vraagje omtrend sherman filterbank 2

sjaak slinger

Nieuwkomer
Over de SFB 2 heb ik veel positieve dingen gelezen.. Ik vroeg me af of de SFB ook geschikt is voot het maken van hardstyle..

Kun je geluiden bijvoorbeeld veel vetter laten klinken met die bak, of is het meer voor kicks?

tis een sound slopert

watje ermee doet is jouw ding

geen standaard filter unit

dion heeftervast een die maakt ...core

`Dus je kunt niet je synthlead vetter maken, zonder dat ie 'gesloopt' wordt?

En hoe is de sfb ook geschikt voor vocals?

Wat is vet? De FB zorgt voor nogal wat vervorming van het signaal, het geen "net" filter zoals de Mutronics Mutator of zo. Dus wellicht juist heel geschikt voor hardstyle vocalen. Hoef je je ook niet zo druk te maken over de tekst.

Met vet bedoel ik of je een schone saw lead rauwer/voller kunt maken, zonder dat het signaal té veel vervormt..

http://www.sherman.be/

Hier staan een aantal demo's op.

En natuurlijk altijd genoeg te vinden op Youtube; http://www.youtube.com/results?search_query=sherman+filterbank&search_type=&aq=f

In principe kun je er heel veel mee, maar het is een mono filterbank dus reken niet op dikke/brede tapijten maar eerder enorme bakken gepiep en gekraak en gegil.

Ik heb een aantal keren op het punt gestaan mijn FB2 te verkopen, maar als puntje bij paaltje komt hou ik hem toch telkens weer. Er is denk ik niet een apparaat dat zoveel karakter aan een sound toe kan voegen als dit.

Hallo, ik heb een SF2 gekocht.. Alleen heb ik het probleem hoe ik hem aan moet sturen.. Ik heb een creative geluidskaart, een virus ti en cubase 5, en 2 midi kabels.. Zou ik daar genoeg aan hebben? Zo ja, hoe krij ik de sherman dan aan de praat?

je steekt een audio kabel in de ingang en een kabel in de uitgang

thats it

die midi kabels laat die maar nog ff achterwege tot je zo ver bent (en de manual bekeken hebt)

dus een audiokabel in de ingang van de sherman die naar de uitgang van de Virus gaat zou een optie zijn?

ja, eender welke uitgang van eender welk toestel die geluid maakt is een optie.

ingang = SIGNAL IN

en natuurlijk ook de uitgang van de sherman dan op je pc of mengpaneel ingang aansluiten

uitgang = LINE OUT EDIT: ik bedoel MAIN OUT, thx 100%!

al de rest moet je je niet meteen zorgen over maken, alle info over de extras is te vinden op www.sherman.be

Laatst gewijzigd:
Bedankt voor je tips (Y)

BTW, die signal in kan ik wel vinden, maar waar vind ik dan 'line out'?

of beetje naast waar je de voeding insteekt

gisteren ook nog zitten brielen. ben geen pro maar in het begin pruts je best enkel met de knoppen onderaan, zet hem in bypass of mooi in het midden (zit een licht klikje).

Back