Vraagje over sustain pedaal

Hey, ik ben van plan om een sustain pedaaltje te kopen voor mijn Yamaha PSR-275 (http://www.etcetera.co.uk/products/images/YAM313.jpg). Werkt een pedaal van een ander merk als Yamaha ook op dit ding of is het merk pedaal verbonden aan het merk keyboard?

Alvast bedankt,
Lennaert

ik heb een yamaha sustain pedaaltje van een psr keyboard (type weet ik niet) maar die gaat dus verkeerd om op alle andere keyboards + synths waar ik m ingestoken heb. (dus: aan=uit en uit=aan...)
Zou het even testen vtv.

je kan het beste een kopen met en polariteit switch, want dan werkt ie op iedere syth!

er zit een schakelaartje aan de achterkant, waardoor je de polariteit kan veranderen, zodat hij op elke synth werkt.

waarom moeilijk doen als het makkelijk kan?

Zelf heb ik ook een PSR en heb deze gekocht:
http://www.thomann.de/nl/yamaha_fc4_sustain.htm
De FS 4 dus (38 euro). Overigens viel de werking mij tegen en kun je net zo goed de FS 5 (18 euro) nemen.
Bij Roland werkt het dus niet als je een ander merk koopt. Polariteitschakelaar zit er vaak ook niet op.

Zelf heb ik ook een PSR en heb deze gekocht:
http://www.thomann.de/nl/yamaha_fc4_sustain.htm
De FS 4 dus (38 euro). Overigens viel de werking mij tegen en kun je net zo goed de FS 5 (18 euro) nemen.

Wat was dan je verwachting van de FC4 (anders dan dat het gewoon een schakelaar is)?

P.S. Ik heb ook de FC4, en hij doet het (op een Yamaha CS1x synthje). Klaar. Wil je een apparaat met een bekende naam erop, betaal je die gewoon. Een goedkopere zal het idd (een tijdje in ieder geval) net zo goed doen.

heb een hele hoop van die dingen, alle merken en maten

Huismerken is het beste om 2 redenen

goedkoper, altijd om-schakelaar.

De vierkant blokje type is het beste (yamaha fc5 type)

Pianopedaal type is ook ok en mogelijk wat mooier (smaak)

Boss type is uien of alle pedalen met een kleinere schakelaar in het midden van het blokje, je wil dat het nog schakelt als je voet er eens half naast zit.
Ik heb deze pedalen dan ook niet meer voor sustain in gebruik, gebruik ze voor effectbakken en zo.

Ik heb er in een kleine 30 jaar nog geen enkele stuk gekregen, ook de cheapo's niet (enkel thuisgebruik)

Beste Vic, nou ik heb er nogal wat kapot getrapt in kleine 30 jaar, en ook de merken!!!!

Beste Vic, nou ik heb er nogal wat kapot getrapt in kleine 30 jaar, en ook de merken!!!!

:D Zware voet :D :smeris:

Dat kan natuurlijk, wie weet gaan er hier morgen 3 stuk ...of ze gaan nog lang mee?? Zal wel een beetje pech/geluk mee gemoeid zijn.

Bedoel je mechanisch stuk of gewoon de schakelaars versleten ?

Even geteld, heb er 7 + 2 met half-pedal functie, die laatste hebben een stereo jack eraan zitten en zijn geen gewone schakelaars

Groetjes
:biertje:
Vic

Heb zelf al 3 blokjes kapot getrapt. Ook 1 van Yamaha. De FC4 heb ik doet het nu al een jaar of 4. In mij ogen de meerprijs meer dan waard.

heb er 1 pianosustainpedaal van roland die dus omgekeerd werkt op m'n a6.
er zit geen polariteitschakelaar op.
is hier simpel zelf wat aan te knutselen?

Back