WIE GEBRUIKT ER HIER MAXFORLIVE?

Ik heb het in Doornroosje al "live" zien werken. Het enige nadeel is dat als je video op z'n bek gaat dat die dan Ableton mee neemt in z'n crash. Dus het is wel belangrijk dat je niet over je video kabel struikelt of wat dan ook.

Werkte wel mooi moet ik zeggen. Video in Ableton flikkeren op 'n appart spoor en klaar! Denk wel dat het belangrijk is dat je 'n beetje in de gaten houd dat je niet lomp zware video codecs gaat gebruiken. Ableton alleen is al niet echt processor vriendelijk, laat stan als je video kaart het zo druk krijgt dat je core mee moet gaan werken. Ik zou het niet doen op 'n gewonde macbook, maar zeker op 'n apparaat met 'n video kaat met eigen processor.

Je kan ook Renoise draaien op je mac samen met VDMX (vet VJ programma) en via rewire midi van je tracker naar VDMX sturen... is stabieler en stukken goedkoper. Zelfs om beiden programma's te kopen.

Ik kan je melden dat de workshop doorgaat maar wanneer is nog niet zeker. Het zal waarschijnlijk eind augustus zijn. De prijs zal niet hoger zijn dan €200,- incl.

Wat betreft bugs....ik ben er slechts 1 of 2 tegen gekomen. Moet ze nog even doorgeven ;)

Toch niet tijdens lowlands?:D

Bij mij crashed live zeker 5 keer op een avond , ik draai al vanaf 8.1 mee met de beta`s 8.1.2b4 was super stabiel op een paar crashes na in twee weken tijd alleen de daar opvolgende beta`s waren weer onstabiel.

Ik weet niet wanneer lowlands is maar zal proberen er omheen te plannen ;)

Wat betreft crashes...ik had laatst een groot optreden wat ik moest voorbereiden en had welgeteld 1 crash tijdens het studio werk. Daarna niet meer en tijdens het optreden ook niet. Ook als ik met M4L werk (zoals nu)....geen problemen.

Het enige is dat ik regelmatig fouten ontdek in zowel Ableton als M4L. Maar (nog) niks wat mijn systeem doet crashen.

Je kunt natuurlijk de video laten draaien in openGL maar dan moet je je patch herschrijven. Over het algemeen is het het wel waard. Ik heb behoorlijke frame winst behaald in een recent project waarbij ik moest chromakey-en op een macmini.
yep, efficient/effectief video manipulaties doen vergt wat diepgravender werk. denk dat aardig wat mensen zullen lopen foeteren wanneer ze ontdekken dat hun jitter patches op de 'makkelijke' manier slechts 3fps bij 320x240 halen... openGL en slabs zijn de oplossing.

Misschien wordt het tijd dat ik alles is opnieuw moet installeren.

lowlands is van 20 t/m 22 aug.

Yep de baz tutorials op youtube waren voor mij een fijn begin....en ook de tuts van maxforlive.info moet je ff checken!

Back