Geluidskaart probleem M-Audio Delta1010LT

Camera

Stamgast
Geachte alle,

Ik gebruik een http://www.m-audio.com/products/en_us/Delta1010LT.html geluidskaart. Deze gebruik ik nu ongeveer 3 jaar.
De laatste tijd kamp ik met het probleem dat alles wat ik render (vanuit Ableton) altijd een soort bassige, dampy laag over zich heeft. Dus weinig hi's en wanneer je het checkt met een analyzer zijn er maar weinig freq's.
Nu heb ik tracks van een half jaar geleden (die wel goed waren) opnieuw gerenderd en ook die hebben ook opeens nog maar weinig freq's en hi's.

De vraag, heeft iemand hier ervaring mee? Of moet ik me gewoon realiseren dat me geluidskaart naar de knoppen is?

Alvast bedankt

Je rendert naar een bestand? Klinken die bestanden elders wel goed? En hoe klinkt het als je een mp3tje afspeelt?

Als het alleen bij het renderen gebeurt, ligt het waarschijnlijk niet aan je geluidskaart maar aan een of andere instelling van Ableton.

Je rendert naar een bestand? Klinken die bestanden elders wel goed? En hoe klinkt het als je een mp3tje afspeelt?

Als het alleen bij het renderen gebeurt, ligt het waarschijnlijk niet aan je geluidskaart maar aan een of andere instelling van Ableton.

Renderen naar wave ja.
Elders klinken ze ook niet goed :/

Heb alles al gecheckt maar begrijp er niets van.

Als ik een mp3 op me pc afspeel klinkt ie opzich gewoon goed.

Zelfs als ik een track helemaal laten oversturen, en vol tegen de 0db laat tikken dan nog als je dat renderd zit er maar weinig tot geen volume in.
Een track die ik bv 6 maanden geleden met dezelfde spullen gemaakt heb en alle freq's had, klinkt na het opnieuw renderen helemaal niet meer hetzelfde. Geen volume, geen power, geen frequenties.

:(

Het lijkt me dan dat het inderdaad aan Ableton ligt en niet aan je geluidskaart. Ik heb echter totaal geen verstand van Ableton. Ik zou als ik jou was alle render settings nog eens nalopen. Render je misschien per ongeluk naar mono of op een hele lage samplerate?

In de control panel van m'n geluidskaart staan de sample settings op: 96000 / ASIO/WDM Buffer Size 1536. Vraag me af of het, in combi met de instellingen van Ableton, daar aan kan liggen.. ?

Naar welke bit depth render je eigenlijk, kan me indenken als je van 16 bits samples naar 32 bits rendert dat je wat kwijt bent...
En ik ben dan ook wel benieuwd naar wat voor plugins er op de master staan..

Ik lees net je laatste post dat je van 96Khz af komt, render je ook naar 96 of naar 44.1 ?

Laatst gewijzigd:
In de control panel van m'n geluidskaart staan de sample settings op: 96000 / ASIO/WDM Buffer Size 1536. Vraag me af of het, in combi met de instellingen van Ableton, daar aan kan liggen.. ?

Renderen heeft niets met je geluidskaart te maken. Het lijkt me nogal raar als je geluidskaart instellingen bepalen hebben op hoe ie rendert. Maargoed, ik ken Ableton dus niet:P

Back