Mackie onyx 1640i icm rme fireface...?

deeon101

Ingeburgerd
Een vraagje: ik denk er over om een onyx1640i te kopen. Nu heb ik vernomen dat die geluidskaart niet stabiel is. Mijn vraag is dan ook of het mogelijk is (en of het slim is) om de onyx i met mn rme te combineren? Dan zou ik de onyx als mixer met FireWire output gebruiken met mn Rme als "main" geluidskaart voor stabiliteit en sound.

Is dit logisch aangezien de onyx audio interface niet stabiel is (volgens reviews)?

Ik snap de hele logica niet wat je hier mee wilt bereiken? :)

Een rme fireface is goed. Heb je al die in's en outs nodig? Anders heb ik nog wel andere opties voor je.

Als je toch geld uit wilt geven, aangezien die onyx ook al zo'n 1700 kost.

Waarom koop je dan niet een Rme fireface, een een mackie control universal pro? met evt een extender erbij?

http://www.mackie.com/products/mcupro/index.html

daar vind je meer info :-)

En die kun je zo gek maken als je zelf wilt:

mackie-control.jpg

de logica (volgens mij) zit hem in het feit dat ik veel analoge troep heb en dus ook een goede analoge mixer wil met FW.

Ik heb al een Rme, die super werkt overigens, die wil ik dan ook het liefste blijven gebruiken (niet die ingebouwde van Onyx ivm slechte reviews).

Dus ik dacht dan combineer ik de functionaliteit van een analoge mixer met FW met de stabiliteit en geluidskwaliteit van mn Rme.

Vandaar...

EDIT: ziet er leuk uit trouwens alleen ben ik dus opzoek naar een analoge mixer ;)

waarom dan niet een 'gewone' analoge mixer, als je toch al een goede interface hebt.
ik zie de toegevoegde waarde van een fw mixer hier niet zo goed.

ja het lijkt mij wel handig om je computer als effecten bak te gebruiken (per channel assignable zeg maar), het routen van je analoge kanalen binnenin je DAW, terug routen vanuit je daw's channelstrips naar je mixer...het is gewoon erg handig/flexibel om je channels (digitaal of analoog) te assignen.

of zit ik helemaal fout met deze gedachte?

Als je dat wilt doen, dan moet je alsnog audio versturen van je mixer naar je computer. Als je dat via de firewire van de Onyx wilt doen gebruik je op dat moment de Onyx als geluidskaart.

Wat je dus kan doen is eigenlijk het volgende:

1) 'normale' analoge mixer (bv VLZ of Onyx). Dan de analoge (sub)outputs van deze mixer verbinden met je RME Fireface. RME via firewire aansluiten op je computer. Eventueel nog een aantal outputs van de RME op de analoge mixer aansluiten.

2) Analoge mixer met ingebouwde firewire-geluidskaart (Onyx i): Via firewire aansluiten op je computer en RME niet gebruiken.

Het gebruik van allebei zit volgensmij geen voordeel in (omdat je niet de 'stabiele' RME kan gebruiken om de firewire van de Onyx i aan te sturen). Daarnaast ondersteunt de meeste software slechts één geluidskaart tegelijk.

Volgensmij is dat helemaal niet zon vreemde gedachte..

Ik zit eigenlijk met t zelfde.. Ik wil een simpele manier om ongeveer 8 geluidsbronnen afzonderlijk af te nemen op verschillende kanalen in mn DAW (Garegaband is niet echt een DAW, maar ik gebruik t puur om op te nemen) zonder dat ik het per spoor moet opnemen..

Heb nu een analoge mixer waar alles op zit, maar die heeft geen firewire.. dus kan de kanalen nu enkel per stuk streamen naar de imac door de lijn ingang..

Nu kan ik een hele dure externe geluidskaart kopen met minimaal 8 ingangen, maar volgensmij is de stap naar een firewire mixer makkelijker en goedkoper.. Het scheelt weer een los apparaat extra (in mijn geval, want ik heb die mixer al)..en kan toch de kanalen tegelijk afzonderlijk opnemen :)

Maar dat hoeft niet zo duur te zijn.. dat kan veel goedkoper.. ;)

Analoge mengtafel tja..

Weetje wat misschien wel wat voor jou is een allen heath zed r16 :-)

http://www.thomann.de/nl/allenheath_zed_r16.htm

Je hebt trouwnes meer producten in de zed serie. de 4xx etc.

Nou vanballen, ik wil toch wel even reageren op je bericht.

Persoonlijk denk ik dat je beter een hele dikke interface kunt kopen. Dan een firewire mixer. Althans dat is mijn mening hoor ;-).

Maargoed die zed series zijn wel leuk en kwalitatief goed.

Tis een beetje een dubio. Ik denk dat vaak 1 van de 2 de bottleneck word. Je moet a een hele super goede analoge mixer hebben. En een hele dikke interface.

Komt er op neer dat je voor een interface min 1600 kwijt bent. En voor een mixer wel meer. Althans is mijn mening.

