Opbouw Hardcore

Damien Demonist

Nieuwkomer
Goeienacht mensen.

Kan iemand mij vertellen hoe ik een hardcorenummer opbouw??
Ik heb sinds kort Reason 4.
Ik kan al wel bassdrums en melodieen maken, maar weet de basis opbouw niet exact.

Dus please, leg uit wat je ervaringen zijn,

Damien Demonist:kroon:

je doet iets van boem boem boem boem op 180 bpm en dat een minuut of 3 lang. als je het goed wil doen doe je ook nog een extended versie met meer van hetzelfde in 7 minuten.
als je wat uitdaging wil kan je uiteraard een melodielijn toevoegen, vergeet deze niet door een compressor en distortion heen te halen en let op dat deze niet meer dan 3 noten bevat, anders heet het namelijk melodic hardcore. neem een mineurtoonladder, anders heb je al snel happy hardcore.
verder gewoon lekker laten beuken, volgorde is voor in routine vastgeroeste lui die geen gevoel hebben voor vernieuwing in het genre.

Laat ik hierbij meteen van de gelegenheid gebruikmaken om aan te geven dat ik vanaf heden alleen nog maar nuchter zal posten en mijn PC dus uitzet voordat ik naar de kroeg ga. dat is voor iedereen leuker, dank u voor u aandacht.

Laat ik hierbij meteen van de gelegenheid gebruikmaken om aan te geven dat ik vanaf heden alleen nog maar nuchter zal posten en mijn PC dus uitzet voordat ik naar de kroeg ga. dat is voor iedereen leuker, dank u voor u aandacht.

Vooral niet doen. Ik had me net voorgenomen om voortaan alle sarcastische post aan jou over te laten, omdat deze niet te overtreffen is.

Keep it up! :biertje:

serieuze opmerking:

Ga een paar nummers namaken, zo ben ik ook begonnen.

Dus intro, met steeds iedere keer wat geluiden erbij, een break, melodie die opkomt, wat samples erin, losgaan, afbouw etc etc.

Binnen notime zal het iets duidelijker worden.
Behalve als je een troll bent :D

Ik zou zeggen luister eens naar een stuk of tig hardcore nummers. (maar dat zal je best gedaan hebben) en noteer eens wat je allemaal hoort als je naar de opbouw luistert en doe dat na.

Mij (als niet kenner) lijkt het allemaal nog al simpel. Eis-T beschrijft het wellicht wat sarcastisch (wel met humor), maar hij raakt volgens mij wel de kern.

Wat hoor ik vaak:
Het begint met wat geluiden. En vervolgens komt daar een percussie bij, vaak gevolgd door een snare om daarna komt de allesvernietigende beuk erin. Dan een soort melodie. Maar dat is wel melodie in de ruime zin des woords, want echt sterke melodien zijn het niet. Vaak een herhalend iets van 2 tot 4 maten.

Hier en daar wat uitgekauwde vocalen erdoor, waarbij veelvuldig het woordje fuck valt.Dan de break met wat pad-achtige dingen om weer te herstarten.

Akkoorden schema's worden niet of nauwelijks toegepast. Dus daar hoef je niet op te letten. Alle subtiliteit vermijden. En vooral vierkant spelen. Geen enkele swing toepassen.

Paul

Luister naar je intrinsiek gemotiveerde creativiteit van waaruit je muziek bent gaan maken. Niet te veel bewust nadenken. Dan komt vanzelf de opbouw die jij vindt kloppen bij je muziek.

ik weet al wat de volgende vraag wordt:
hoe maak ik die vette kick ?
hoe krijgen ze die hardcore synth zo breed en vol ?
welke pluggin moet ik gebruiken om die kick van tha playah te maken ?

Maargoed, daar hebben we de zoekmachine rechtsboven voor (hint!)

Jongens, zo te zien was dit een 1 april grap !? :P

zo niet; ik zou het simpelweg echt niet weten ... ;)

Jongens, zo te zien was dit een 1 april grap !? :P

zo niet; ik zou het simpelweg echt niet weten ... ;)

Shit, natuurlijk
STOM, STOM, STOM

Dan ben ik daar enorm ingetrapt.

Ik had het kunnen weten, want wie is nu zo stom om te vragen naar de "opbouw" van een hardcore track, terwijl al die tracks allemaal dezelfde opbouw hebben. De enige die hier stom is ben ikzelf.

Gefeliciteerd Damien.
Ik ben er volledig ingetrapt. De hele dag goed opgelet en even een moment van onachtzaamheid en kabam!

Haha

Paul

maar het topic was om 1.36u gepost, dus strikt gezien kan het geen 1 april-grap zijn ;)

maar het topic was om 1.36u gepost, dus strikt gezien kan het geen 1 april-grap zijn ;)

Hmmmm
Zou Damien Demonist (is dat niet dubbelop, laten we het houden op dubbel D ;)) dan toch serieus zijn geweest.....????

Paul

Hahahaha :)

euhm , ik weet het nog steeds niet, zal bij deze een SF lid promoten;

TS: is het niet verstandig een cursus te volgen bij Niel ? :D:D:D

lijkt me uitermate geschikt voor je ...

succes, ik gaj eitjes zuken :)

oh sorry ...

@TS; excuses voor het dwaalspoor dan ... :D

je doet iets van boem boem boem boem op 180 bpm en dat een minuut of 3 lang. als je het goed wil doen doe je ook nog een extended versie met meer van hetzelfde in 7 minuten.
als je wat uitdaging wil kan je uiteraard een melodielijn toevoegen, vergeet deze niet door een compressor en distortion heen te halen en let op dat deze niet meer dan 3 noten bevat, anders heet het namelijk melodic hardcore. neem een mineurtoonladder, anders heb je al snel happy hardcore.
verder gewoon lekker laten beuken, volgorde is voor in routine vastgeroeste lui die geen gevoel hebben voor vernieuwing in het genre.

Nice :D

Back