Cubase en Sonar tegelijk gebruiken

En toch is het raar als ik voor 500-600 euro aan fysieke spullen steel uit een winkel en daarbij zeg dat ik ze even wil uitproberen dan wordt dat absoluut niet geacepteerd (terecht), maar als ik voor hetzelfde bedrag aan software illigaal binnenhaal om het uit te proberen dan vind iedereen dat vrij normaal. Ik kan het in elk geval gewoon zeggen. Niemand kijkt me raar aan.

Komt omdat in het eerste geval iemand 500-600 euro aan fysieke spullen kwijt is en in het tweede geval is er niemand iets kwijt. Ik doe er ook niet aan, maar laten we nou niet net doen alsof het schenden van copyright hetzelfde is als iets stelen.

Bovendien is het helemaal niet waar dat hier niet raar wordt gekeken; hoewel de topicstarter nergens dat ie er niet voor heeft betaald (hij geeft hooguit een hint) wordt ie er hierboven wel op aangesproken.

Komt omdat in het eerste geval iemand 500-600 euro aan fysieke spullen kwijt is en in het tweede geval is er niemand iets kwijt. Ik doe er ook niet aan, maar laten we nou niet net doen alsof het schenden van copyright hetzelfde is als iets stelen.

O nee? Er wordt met twee maten gemeten omdat echt stelen lastig is, je kunt betrapt worden, dan bellen ze de politie, etc. etc.

In de digitale wereld kun je veel makkelijker stelen, dus vinden we het dan maar normaal?

Stel je voor, jij bent software ontwikkelaar bij een bedrijf. En ze maken maar weinig omzet, omdat de software illegaal (gratis?) in omloop is. Dan kunnen ze de salarissen niet meer betalen. Je chef zal dan moeten kijken hoe er dan kosten kunnen worden bespaard, en gaan ze mensen ontslaan. Jou misschien!? :W
Of het hele bedrijf gaat gewoon failliet. En dat vind jij normaal?

Een misdaad is een misdaad als je hem pleegt, niet pas als je gepakt en bestraft wordt.:smeris:

Van mij mag hier een :slotje: op. Mods?

O nee? Er wordt met twee maten gemeten omdat echt stelen lastig is, je kunt betrapt worden, dan bellen ze de politie, etc. etc.

In de digitale wereld kun je veel makkelijker stelen, dus vinden we het dan maar normaal?

Stel je voor, jij bent software ontwikkelaar bij een bedrijf. En ze maken maar weinig omzet, omdat de software illegaal (gratis?) in omloop is. Dan kunnen ze de salarissen niet meer betalen. Je chef zal dan moeten kijken hoe er dan kosten kunnen worden bespaard, en gaan ze mensen ontslaan. Jou misschien!? :W

Een misdaad is een misdaad als je hem pleegt, niet pas als je gepakt en bestraft wordt.:smeris:

Het onderwerp van zijn vraag is wat mij betreft technisch interessant genoeg om op te volgen,... van waar of hoe hij aan zijn muziekprogramma's komt interesseert mij minder, zolang hij dit niet gaat verspreiden of promoten op het forum.

Ik kan me ook wel vinden in de zogenaamde proefperiodes van downloads (zoals ze dat hier zo mooi kunnen omschrijven om het kind maar een naam te kunnen geven)

Hoe weet je uiteindelijk welke topic-starters van al die duizenden reeds gestelde vragen op dit forum ,ook daadwerkelijk over 100% legale software beschikken, of al een jaar in sommige proefperiodes blijft hangen ?

Als drivers van je audiokaart moet driver sharing of multi-client audio ondersteunen, dan zou het mogelijk kunnen zijn om twee programma's tegelijk te draaien, MITS ze niet op hetzelfde moment gebruik maken van dezelfde inputs/ouputs. M.a.w. wil je twee programma's tegelijk geopend hebben, dan zou dat kunnen op het moment dat de drivers multi-client ondersteunen en maar één van beide programma's de gedeelde inputs/outputs aanspreekt.
Wil je daadwerkelijk dat beide programma's tegelijk kunnen afspelen/opnemen, dan zul je een interface moeten hebben met meerdere inputs/ouputs, en beide programma's eigen inputs en outputs toewijzen (en de drivers moeten nog steeds multi-client audio ondersteunen). Andere optie: softwarematige technologien zoals Rewire gebruiken.

Ja dat rewire dat gebruik nog niet, maar het gaat er ook niet om dat ik de twee audioprogramma's (die werken met een vsti) gelijktijdig wil afspelen.
Ik wil gewoon tussen de twee programma's schakelen..dan weer het ene programma beluisteren en dan weer de andere.

Opmerking:
Wat betreft mij beginvraag met Cubase en Sonar ..dacht ik hier mensen mee aan te spreken die hier kennis van zouden hebben om mijn "audioprobleem" op te lossen.
Vind als iemand het standpunt heeft om niet te willen meewerken, om iemand te helpen als deze illegale software gebruikt begrijpelijk.
Die zogenaamde illegale software is wel beperkt in gebruik en updates zijn niet altijd mogelijk en een serieuze muzikant/producers gaat toch niet met warez software aan de gang, want er is geen ondersteuning en hij word niet voor vol aangezien.
Gebruik zelf Cubase en Sonar niet en het zeker het geld waard om deze programma's aan te schaffen
Ik zou ze dan 2e hands aanschaffen

Ik zeg toch niet dat we het maar normaal moeten vinden? Dat verzin jij erbij. In de digitale wereld kun je bovendien helemaal niet makkelijk stelen, je kunt hooguit makkelijk kopieren. En kopieren is geen stelen. Dus je moet met twee maten meten, want het zijn twee verschillende dingen.

En "toevallig" verdien ik mijn geld met software die veelvuldig illegaal wordt gebruikt door mensen die toch wel andere software zouden kiezen als ze moesten betalen. Dikke kans dat we door die "gratis reclame" uiteindelijk meer omzet draaien. Zolang professionele gebruikers gewoon blijven betalen, kan ik me er volstrekt niet druk om maken, of in ieder geval aanmerkelijk minder dan als ze mijn computer of fiets zouden jatten. Mijn fiets mag je trouwens ook gewoon kopieren. Inclusief custom graffiti. Kan ik niet mee zitten8~

Ik heb eens naar de prodigy geluidskaart gekeken die in mijn computer zit.
Blijkbaar kan ik de audiodriver met een virtuele kabel verbinden aan meerdere programma's volgens softwarematige "direct wiring"

Ik zie input en een aantal driversoorten( mme / wdm / asio /gsif .. hoe het werkt moet ik gaanuitzoeken ...:eureka:

------------------------------------------------------------------
The Prodigy 7.1 HiFi driver software is based on the EWDM standard from pro audio manufacturer ESI providing perfect compatibility with Windows 2000 / XP / 2003 and even Windows XP x64 as well as Windows Vista 32-bit and 64-bit, offering high performance and low latency operation with all important famous audio applications.

The DirectWIRE 3.0 and Advanced NSP (Native Sound Processing) support in the driver allows you to virtually patch all your digital audio sources internally between various different software applications running at the same time and use effect plugins simultaneously. Audio streams can be transferred between different audio applications, which is especially great when using software effects, synthesizers or virtual instruments. The driver also includes support for the 3D technologies from QSound Labs in Canada: Q3D/QEM, QMSS, QRumble, QSizzle, QExpaner, QEQ and QNormalize.
---------------------------------------------------------------------

Back