Nagoed dan kan je idd beter zeggen ik neem een firewire mixer, maar of die nou bijv kwalitatief beter zijn dan bijv al een rme? denk het eerlijk gezegd niet.

Dus tja..

Hangt denkik ook beetje van plan wat je er mee wilt gaan doen :-)

@FlyingPanther: okay dat is iig duidelijk. Gelukkig support Logic wel multiple audio-interfaces, dus inprincipe kan ik zowel de RME als onyxi gebruiken...of het in de praktijk ook handig is weet ik niet.

heeft iemand hier ervaring mee? bijv sluit je de monitors aan de onyx of de rme? is het dan nog wel stabiel?

terug routen vanuit je daw's channelstrips naar je mixer...

Je krijgt op die fw mixers maar 1 stereo lijntje vanuit je daw terug, dus daar kun je niets noemenswaardigs meer mee doen.

In mijn ogen een groot nadeel. Zou mooi zijn als je inderdaad al je individuele kanalen vanuit je daw terug kon routen naar je mixer zodat je daar per kanaal je hardware fx op toe kon passen.

Als je dat persee wilt gebruiken, zou ik voor zo'n allen & heath gaan.

Maargoed persoonlijk zou ik lekker met de rme blijven werken.

Waarom die ADAT-poort op je Fireface niet gebruiken? Extra converter erbij, analoge mixer erbij en klaar. Ben je flexibeler, gebruik je gewoon alleen de drivers en total-mix van je RME en ben je waarschijnlijk ook nog eens goedkoper uit (zeker als tweedehands ook een optie is).

Mjah ik vind de prijzen van die fw mixers echt vrij absurd.

En of het nu beter klinkt dan een Rme. Denk het eigenlijk niet.

Waarom die ADAT-poort op je Fireface niet gebruiken? Extra converter erbij, analoge mixer erbij en klaar. Ben je flexibeler, gebruik je gewoon alleen de drivers en total-mix van je RME en ben je waarschijnlijk ook nog eens goedkoper uit (zeker als tweedehands ook een optie is).

Hmm ben ik niet bekend mee. Wat zou een goede converter zijn? Ik twijfel iig nog meer nu :D

heeft er iemand ooit een onyx firecard vergeleken met een Rme?

Er zijn verschillende converters die eigenlijk allemaal wel ok zijn. RME heeft de ADI8. Die is niet goedkoop, maar wel erg goed. Je kunt ook eens kijken naar een tweedehands Creamware A16 of een Alesis AI3. Ook prima.

Er zijn zat FW Mixers die betaalbaar zijn.. en die zijn echt niet allemaal slecht.. Kan je toch alle sporen los van elkaar tegelijk opnemen.. En heb je geen enorm dure losse soundcard nodig.. :)

Er zijn zat FW Mixers die betaalbaar zijn.. en die zijn echt niet allemaal slecht.. Kan je toch alle sporen los van elkaar tegelijk opnemen.. En heb je geen enorm dure losse soundcard nodig.. :)

Die enorm dure losse soundcard heeft de ts al: de fireface. bv. Een Alesis AI3 levert je voor een paar honderd euro naart 8 extra analoge ins ook nog eens 8 extra analoge outs. Ik zou het wel weten :)

Die enorm dure losse soundcard heeft de ts al: de fireface. bv. Een Alesis AI3 levert je voor een paar honderd euro naart 8 extra analoge ins ook nog eens 8 extra analoge outs. Ik zou het wel weten :)

Ok.. dat is waar.. maar dan heb je wel weer een extra los apparaat.. Lijkt mij fijner als het geintegreerd is!

okay een vraagje @ Hazes; je hebt het over een Alesis AI3 en een RME ADI8, het prijs verschil tussen die twee is enorm, waar zit hem dat in? nogmaals dat ADAT poort gebeuren is helemaal nieuw voor mij...

okay een vraagje @ Hazes; je hebt het over een Alesis AI3 en een RME ADI8, het prijs verschil tussen die twee is enorm, waar zit hem dat in? nogmaals dat ADAT poort gebeuren is helemaal nieuw voor mij...

Zie het zo: Je kunt een Mazda maar bv ook een Jaguar kopen. Allebei prima auto's maar de Jaguar wordt toch als "beter" gezien over het algemeen. Motor is wat dikker, meer opties, rijcomfort is wat groter, duurdere onderdelen gebruikt etc. Zo kun je de Alesis AI3 en de RME ADI8 ook zien. Allebei prima converters, maar de RME is net ff wat beter. Beter onderdelen onder de kap, betere specificaties, wat meer opties (die je misschien niet eens nodig hebt) etc. De AI3 is daarmee geen slechte converter, maar meer te vergelijken met de Mazda. De RME is meer de Jaguar. Als je het geld hebt en je zoekt iets dat wat meer is dan de Mazda-kwaliteit ga je voor de RME. Wil je gewoon van a naar b ( of eigenlijk d ;)) dan koop je de AI3. Beide komen tweedehands soms ook wel eens voorbij. Kun je eigenlijk geen buil aan vallen (al heb ik nu een toevallig een RME met een defecte voeding... - pech kun je altijd hebben).

Back