Depeche Mode liefhebbers?

Ik was door de single Heaven niet verkocht en ik werd een beetje debiel van al die vooringenomen meningen op het DM forum. Nu heb ik hem al een paar keer geluisterd en dit album grijpt me veel meer dan SOTU of PTA. 'Broken' is mijn favoriet.

Op die redenen heb ik besloten om geen spoilers/previews te beluisteren. Door de single Heaven had ik ook mijn twijfels, maar als ik het album vanaf het begin beluister snap ik het helemaal, en voel ook wat sterk. Gewoon blanco en zonder vooringenomen meningen/verwachtingen beluisterd.

Ik vond "alone" mijn favoriet, ik huilde terwijl ik naar deze beluisterde.

Deze review vind ik wel passend: http://consequenceofsound.net/2013/03/album-review-depeche-mode-delta-machine/

Mijn eigen mening (ik heb de 13-song versie van de CD):

Ik heb het album gister gekocht, en nu een paar keer geluisterd. Ik weet het nog niet. Ik vind de 'rocky' SOFAD sound cool, en de meeste songs vind ik zeker goed te luisteren. Ik ben dan ook gek op blues muziek. Maar... ik mis de knallers. Ik mis ook een stuk production, bv als de chorus op Soothe My Soul er in komt dan is dat out of nowhere - een simpele guitar slide had de 'knal effect' veel sterker gemaakt. Soms vind ik de bridges ook wat lang, waardoor de urgentie een beetje weg gaat. Wat ik wel heel mooi vind is de vocals en vocal melodies. Vooral Dave zijn stem word beter ipv slechter met ouder worden! De falsetto stukken werken ook heel goed. De songs worden ook heel geloofwaardig gebracht.

SOTU was niet heel spannend, maar er stonden wel een paar goede songs op (Wrong, Miles Away/the Truth Is). De beste song 'Ghost' hadden ze niet op de plaat gezet - belachelijk, want dat is 1 van mijn fav DM tracks.

Ik vind nog steeds PTA hun beste uplifting songs heeft sinds de 90s. Nadeel is dat half het album heel sterk is en half heel mediocre, de songs op Delta Machine vind ik dan allemaal van de zelfde kwaliteit. Mijn fav Delta Machine songs so far: My Little Universe, Soft Touch/Raw Nerve, Soothe My Soul, Slow.

Er zitten goede songs in de guys nog, maar toch vind ik de laatste jaren 'iets' missen. Precious, John the Revelator, Suffer Well, en A Pain that I'm Used To vind ik een stuk meer directe impact hebben.

SOTU was niet heel spannend, maar er stonden wel een paar goede songs op (Wrong, Miles Away/the Truth Is). De beste song 'Ghost' hadden ze niet op de plaat gezet - belachelijk, want dat is 1 van mijn fav DM tracks.

Ghost is inderdaad geweldig, ik heb ook nooit begrepen waarom die track niet op het album staat. De radio/single edit van Fragile Tension is ook stukken beter dan de album versie, een paar kleine details laten die track veel meer knallen. De B-kantjes van PTA zijn ook best OK vind ik. Met name Newborn.

Ik wil graag My little Universe en Slow toevoegen aan mijn favoriete tracks van Delta Machine.

+1 en hier was ik gisteren ook mee bezig... de tweede keer Slow aan het luisteren en meegezongen, heerlijk hahaha :D

Mijn favorieten:

Angel
My Little universe
Should be hgher
Alone (denk het beste nummer van dit album)
Goodbye

Ik erger me wel steeds meer aan de mastering.

b.v. het nummer Soft touch/RAW nerve... volgens mij zit hier een boel compressie op die het geluid no way beter maakt. bah. te hard/schel in mijn auto. Moet het volume haast altijd even omlaag zetten.

(maar gelukkig is het lang niet zo erg als bij Playing the Angel)

Na rijp beraad moet ik toch zeggen dat Delta Machine me tegenvalt. Het oudere DM-werk was toch echt veel beter gecomponeerd en gearrangeerd. Vind 't een beetje mat, allemaal, de energie lijkt een beetje te ontbreken. Jammer, want ik vind het een geweldige band.... :(

Na rijp beraad moet ik toch zeggen dat Delta Machine me tegenvalt. Het oudere DM-werk was toch echt veel beter gecomponeerd en gearrangeerd. Vind 't een beetje mat, allemaal, de energie lijkt een beetje te ontbreken. Jammer, want ik vind het een geweldige band.... :(

Ik snap het heel goed: over het algemeen zijn de arrangementen erg simpel (bijvoorbeeld "heaven" is "to the point": verse-chorus-verse-chorus; met een tussenstukje erbij na de tweede sectie en weer de chorus was misschien meer "af"), maar zullen we tips naar hun toesturen??? Ik durf het niet :D

Ik vond het album een mix van SOFAD, Ultra en Playing the angel, drie in een of zo... In tegenstelling vond ik "Sounds of the universe" :erm: ....

Ik vind Delta Machine compleet ruk.

Ik heb 2 sta-kaarten die je tegen kostprijs mag hebben. Let wel: het zijn prints, dus ik zou je kunnen oplichten...

Ik vind Delta Machine compleet ruk.

Ik heb 2 sta-kaarten die je tegen kostprijs mag hebben. Let wel: het zijn prints, dus ik zou je kunnen oplichten...

