drumazon - fl studio

coldfusions

Nieuwkomer
Hallo...

een klein vraagje (probeer me te volgen, ik ben beginner)

graag had ik de drumazon gebruikt maar met de fl studio piano roll als sequencer dus zonder drumazon internal sequencer

het rare is dat ik alle presets in de piano roll geladen krijg maar ik had liever
ieder onderdeeltje van een preset appart in de piano roll geladen gekregen

mijn vraag is dus, hoe krijg ik de aparte onderdelen (bd,sd, ride) in de piano roll in plaats van de presets

het moeten enkele instellingen zijn maar welke? :eureka:

thnx fred

Drumazon koppelen aan een kanaal, NIET op INTERNAL zetten, (drumazon)
dan pianorol openenen en tekenen maar :)

of begrijp ik je niet goed ? :)

Drumazon koppelen aan een kanaal, NIET op INTERNAL zetten, (drumazon)
dan pianorol openenen en tekenen maar :)

of begrijp ik je niet goed ? :)

ik moet eerlijk zeggen dat ik niet snap wat je bedoel met koppelen aan een kanaal. wat voor kanaal? mixer kanaal?

Hallo...

een klein vraagje (probeer me te volgen, ik ben beginner)

graag had ik de drumazon gebruikt maar met de fl studio piano roll als sequencer dus zonder drumazon internal sequencer

het rare is dat ik alle presets in de piano roll geladen krijg maar ik had liever
ieder onderdeeltje van een preset appart in de piano roll geladen gekregen

mijn vraag is dus, hoe krijg ik de aparte onderdelen (bd,sd, ride) in de piano roll in plaats van de presets

het moeten enkele instellingen zijn maar welke? :eureka:

thnx fred

Dat kan opgelost worden door de 'internal sequencer' (ook wel: pattern mode > presets) uit te zetten.
Dan kom je in 'externtal mode'.

Laatst gewijzigd:
Dat kan opgelost worden door de 'internal sequencer' (ook wel: pattern mode > presets) uit te zetten.
Dan kom je in 'externtal mode'.

het enige wat ik daar op heb aantemerken is dat wanneer je in external mode zit dat je dan alleen de samples die op de drumazon zit automatisch worden geladen in de piano rol, je kan dan dus niet van toonladder veranderen, dat wil ik juist maar het lukt niet.

Als je dat wil, zou ik binnen FL doen: channel > add > sampler
en vervolgens een Drumazon sample laden, dan kan dat wel.
Dan kun je ook nog best leuk bewerken eraan.
Als je een wat nieuwere versie hebt van FL, dan kun je de sample slepen naar de audio playlist.
Dan wordt er automatisch een audioclip aangemaakt.
Daardoor kun je de sample weer aanpassen en wederom naar die playlist zetten, en zo door.

Back