2e hands is er zo veel goeds gemaakt!
Wat dacht je van:
Novation Nova (heel veelzijdig, lekker romig geluid, kan bijna net zo veel als je snow, misschien wel meer)
Een mooie NordLead (lekker scheuren, lekker rauw!)
Waldorf Micro Q (lekker origineel en uitgebreide machine)
JP8000 / 8080 (de 'standaard bak' en dus al heel veel gebruikt de afgelopen 10 jaar)
An1x (wordt te vaak over het hoofd gezien, hele bijzondere en veelzijdige bak en was de Yamaha tegenhanger van de JP8000. Hij is minder populair geweest en dus goedkoper, maar kan qua geluid wat meer dan de JP)
Nieuw kan natuurlijk ook:
Wat dacht je van een Blofeld? Dat is een mooie (nieuwe) synth uit dezelfde categorie als je snow, maar met weer hele andere geluiden.
Ik zou (persoonlijk) niet voor de K-series van Novation gaan en voor de nieuwe Rolands (SH32, SH201, SH202 etc.) die hebben iets te veel minpunten en / of beperkingen t.o.v. de bovengenoemde modellen.
Een hele andere richting (en misschien wel interessanter) is dat je naast je digitale Snow op zoek gaat naar een leuke analoge bak - die gaat qua klankkleur de gaten opvullen waar de VA's gewoon niet komen. Dus een leuke tweedehands Roland, Moog of zelfs een Pulse (Waldorf) of iets dergelijks. Geen typische 'trancebakken' (wat dat ook zijn mogen), maar wel een echte aanvulling op je SNow.
Maaaarrrrr....misschien moet je wat meer tijd besteden met je Snow voor je deze stap maakt?
We hebben denk ik allemaal wel 's last van 'gear lust' (ik zeker weten ook) en een ding weet ik zeker: met MEER gear doe je uiteindelijk vaak MINDER.