cubase cpu overload probleem????

dennisdivano

Nieuwkomer
Hallo ik heb sinds kort problemen vanuit het niets met cubase sx.
Tijdens het afspelen of opnemen valt mijn geluid ineens weg en is mijn cpu compleet in het maximum. Heb dit probleem nog nooit gehad, heb de schijven al gedefragmenteerd.

Kan iemand mij hier iets over vertellen of helpen????

gr. dennis:):)

alvast bedankt

Zoals zo vaak: er zijn iets meer contextuele variabelen nodig om wat zinnigs over je probleem te kunnen zeggen. Je blijft zo algemeen dat het van alles kan zijn. Dus:

- wat voor computer heb je (processor, RAM)?
- wat voor plugins gebruik je?
- ben je recentelijk andere plugins gaan gebruiken?
- gebeurt het alleen in cubase, of heb je bij andere computertaken (non-muziek) ook performance issues?

Idd wat Gijs zegt, iets duidelijker! Ik denk echter dat het probleem 'm in de processor zit. Had een aantal jaar geleden een Pentium 4 PC, die dit zelfde probleem had. Ik heb er toen 6GB RAM bij geprikt, probleem bleef gwn. Dus het zit 'm echt in de processor. Kijk eens voor een andere PC/MAC met Core 2 Duo, dat zal vast beter gaan!

Idd wat Gijs zegt, iets duidelijker! Ik denk echter dat het probleem 'm in de processor zit. Had een aantal jaar geleden een Pentium 4 PC, die dit zelfde probleem had. Ik heb er toen 6GB RAM bij geprikt, probleem bleef gwn. Dus het zit 'm echt in de processor. Kijk eens voor een andere PC/MAC met Core 2 Duo, dat zal vast beter gaan!

had je al wel een 64bits OS toen dan?

Bedankt voor de reacties, ik heb even het e.e.a. opgezocht.

AMD Athlon (tm) 64 x 2 dual core processor 3800+
kloksnelheid 2.00 Ghz 1,00 GB

de plugins die open staan

Tilogy
Nexus 3 x
Virtual Guitar
kontakt 2 player

en verder geen fx plugins of dergelijke ik heb dit nog nooit gehad,
ik had ook ergens gelezen dat misschien de dual processor 1 ervan niet aanstaat??
Ik hoop dat deze informatie genoeg is

Gr Dennis

Bedankt voor de reacties, ik heb even het e.e.a. opgezocht.

AMD Athlon (tm) 64 x 2 dual core processor 3800+
kloksnelheid 2.00 Ghz 1,00 GB

de plugins die open staan

Tilogy
Nexus 3 x
Virtual Guitar
kontakt 2 player

en verder geen fx plugins of dergelijke ik heb dit nog nooit gehad,
ik had ook ergens gelezen dat misschien de dual processor 1 ervan niet aanstaat??
Ik hoop dat deze informatie genoeg is

Gr Dennis

Succes verder!:)

Ook al is het niet meer de snelste dual core, hij moet wel wat aankunnen. Je schrijft het niet helemaal logisch op, maar klopt het dat je maar 1gig RAM hebt? Dat is wellicht wat weinig voor hetgeen je ermee wilt doen.
Maar belangrijker is: heb je op dezelfde pc als waar je nu op werkt toen je dezelfde plugins (en evenveel ook) gebruikte ook probleemlos zonder cpu-overload kunnen werken? Of ben je meer/zwaardere plugins gaan gebruiken? Voor we naar een oplossing kunnen moeten we eerst zien vast te stellen waar het probleem ligt. Vraag je teveel van je systeem, of heeft je systeem kuren? Dat is eigenlijk waar het om gaat hier.

BTW: Cubase sx heeft al wel multicore support, dus zou dat het probleem niet moeten zijn.

Ik denk dat je gewoon teveel van je systeem eist.
De plugins die je gebruikt zijn redelijk RAM intensief en daar heb je erg weinig van.

Verder is niet duidelijk wat voor geluidskaart je gebruikt. Dit kan ook (deel van) je probleem zijn.
Mijn snelle quadcore gaat ook over zn nek als ik van mn RME kaart overschakel naar mn andere geluidskaart (dacht een SB X-Fi of zoiets).

Ik denk dat je gewoon teveel van je systeem eist.
De plugins die je gebruikt zijn redelijk RAM intensief en daar heb je erg weinig van.

