studiomaster powercable

lodo

Ingeburgerd
Hoi
Onlangs een studiomaster star system gekocht. Het ding ziet er fantastisch uit, maar ik heb één klein, maar bijzonder belangrijk ding over het hoofd gezien:
er zit geen stroomkabel bij...........

Er staat bij de poweringang: 'use only studiomaster ep-6 powersupply'

Ik heb al naar studiomaster gemaild, maar die ep-6 hebben ze niet meer, maar hij heeft wel het schema voor die stroomkabel bijgevoegd.

Misschien is er iemand of ken je iemand die zo'n kabel kan maken???

schematicep6.jpg

dus je hebt de tafel gekocht zonder kabel en power supply ?
dat is niet slim...
ik heb zelf een soundtracks tafel, onlangs gekregen, ook zonder voeding. deze is ook +17v, -17v, +48v en ground. de voeding is niet meer te krijgen.

ik vrees dat het zelfbouw gaat worden.

grrr... ik weet het! dom dom dom...
ken jij toevallig iemand die zoiets maakt?
ik ben daar namelijk nogal een kluns in!
bovendien is het een aansluiting die ik van m'n leven nog nooit gezien heb...

nou staat hij daar, aanlokkelijk, maar onbruikbaar te wezen!

heb je toevallig een 7 pins aansluiting met een ring eromheen ?

ik ken niemand die zoiets maakt. als ik tijd heb ga ik eens bestuderen hoe je zoiets maakt.
(heb zelf nooit een gereguleerde voeding gebouwd)

nee, het is er een met 4 pinnen.
ik heb het gevoel dat dit zo'n hopeloze onderneming wordt.

een voeding kan nog knap diuur worden zalkje zeggen
dikke travo blokken zijj niet cheap ..asje newe parts moet kopen

sc6 [:stupid]
weet niet ofje tafel duur was ...??

mijn tafel niet zo duur nee... straks is mijn voeding nog duurder dan mijn tafel zelf!! :)
jeeeezes, met mijn domme kop toch!
ik begin alvast te sparen... maar wie o wie maakt zoiets?

een voeding bouwen is niet gratis (verre van) maar met dit schema moet je bij elke goede soldeertech wel uit de voeten kunnen. ik heb wel wat adressen voor je als je wil, maar dan moet je wel eerst even een budget bedenken denk ik.

nou, eerlijk, ik heb geen idee hoeveel zo'n voeding moet kosten!
heb er wel wat voor over, ik wil gewoon dat hij werkt...
maar praten we over 100 euro? of over 500 euro???

die labvoeding zou wel een goed idee kunnen zijn... merci!
maar, dan kan ik mijn condensatormicro's inderdaad niet gebruiken, wat wel jammer zou zijn... ik zou wel voorlopig zo'n labvoeding kunnen kopen, maar op lange termijn wil ik toch wel phantom kunnen gebruiken. bovendien, dan moet ik nog een voeding vinden die in de mijne past... iemand zoiets al eens gezien? (excuses voor de flauwe foto, mijn webcam is niet zo stabiel...)

powerstarsystem.jpg

zo'n plug zit op best veel (ouder) spul. wat het exact is zou ik alleen niet weten, een electronica gast vast wel. sowieso kan je hem altijd nog ombouwen tot een xlr-5 of xlr-7.

Goed...
plug gevonden
labvoeding gevonden

maar is een 6-kern kabel dan nog nodig als ik de phantom niet gebruik?
dan koop ik beter een 4-kern kabel zeker?
De vrouwelijke 4-pin kan ik wel solderen, maar hoe gaat dat dan met de andere kant die naar de labvoeding gaat??

hmmm... ik snap het een beetje, maar toch nog niet helemaal...

van de labvoeding komen -17 0 +17, de ground kan je evt ergens anders vandaan halen, als dat nodig is tenminste. voor de veiligheid maakt het niet uit lijkt me met zwakstroom
overigens, de labvoeding uit je link ga je het niet mee redden, die is niet symmetrisch helaas

kort gezegt; er gaan 3 draden naar je mixer, de fantoom dus niet meegerekend. mocht het nodig zijn voor je sound, een vierde naar aarde,
deze hoeft niet op de plug, maar kan ook aan de behuizing van je mixer
sterkte ermee !

Je kunt ook een voeding van een andere mixer halen, mitst de specs overeenkomen natuurlijk. Voor mijn mixer heb ik ooit een 2e hands Mackie voeding gekocht, mede omdat de mixer iets meer dan 3 ampere nodig heeft wat bij labvoedingen duur bleek, sowiesio waren symetrische labvoedingen behoorlijk aan de prijs. Daarbij wees iemand mij er op (en daarom zeg ik je dit nu ook) dat labvoedingen eenvoudig van voltage te veranderen zijn, dus je hoeft maar een foutje te maken en je kunt al in de sores zitten.

aan allen: alvast bedankt voor jullie hulp!

dat labvoedingen eenvoudig van voltage te veranderen zijn, dus je hoeft maar een foutje te maken en je kunt al in de sores zitten.

juist ja, die labvoedingen zijn misschien niet ideaal, maar nu wel de gemakkelijkste oplossing, denk ik...
is deze voeding dan beter?
en als ik het goed begrijp, ga ik dan uit de female 4 pin (in de mixer) met een 4-kern kabel naar 3 pluggen -17, +17, 0 (in de labvoeding). hoe doe je dat dan juist met de aarding?
en die 3 pluggen, zijn dat dan banaanpluggen? of ben ik zelf een banaan? ik geloof het wel...

sorry jongens, ik ben echt een leek op dat vlak!

Back