FF voorstellen...

Appie Bluesman

Nieuwkomer
Hoi,mijn naam is Aldy Mulder,ben 50 jaar en heb eigenlijk niet zoveel met synths.Ik kwam bij toeval via Google een vraag van een van jullie leden tegen over een sleepswitch op een Leslie en daar doe ik wel weer veel mee.
Ik heb zelf wel een Yamaha S08 Synth (meer voor de pianoklanken en klavier) en verder speel ik Hammond orgel in mijn bluesband - The F.O.G.Bluesband. http://www.fogbluesband.com

Ik speel op een Hammond XK3C i.c.m.een XB1 die ik d.m.v.midi doorlus en dus een volledig 2 klaviers orgel heb.Natuurlijk een dikke (door mijzelf gecustomised) Leslie HL822 erop!!!

Ik zit heel veel op Bluesforum.nl ( Blues is my way of life!!!) en ben daar bekend als Appie the Bluesman maar aangezien ik hier minder karakters mag gebruiken is het Appie Bluesman geworden!

Dank voor jullie welkom!!!Zoals gezegd zal ik hier niet zoveel posten maar blijf wel meelezen.Ik wil wel wat meer over midi weten enzo en ik denk dat ik dan hier aan het juiste adres ben.

2-welkom252520gl.gif

Voor vragen over midi zit je hier zeker goed. Misschien kunnen we ruilen, jij informatie over midi en synths, wij de blues? :D

In ieder geval, Welkom!! 8)

The F.O.G.Bluesband klinkt wel lekker! Doet mij denken aan Rory Gallagher's prachtige song 'A million miles away' :okdan:

ja,was erg leuk....volle bak en super publiek!!!
Kom je uit de buurt dan???

Van Bredevoort heb ik geen filmpjes maar hier een stukkie When A Blind Man Cries van Deep Purple vanuit de Rode Pimpernel in Den Bosch.

Als je meer met piano en andere geluiden doet zou de Nord ook een optie zijn geweest maar ik mis daar echt de realtime drawbars op en heb dus toch weer gekoezen voor de echte Hammond met drawbars!!!

Jep, ik kom uit Aalten. Dus dat is te fietsen. Ik kom ook wel eens in die kroeg. Leuke bands.
Ik heb gekozen voor de Nord electro voor de Hammond en de Rhodes. Toch lijkt het spelen met echte drawbars mij plezieriger. Aan de andere kant kan ik de Hammond drawbars programmeren en dat is bij snel schakelen super. En nu kan ik heel simpel onverwachte dingetjes doen. Bijvoorbeeld een Rhodes met een vleugje flanger gespeeld over de leslie!

Jep, ik kom uit Aalten. Dus dat is te fietsen. Ik kom ook wel eens in die kroeg. Leuke bands.
Ik heb gekozen voor de Nord electro voor de Hammond en de Rhodes. Toch lijkt het spelen met echte drawbars mij plezieriger. Aan de andere kant kan ik de Hammond drawbars programmeren en dat is bij snel schakelen super. En nu kan ik heel simpel onverwachte dingetjes doen. Bijvoorbeeld een Rhodes met een vleugje flanger gespeeld over de leslie!
Mee eens....in zoverre dat ik 64 presets tot mijn beschikking heb en met drawbars precies mijn geluid van het moment kan kleuren. Bovendien speel ik ,zoals je op het filmpje kunt zien , over een echte Leslie.....en daar kan geen enkele sample tegenop!

Da's vaak het probleem.Bovendien begrijp ik dat jij gospel speelt en ook dingen met piano doet enzo. Piano/Synth heb ik alleen voor thuis . speel in deband alleen maar Hammond en blues zonder Hammond......nou ja,vul maar in.

Helemaal waar. Ik heb de stage piano vaak nodig. Mijn Nord hangt er boven. De pianoklank heb ik vaak nodig en die is goed. Ik heb via midi de Nord aan de piano gekoppeld, omdat dat zo fijn Rhodes speelt :). Thuis heb ik "natuurlijk" een echte piano staan. En een synth heb ik ook nog ergens liggen :P

Hammond zonder blues is inderdaad niks. Als je trouwens vies goede blues wilt horen dan heb ik hier mijn favoriete blues CD (ooit ook als LP gekocht). Joe Williams zong/zingt meestal jazz, maar als hij blues zingt doet hij dat fantastisch met de beste muzikanten. Deze CD is mijn favoriet, omdat hier bijna niet voor gerepeteerd is. http://itunes.apple.com/nl/album/williams-joe-nothin-but-blues/id283431930

Back