Jomox Xbase aansluiten op Ableton

Ewoutvanderveld

Ingeburgerd
Beste Mensen,

Ik probeer al een tijdje mijn Jomox Xbase 09 aan te sluiten an ableton, om hem vervolgens zo te sequencen. Ik ben ook in het bezit van een Waldorf Blofeld en die kan ik wel gewoon sequencen. Weet iemand waar het aan ligt..?

Ewout

welke kabel gebruik je voor je blofeld? en wat voor geluidskaart icm midi gebruik je?

Ik gebruik geen geluidskaart ( die staat nog op mn verlanglijst) maar een usb midi-interface.

De blofeld heeft een ingebouwde usb-midi interface dus ik vermoed dat je die gebruikt?
En anders ben even duidelijk hoe je het aangesloten hebt.

Ja ik gebruik de usb ingang van de blofeld

Het klinkt misschien lullig maar ik zou de jomox niet door live laten sequencen. Als je de jomox op door iets anders laat sequenced verlies je de helft van de resolutie.
Ik zou als ik jou was de pattern gewoon in de jomox maken en dan opnemen in live.

Overigens heb je nou een airbase of een xbase als je een airbase hebt dan heb je enkel een midi kabel nodig. midi out van ableton naar midi in van de jomox. En even in de handleiding kijken wat wat doet.

En hoe wil je daar dan de jomox mee aansturen?

Nee ik heb een usb midi interface aan mn jomox Xbase aansloten. Op die manier zijn mn pc en me jomox aan elkaar verbonden.

Misschien moet je die eens eerst activeren in ableton? Ik weet dat je de verschillende interfaces allemaal met activeren.

Zou iemand me nog antwoord kunnen geven op mn vraag

midi in op de out en viceversa?

in cubase met ik met mijn midi interface de keuze uit a&b dus midi in A midi out A en midi in B en midi out B

Dus dit moet je wel goed hebben staan... in ableton... als ik in mijn ableton kijk zie ik bijvoorbeeld in een nwe live set midi staan als ik dan onderaan kijk staat er midi from hier heb ik de keuze uit automap midi, automap propellorhead, computer keyboard, IN-A USB Midiport 2x2 (dit is dus mijn midi interface) geldt ook voor de letter B!

Maar zit die airbase wel op jou midi kanaal etc? heb je al uitgezocht wel midikanaal de airbase nu gebruikt?

Back