

Let voor het aanschaffen van kabels goed op wat voor aansluitingen op je geluidskaart zitten, en welke je op je speakers wilt gebruiken. Bij aktieve speakers kun je bijna altijd met XLR aansluiten, maar wat zit er als output op je geluidskaart? Een consumentenkaartje heeft bv alleen mini-jack. Dan zou je dus bij aktieve monitors van mini-jack naar XLR moeten.

-semi-offtopic-
Veel hangt ook af van de kwaliteit van je geluidskaart. Wat voor een heb je?
Als het zo'n standaard inbouw consumentendingetje is, kun je die beter gelijk ook vervangen door een met fatsoenlijke D/A converters, dat kan mogelijk ook heel wat schelen op de geluidskwaliteit.

Ok bedankt voor alle antwoorden guys, ik stuur de passieve terug en heb de aktieve al besteld :)

Mijn geluidskaart = Delta 1010LT, k heb de kabels daarvoor al besteld :) Xlr naar Xlr..

Natuurlijk blijven de actieve bestaan. Ik denk dat KRK een marktje zag in de mensen die nog een goeie versterker hebben staan en het beu zijn dat hun ns10 tweetertjes het constant begeven.

Back