Kom ik dit tegen :-S

Hoe goed de bedoelingen/gevolgen ook zijn, ik vind het "not done" en de omgekeerde wereld dat men je muziek daar ongevraagd gratis te beluisteren op het net gooit en je daarna zelf moet melden als je het te weten komt en er niet van gediend bent. Nog opdringeriger dan een abonnement op de Boekenclub...

Niet dat ik er last van heb hoor, mijn muziek wordt uberhaupt niet beluisterd.

De muziek zal in 1e instantie door de maker zelf op het net gezet zijn op de een of andere manier. Dan kan je verwachten dat het een eigen leven gaat leiden. Het zijn ook geen downloads maar alleen plays. Wanneer je een track naar een radiostation stuurt en ze vinden het wat gaan ze ook niet eerst vragen of ze het mogen draaien.

Ik ben in ieder geval al lang gestopt met me druk maken over tunes die op het net opduiken. Je kan er maar beter in mee gaan en het zien als gratis promotie. Het is toch niet tegen te houden in dit tijdperk.

De muziek zal in 1e instantie door de maker zelf op het net gezet zijn op de een of andere manier

Dit dus, verder als het over 8 plays gaat zal het op Last.fm nooit veel gedraait worden, wat iedereen hier schijnt te denken is dat Last.fm in een keer al je muziek online zet voor een heel groot publiek dat is dus niet zo, nu ik eindelijk rond de 700 luisteraars en bijna 3500 plays zit zie ik dat ik iedere week weer een luisteraar of 5 erbij krijg. Last.fm werkt via een heel intersant algoritme, als je daar een beetje in geintereseerd ben moet je daar maar eens in verdiepen, in principe werkt het hoe meer plays bij verschillende luisteraars hoe meer het algoritme jouw muziek zal laten horen aan mensen die een vergelijkbare smaak hebben als je vorige luisteraars.

Verder verdient Last.fm niks aan jou songs, ze verdienen aan de reclameinkomsten en abbo's.

Ook is het taggen door anderen van jou muziek heel tof vind ik persoonlijk.

Verder waarom zou niemand naar je muziek willen luisteren? Dacht ik ook altijd toch heb ik zelfs 'fans' via Last.fm nu :P vraag mij ook niet waarom lol.

De muziek zal in 1e instantie door de maker zelf op het net gezet zijn op de een of andere manier.

Tegen betaling, bijvoorbeeld...

En dan nog, zelfs al zet ik muziek gratis op plaats A op het net, betekent dat niet dat plaats B op eigen houtje mijn muziek ook mag aanbieden.

Dan kan je verwachten dat het een eigen leven gaat leiden.
Daarom is dat nog niet correct. Ik kan in Brussel ook verwachten dat men eens per jaar in mijn auto inbreekt, maar daarom mag men nog niet in mijn auto inbreken.

Het zijn ook geen downloads maar alleen plays.
Blijft gratis aangeboden muziek zonder toestemming van of beloning voor de eigenaar.

Wanneer je een track naar een radiostation stuurt en ze vinden het wat gaan ze ook niet eerst vragen of ze het mogen draaien.
Maar dan heb je a) zélf het initiatief genomen en b) krijg je per play auteursrechten.

Ik ben in ieder geval al lang gestopt met me druk maken over tunes die op het net opduiken. Je kan er maar beter in mee gaan en het zien als gratis promotie. Het is toch niet tegen te houden in dit tijdperk.
Akkoord dat het promotie is en niet tegen te houden, maar dat maakt het nog niet correct.

Verder waarom zou niemand naar je muziek willen luisteren?
In mijn geval is dat wel duidelijk dacht ik zo. :D ;)

wat n paranoia hier
last.fm biedt NIETS aan zonder toestemming!
van de meeste artiesten die erop staan staat er geen muziek bij

van de meeste artiesten die erop staan staat er geen muziek bij

Klopt, bij mij staat er enkel een vermelding van een track van mij, ik heb er destijds geen download bij kunnen vinden, ook niet na wat zoeken, dus toen dacht ik, als het mij niet lukt om mijn muziek af te spelen op lastfm, dan zullen anderen dat ook wel niet voor elkaar krijgen. :D

wat n paranoia hier
last.fm biedt NIETS aan zonder toestemming!

