help geen batterij in me juno-106!!!!

HellForce

Ingeburgerd
Er zit geen batterij in me juno-106!!!!!

Wat voor type batterij moet ik erin stoppe of is er een alternatief hiervoor????

Wil dat toch wel lukken zeker dat ik eergisteren de mijne vervangen heb.

Via onderstaande link heb je heel de operatie met foto's erbij.
http://www.soundofmusic.se/synthsandmore/juno106.htm

In het artikel zeggen ze dat je connectoren moet losmaken en een printplaat losmaken om de batterij te desolderen.
Ik vond dit voor niets nodig,.. en heb de batterij (zachtjes) losgemaakt v.d. soldeerbevestigingen d.m.v. een stanleymes, waarna ik een draadverbinding heb aangsloten naar een nieuw batterijtje (3V standaard).

Gezien ik twee juno-106 heb, is mijn volgende stap in elk van hen die draadverbinding te leggen naar een houdertje met inklikbare oplaadbatterij. Zodat ik jaarlijks (?) gewoon de batterijen moet opladen.

In het artikel zeggen ze dat je connectoren moet losmaken en een printplaat losmaken om de batterij te desolderen.
Ik vond dit voor niets nodig,.. en heb de batterij (zachtjes) losgemaakt v.d. soldeerbevestigingen d.m.v. een stanleymes, waarna ik een draadverbinding heb aangsloten naar een nieuw batterijtje (3V standaard).

Zoveel werk is het niet om de print te demonteren (2 minuten). Dan kun je er tenminste met alle gemak aan werken. De batterij desolderen bijvoorbeeld. Zodat het er vanbinnen ook een beetje ordelijk blijft uitzien. Sorry, maar ik heb iets tegen dit ik maak me er ff makkelijk vanaf onprofessionele gebeun. Het oog en de toekomst willen ook wat.
Draadjes aan de batterij...... als je hem vastsoldeert aan de print kan ie niet weglopen, hoef je hem ook niet vast te binden :P.
En voor de connectoren is het na jaren ook niet slecht om eens los en weer vastgemaakt te worden.

Draadjes aan de batterij...... als je hem vastsoldeert aan de print kan ie niet weglopen, hoef je hem ook niet vast te binden :P

Het is niet dat ik twijfel aan je kennis en kunnen,... maar lees het er maar eens op na dat het afgeraden wordt om elk jaar een print in een ouwe synth uit te bouwen om er vervolgens aan te zitten monteren & solderen/desolderen.

Dat lossen ze de dag van vandaag op door direct op de printplaat een vaste draadverbinding aan te solderen die je kan leiden naar een keurig geplaatst batterijhoudertje in de behuizing, op een plaats waar het het meest toegangkelijk is.

Vervolgens moet je gewoon éénmalig per jaar even je cover-schroeven lossen, en het te vervangen batterijtje eruitklikken, en een ander erinklikken.

Als jij beweert dat dat "onproffesioneel gebeun" is, laat ik je bij deze lekker beunen zoals jij het voorstelt.

Dat lossen ze de dag van vandaag op door direct op de printplaat een vaste draadverbinding aan te solderen die je kan leiden naar een keurig geplaatst batterijhoudertje in de behuizing, op een plaats waar het het meest toegangkelijk is.

De batterijhouder ben ik helemaal met je eens. Alleen dat van die draadjes kan er bij mij niet in. Als je de juiste batterijhouder zoekt past deze gewoon op de print. Kun je toch elk jaar er een nieuw batterijtje inklikken. En ziet het nog als origineel uit ook.

Thnx voor de info!

Ik heb me batterijtje besteld!

Back