Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
Note: This feature may not be available in some browsers.
Origineel geplaatst door bikkel
Knight Rider
Echt strak
Vaak gebruikt al
Origineel geplaatst door Digimod
trouwens ondankbaar werk is het niet, doe het al jaren met veel plezier
en je krijgt wel eens leuke reacties.
Ik heb een tijdje muziek op maat gemaakt dus met timecode dat was
echt zweten zeg maar meteen veel geleerd in die tijd.
zie voorbeeld timecode.
http://home.wanadoo.nl/mwrene2/studio/code.htm
Origineel geplaatst door Hazes
tja, tunes. Als tv series ook meetellen ga ik voor de tunes van Knightrider en Miami Vice
Moeilijke industrie om hier tussen te komen ...Origineel geplaatst door DJ_LecZ
Ja ik vindt Leaders jaja zo heten die into's ook altijd wel heel heftig! Met name NOS leaders wat daar allemaal inzit!! en het heeft allemaal nog en functie ook!! Snelle tikken = telex Gong = openenig/aanvang Trompetten = koninglijk enzo enzo . Echter worden helaas bijna alle leaders in Nederland door 1 persoon gemaakt!Moeilijke industrie om hier tussen te komen ...

Origineel geplaatst door The Q
Ik heb veel respect voor mensen die de tunes voor de TV in elkaar sleutelen, het is eigenlijk ondankbaar werk omdat niemand het echt opvalt. Soms zitten er echt geniaale dingetjes tussen zoals de BBC News tune, tenminste dat vind ik dan.
Is er iemand op dit forum die weet wie het gemaakt heeft en met welk materiaal?
Origineel geplaatst door svenn
veel van die tunes kome van librarie cd's. meestal staan hierop tunes die enorm op een bekende track gelijken, maar net genoeg verschillen om geen royalty/copyright problemen met zich mee te brengen. Er zijn letterlijk duizenden van deze cd's (de meeste hiervan zijn gewoon slecht) die gebruikt mogen worden voor radio en televisie doeleinden
Origineel geplaatst door svenn
het gebruik van deze librarie muziek komt veel goedkoper uit dan commerciele tracks te gebruiken (en bij die laatste heb je dan nog eens de toestemming van de uitvoerder/platenfirma nodig en zijn de reproductierechten ingewikkelder)...hoewel ik erbij moet zeggen dat het gebruik van een commerciele tune als achtergronddeuntje in een reportage geen problemen oplevert, meestal betaalt het tv-station (of radio) per jaar een bepaald bedrag aan auteursrechten. Ga je echter de commerciele tune gebruiken als tune voor een generiek dan wordt het allemaal wat ingewikkelder en duurder.
vele tv-stations laten dus hun eigen tunes componeren (bij een zender hoort een eigen logo en tune natuurlijk), en dat geldt dus ook voor sommige programma's.
[/B]
Origineel geplaatst door cyan_circle
wel grappig dat je dat zegt van die reclames, vaak hoor je filmmuziek waarvan je denkt "ik kan niet geloven dat ze daar toestemming voor gekregen hebben"
Origineel geplaatst door Niels
Over de BBC newstune. Petje af !![]()
Net zoiets als de sound van BBC radio. Er is vast wel iemand die weet wat voor compressor/limiter daar gebruikt wordt. Ik gok iets van Urei of Joemeek, maar ik kan het mis hebben. Iemand die dit met enige zekerheid weet ?
Origineel geplaatst door Digimod
BBC Radiophonic Workshop meer weet ik niet...
Origineel geplaatst door David
Daarom is het ook verplicht dat er voor iedere uitzending een auteursrechten-aangifte formulier wordt ingevuld.