Ik heb al mijn "prints" voor Parijs op 15 juni, bedankt :D
Misschien kun je ze via marktplaats aanbieden :)

@Pablo: hehe, misschien geen gek idee, eens wat frisse ideeen mailen aan de heren ;) Ook die tekstuele thema's kennen we nou onderhand ook wel... ;)

Misschien moet ik er vaker naar luisteren, maar de urgentie mis ik toch wel, en de nummers gaan maar door... Mis ook de leuke harmonische vondsten.

:gaap::gaap::gaap:

Ik snap het heel goed: over het algemeen zijn de arrangementen erg simpel (bijvoorbeeld "heaven" is "to the point": verse-chorus-verse-chorus; met een tussenstukje erbij na de tweede sectie en weer de chorus was misschien meer "af"), maar zullen we tips naar hun toesturen??? Ik durf het niet :D

Ik vond het album een mix van SOFAD, Ultra en Playing the angel, drie in een of zo... In tegenstelling vond ik "Sounds of the universe" :erm: ....

Ik vind het ook geen superplaat. Of het nou de productie, mixing of mastering is, erg prettig klinkt hij niet. Te rauw en te droog. Er hadden wel wat meer effecten gebruikt mogen worden, met name op de zang. En erg veel sterke nummers staan er ook niet op. Het klinkt allemaal een beetje hetzelfde. Ze hadden nou eenmaal die modulaire synth staan, dus dan moet ie ook in elk nummer gebruikt worden.

Alone is wel erg sterk, en Soothe My Soul, Always, Soft Touch en Happens All The Time zijn ook goed. Maar Playing The Angel is nog altijd veruit hun beste cd van de laatste 12 jaar.

Ben een grote Depeche Mode fan, maar ze zijn niet meer hetzelfde sinds Alan Wilder weg is. Ik wil Wilder terug achter z'n emulator.. maarja je moet mee met de tijd, je kan niet meer afkomen met duistere eighties synthpop vrees ik, toch niet dat het zal aanspreken tot the masses.. Nja wat ze nu doen vind ik niet meer speciaal. Music for the massas en Violator, da's propere stadion rock. Ultra viel mee. Jaag de emulator door een lexicon reverb, gooi er vreemde gefilterde industriële geluiden over om het geheel wat slim te maken, en je verkoopt idd hele stadions uit. Kijk naar hun rose bowl tournee, machtig..

Zelfde verhaal met David Bowie, stop toch gewoon man! :D Zn laatste album trekt ook nergens op.

Ik wacht op de volgende Depeche Mode die de essentie van hun jaren 80 periode wikkelt in een nieuw jasje, niet kopiëren maar heruitvinden. (.. nee wacht kopiëren doet elke artiest, we're all just monkeys)

Laatst gewijzigd:
Gister het concert bijgewoond in Budapest, mooie mix van oude en nieuwe nummers, sterk optreden alleen ergens in het midden doet Martin Gore twee nummers achter elkaar wat het geheel een beetje in elkaar doet zakken (niets negatiefs over Martin Gore vocale input trouwens) de song keuze is hier niet mijn ding.
Later doet Core nog een nummer alleen (met piano op de achtergrond) wat mooi gebalanceerd is.... Persoonlijk had ik het idee dat hij of dronken was of strak stond (visueel gezien)
David was fit en goed bij stem en zette een energieke show neer.

Al met al blij dat we geweest zijn :okdan:

Gister het concert bijgewoond in Budapest, mooie mix van oude en nieuwe nummers, sterk optreden alleen ergens in het midden doet Martin Gore twee nummers achter elkaar wat het geheel een beetje in elkaar doet zakken (niets negatiefs over Martin Gore vocale input trouwens) de song keuze is hier niet mijn ding.
Later doet Core nog een nummer alleen (met piano op de achtergrond) wat mooi gebalanceerd is.... Persoonlijk had ik het idee dat hij of dronken was of strak stond (visueel gezien)
David was fit en goed bij stem en zette een energieke show neer.

Al met al blij dat we geweest zijn :okdan:

Mooi! Persoonlijk is het niet mijn favoriete setlist. Ipv Barrel Of A Gun en A Pain That I'm Used To had ik liever wat meer oudere jaren 80 nummers gehad. En wat minder van de nieuwe cd.

Naar mijn weten heb ik een paar nummers van het nieuwe album gehoord, de rest was een mengelmoes van jaren 80 tot het laatste album, vrij gevarieerd dus, Try walking in my shoes, Personal Jesus, People are people enz

Setlist
- Intro
- Welcome To My World
- Angel

- Walking In My Shoes
- Precious
- Black Celebration
- Policy Of Truth
- Should Be Higher
- Barrel Of A Gun
- Higher Love (Martin)
- When The Body Speaks (Martin)
- Heaven
- Soothe My Soul

- A Pain That I'm Used To
- A Question Of Time
- Secret To The End
- Enjoy The Silence
- Personal Jesus
- Goodbye

- Home (Martin + piano)
- Halo
- Just Can't Get Enough
- I Feel You
- Never Let Me Down Again

Speelden ze People Are People maar. :P Zeven van de nieuwe cd, maar niet het beste nummer Alone, en maar vijf uit de jaren 80'...

Het zal nog steeds een prima concert zijn, maar ik had liever iets meer onbekendere nummers gehad ipv Just can't Get Enough bijv.

Back