Daar ben ik het dan weer niet mee eens. Last FM heeft in ieder geval veel van mijn tracks staan waar ik in 1e instantie geen toestemming voor heb gegeven. Maar is allemaal later recht getrokken.

Wat betreft radio stations.. wanneer je een track op het net zet heb je ook zelf het initiatief genomen. En bij de meeste radiostations krijg je niet per play betaald. Alleen bij de grote stations als een 3fm ed. Dan nog zit er een drempel aan om betaald te krijgen. De meeste kleinere stations betalen een jaarfee aan de B/S en die wordt weer verdeeld over het aangesloten aantal artiesten na rato. De meest kleinere stations houden geen playlists bij en zijn dat ook niet verplicht.

Wat betreft radio stations.. wanneer je een track op het net zet heb je ook zelf het initiatief genomen.

Is het zo dat als je je track naar 1 station stuurt, dat plots elk station die track mag overnemen?

Ik weet dat niet, geen ervaring mee.

bedankt voor de tips, heb me meteen geregistreerd, blijken mijn nummers al een paar duizend keer beluisterd te zijn! Hoe ze er precies op gekomen zijn is me een raadsel, maar goed.

kun je wel zien dat je populair bent.. maar leuk is anders. :(

[edit] het is natuurlijk op zich wel weer handig als het een teller is van het aantal beluisteringen, en je muziek er niet gehost wordt.

Laatst gewijzigd:
Last.fm registreerd enkel hoeveel mensen een bepaald nummer met hun computer geluisterd hebben. M.a.w.: als je als luisteraar een CD hebt gekocht van een artiest, en je luistert die op de pc, dan zal Last.fm dat tellen. Niks mis mee, want daarmee hebben ze nog steeds geen muziek, enkel wat metadata. Als artiest kun je dat uitbuiten en zelf snippets etc. aanbieden.

Dit dus, verder als het over 8 plays gaat zal het op Last.fm nooit veel gedraait worden, wat iedereen hier schijnt te denken is dat Last.fm in een keer al je muziek online zet voor een heel groot publiek dat is dus niet zo, nu ik eindelijk rond de 700 luisteraars en bijna 3500 plays zit zie ik dat ik iedere week weer een luisteraar of 5 erbij krijg. Last.fm werkt via een heel intersant algoritme, als je daar een beetje in geintereseerd ben moet je daar maar eens in verdiepen, in principe werkt het hoe meer plays bij verschillende luisteraars hoe meer het algoritme jouw muziek zal laten horen aan mensen die een vergelijkbare smaak hebben als je vorige luisteraars.

Verder verdient Last.fm niks aan jou songs, ze verdienen aan de reclameinkomsten en abbo's.

Ook is het taggen door anderen van jou muziek heel tof vind ik persoonlijk.

Verder waarom zou niemand naar je muziek willen luisteren? Dacht ik ook altijd toch heb ik zelfs 'fans' via Last.fm nu :P vraag mij ook niet waarom lol.

Ik kan het alleen maar volledig eens zijn met dit. Ik moet ook maar eens opnieuw gaan kijken op mijn pagina daar, de laatste keer zat ik toch ook al aan 7000 plays of zo.
En ja ik heb ook "fans" intussen :D zoals een Indier of zoiets die me regelmatig wel eens mailt, de laatste keer met een wazig fotootje van de maan dat hij zelf maakte toen hij naar mijn muziek luisterde en zo... "inspiring..." Of een Amerikaans meisje dat zeer gecharmeerd is door de "eighties" sound van mijn creaties.
Bijzonder leuk om zo'n dingen in je mailbox te vinden.

Back