defecte mpk49

Menace79

Nieuwkomer
hoi allemaal,

Ik heb een vraag : ik kan een mpk49 kopen voor een prikkie, waar enkele van de toetsen het niet goed doen. Diegene heeft zelf hem nooit laten maken of zelf geprobeerd te laten maken. Hij geeft aan dat het aan de velocity ligt.. Ik ben zelf redelijk handig alleen is dit wel makkelijk te verhelpen? by the way , ik heb dus nog nooit een keyboard opengeschroefd.. Vic heeft me in ieder geval raad gegeven om dit in dit forum te plaatsen.. Thanks!

En alvast bedankt voor de reactie's

Greetz Menace

Even op weg helpen ;)

Ik heb geen idee hoe moderne akai toetscontacten er uitzien.
Waarschijnlijk, gezien het om een recent keybed gaat is er wat bier of zoiets op gemorst. slijtage of ouderdoms corosie zal het wel niet zijn.

Dus

Helemaal uit elkaar halen,

contacten schoonmaken met zuivere alcohol en oorstokjes (niet schuren contactspay of iets dergelijks)

Alles terug in elkaar op dezelfde plaats waar het is uitgekomen (goed merken en opletten, niet mixen van onderdelen, al lijken ze identiek)

Loop je tegen een probleem aan, post een fototje en we doen ons best om te helpen ;)

Deze een paar weken terug nog gedaan, is wel helemaal anders van bouw meer het geeft een idee
https://www.synthforum.be/forums/showthread.php?t=123645&highlight=dw8000

Ik heb een jaar terug een nagelnieuwe akai mpk49 gekocht.
Bij het installeren bleek dat er een toets niet ging.
Toen ik deze eens opengemaakt had zag je meteen dat het een slecht contact was. alles wat opgekuist en terug op zijn plaats gebracht en het werkte terug.

Even gegoogeld voor wat meer info en fotos

http://www.mpc-forums.com/viewtopic.php?f=11&p=1161150

Het ziet er naar uit dat de toetsen niet los moeten, aan de onderkant pcb demonteren en je kan de contacten losmaken, klopt dat Jeetn ??

100_0521.jpg

Negeer de peil, foto komt uit de link

Thanks voor de reactie's , denk dat ik het toch ga doen, als het te repareren valt heb ik wel een heel mooi koopje

Back