Live+Cubase

lord.bachus

Nieuwkomer
Sinds enige tijd ben ik van mijn hardware keyboards(arranger) overgestapt op software. Ik gebruik Ableton live met een paar hele mooie VST's (Bv: NI Komplete, Omnisphere, Goliath)

IK werk eigenlijk bijna niet met audio tracks en neem nooit audio op. Behalve een notation feauture heeft Ableton alles dat ik eigenlijk nodig heb. Ik gebruik Ableton hoofdzakelijk voor het maken van mijn eigen composities. en om er dan vervolgens weer mee te spelen.

Naast Ableton live gebruik ik ook live-styler, deze werkt echter stand alone omdat het geen rewire ondersteund.

Wat zou ik extra kunnen winnen door een programma als Cubase (Of Reaper, Logic) middels rewire aan live te koppelen ? Ik zie dat heel veel mensen een dergelijke combinatie gebruiken maar zie er zelf eigenlijk geen voordelen in.

Alvast bedankt.

ik zie er ook geen voordeel in, behalve dat sommige funktionaliteiten in live wat uitgebreider zijn dan on cubase of logic.

het punt met rewire is dat je geen pluigins enzo meer kunt laden. live zal via rewire slave zijn, en in slave modus kan live je plugons niet laden, dat zal dan in cubase of logic moeten gebeuren...

ik heb zelf lopen hannesen met logic en live gerewied, en liep tegen dit punt aan.
voor mij dus reden om live maar weer links te laten liggen, hoewel ik er wel mee wil werken, omdat live bijv met audio wel weer een stuk flexibeler is...

gr robert

als live al doet wat je nodig hebt is er geen reden om cubase ofzo erbij te nemen. er zijn de laatste tijd nogal wat threads van mensen die een soort van minderwaardigheidscomplex hebben als ze niet 1 vd grote, zogenaamde pro pakketten gebruiken en overwegen er 1 te nemen zonder praktische reden. dat is nergens voor nodig. als je met live, reason of whatever uit de voeten komt is t toch prima?

maar het kan ook geen kwaad om eens een kijkje bij "de buren" te nemen. denk dat elke daw wel een voordeel heeft t.o.v. een andere...

hoewel ik inderdaad denk dat als je live als 1e daw hebt, en daar tevree mee bent je niet verder hoeft te zoeken..live kan zon beetje alles wat de rest ook kan, en meer...

Back