Tips voor een kleine mixer?

hype1

Ingeburgerd
Ik ben op zoek naar een kleine mixer. Ik ben begonnen met het kopen van hardware synthesizers en effectpedalen. Momenteel heb ik een x0xb0x en DSI Tetra samen met een aantal effectpedalen. In de toekomst komt er nog een drumcomputer bij. Als geluidskaart gebruik ik de M-Audio ProFire 610. Nadeel is dat deze kaart slechts 1 line-ingang heeft. Hiervoor zou ik dus graag een (analoge) mixer zetten waarop ik mijn synths kan aansluiten. Wat is de beste setup als ik bijvoorbeeld signaal van mijn synths door de effecten wil laten lopen (send and return?)?

Iemand tips? Het hoeft geen grote bak te zijn, maar de mogelijkheid nog wat meer eraan te hangen zou fijn zijn. (Geluids-)kwaliteit vind ik belangrijk.

Ik heb een mooie Tapco MIX fx 220

Dat ding bevalt super.. en is mooi compact, heeft wel alle functies..

Misschien doe ik m weg, want ik heb een grotere nodig...

mackie 802VLZ3. heel compact en flexibel.

let er wel op dat bijna alle mixers (en zeker de kleine) enkel mono effect sends hebben, geen stereo. kan je desnoods oplossen door 2 sends te gebruiken maar dat is toch niet erg handig. de mackie 802 heeft er maar 1 maar wel de ALT-stereo out waar 1 en ander mee te doe valt. mijn kaosspad zit daarop aangesloten.

misschien moet je n grotere soundcard ook overwegen?

Mixwizards van Allen&Heath?

Ik heb laatst een Mackie 1604 VLZ3 gekocht en die bevalt uitstekend. Als je een geluidskaart wilt met veel in-uitgangen; volgens mij zag ik hier laatst een Motu 24 I/O te koop staan. Die heb ik ook, ik kan vanaf mijn computer het geluid naar de 16 kanalen van de Mackie routen, of door een effectpedaal. Werkt ideaal.

Mackie 1402 kan ook een optie zijn, hoewel die geen mid sweeps heeft en naar mijn smaak maar weinig headroom (ik gebruik deze op m'n werk om analoge bronnen in te laden in de computer) en de eq is wat flauwtjes, vind 't weinig bewerkelijk. Verder prima spul voor wat je wil. De Allen & Heath Zed 14 en de Soundcraft EPM 12 zijn ook erg okay en hebben mijn persoonlijk voorkeur boven de Mackie's.

Maareh... heeft die x0x-box niet al een stuk of 10 uitgangen(dat is toch een 909-kloon)? Dan heeft die Tetra nog eens 4 uitgangen en wil je ook nog uitbreiden... Ik denk dat je dan eerder naar een 24+ kanaals mixer op zoek moet.

Maareh... heeft die x0x-box niet al een stuk of 10 uitgangen(dat is toch een 909-kloon)? Dan heeft die Tetra nog eens 4 uitgangen en wil je ook nog uitbreiden... Ik denk dat je dan eerder naar een 24+ kanaals mixer op zoek moet.
De x0xbox is een 303 kloon, met 1 mono out ;). Met 6-8 kanalen red je het eerst wel even.

x0xb0x is een 303 kloon heeft dus slechts 1 mono uitgang geen 10 ;)

Bedankt voor alle tips!

x0xb0x heeft slechts 1 uitgang, Tetra 4, maar met 2 kan je eigenlijk bijna alles (stereo out).

Ik heb mijn ProFire pas net en kom er nu achter dat ik misschien beter meteen een mixer/geluidskaart in één had kunnen kopen. Zeker wanneer je deze met de computer, ik gebruik logic, helemaal kan aansturen als verschillende kanalen. Voor voorlopig zal ik toch eerst op zoek gaan naar een kleine mixer, zodat ik alles eenvoudig kan aansluiten, dan kan ik later mijn voorkeuren bijstellen.

Ik denk dat ik voor +/- 8 kanalen ga. Een geluidsinterface heb ik dus al, dus die hoeft er niet in te zitten. Kan je dan meestal elk kanaal gebruiken zowel als uit en als ingang? Oftwel, kan ik mijn x0xb0x en Tetra aansluiten en daarnaast mijn effectpedalen waardoor ik het geluid kan routen? Ben nog nieuw met dit spul, vandaar dat ik dit vraag.

Er is een probleem bijgekomen. Een verschrikkelijk probleem. :P Ik heb er een 808 bij gekocht. 11 uitgangen extra. Nieuwe tips zijn welkom!

Yamaha MG-serie
Weet alleen niet hoe je je kanalen wilt organiseren. Alles apart kanaal, of sommigen stereo op één kanaal.

Nieuwe tip:

Als je bang bent meer van dit verschrikkelijke niuws te beleven, koop dan gewoon een grote mixer. Vroeg of laat moet het toch.

Back