Verder is niet duidelijk wat voor geluidskaart je gebruikt. Dit kan ook (deel van) je probleem zijn.
Mijn snelle quadcore gaat ook over zn nek als ik van mn RME kaart overschakel naar mn andere geluidskaart (dacht een SB X-Fi of zoiets).

over mijn ram ik heb niet heel veel verstand maar de specs die ik gaf vond ik bij mijn configuratie en dan bij computer systeem daar stond dit.
Wat betreft de plugins deze heb ik altijd gebruikt zonder problemen en dan kon ik ook nog een mix maken met plugins. De geluidskaart die ik heb is een focusrite saffire pro24.

dus om dit evt op te lossen kan ik dan mijn geheugen uitbreiden???

gr. Dennis

over mijn ram ik heb niet heel veel verstand maar de specs die ik gaf vond ik bij mijn configuratie en dan bij computer systeem daar stond dit.
Wat betreft de plugins deze heb ik altijd gebruikt zonder problemen en dan kon ik ook nog een mix maken met plugins. De geluidskaart die ik heb is een focusrite saffire pro24.

gr. Dennis

Iemand die mij verder kan helpen????

Gr. Dennis

gr. Dennis

Gebruikte je dezelfde plugins in dezelfde hoeveelheid?
Of gebruikte je wel dezelfde plugins maar niet zoveel als je er nu in een project stopt?

Gebruikte je dezelfde plugins in dezelfde hoeveelheid?
Of gebruikte je wel dezelfde plugins maar niet zoveel als je er nu in een project stopt?

normaal gebruikte ik zelfs nog battery2 3x erbij en had ik nog genoeg om een mix te maken met plugins.

kan het zijn dat het misschien ook doordat mijn C schijf nog maar 8 gig over is? of iets dergelijks???

Weinig schijfruimte op C maakt een computer altijd langzamer. Maar ik zou voor de zekerheid ook eens checken hoe warm je cpu wordt. Er zijn diverse tooltjes (software) die je kunt installeren die de diverse temperaturen in je computer aangeven. Laatst hadden we namelijk iemand hier waarvan zijn cpu te heet werd door jaren stof happen. Dat de computer het onder dezelfde condities eerst wel gewoon deed en nu niet vind ik verdacht.

Internet je trouwens ook met die pc? Het kan ook zijn dat je door te veel purno kijken allerlei rotzooi hebt binnengeharkt en dat er nu allerlei extra processen op de achtergrond meedraaien op je pc. Een keer een scanner als AVG of Hitman zijn ding laten doen kan nooit kwaad.

Weinig schijfruimte op C maakt een computer altijd langzamer. Maar ik zou voor de zekerheid ook eens checken hoe warm je cpu wordt. Er zijn diverse tooltjes (software) die je kunt installeren die de diverse temperaturen in je computer aangeven. Laatst hadden we namelijk iemand hier waarvan zijn cpu te heet werd door jaren stof happen. Dat de computer het onder dezelfde condities eerst wel gewoon deed en nu niet vind ik verdacht.

Internet je trouwens ook met die pc? Het kan ook zijn dat je door te veel purno kijken allerlei rotzooi hebt binnengeharkt en dat er nu allerlei extra processen op de achtergrond meedraaien op je pc. Een keer een scanner als AVG of Hitman zijn ding laten doen kan nooit kwaad.

ik zal kijken hoe warm mijn computer wordt, en ik ga er speciaal niet mee op internet hij is alleen voor muziek

ik zal kijken hoe warm mijn computer wordt, en ik ga er speciaal niet mee op internet hij is alleen voor muziek

ik heb speedfan even geinstalleerd en dit is wat er staat:

Temp1 : 23C
Temp2 : 44C
Temp3 : 127C Met vlammetje ervoor !!!
HDO : 43C
Core : 42C

Fan1 : 0RPM
Fan2 : 3169 RPM
Fan3 : 0RPM

Succes verder!:)

Wat zijn dit voor achtelijke antwoorden!! Oh het werkt niet koop een nieuwe....daarna geeft Dennis computer info kriijgt ie succes verder.....gaat echt nergens over. Bij de meeste mensen groeit het geld niet op hun rug zodat ze 'even' een nwe comp kunnen kopen.:stupid

@ Dennis ik kan niet helpen verder....moest dit wel ff kwijt.;)

voor degene die wel reageren en proberen te helpen allereerst bedankt daarvoor.:okdan::okdan: thumbs up.

ik heb mijn C schijf een beetje opgezomerd, maar dat helpt nog niks.
Wel als ik mijn buffersize op 2048 zet is het probleem een soort van opgelost.

Alleen dit is natuurlijk niet de oplossing van dan zit ik met een te grote latency met midi.

Ligt dit dus aan me ram geheugen zoals eerder werd gezegd, dus zou ik dit kunnen uitbreiden of is het toch iets anders???

Gr. Dennis

Back