een eerste W.I.P.-je...

n0_key

wazzaaa!
Mijn eerste echte muziekje sinds, sinds, ehm, sinds heel lang in ieder geval. Sinds een paar maanden heb ik weer een nieuw setupje, en dit is het eerste resultaat. Nog geen begin en eind, maar misschien is dat wel goed.

De drums komen van Dance Mega Drums (Dance geloof ik...) via Kontakt, de bas is mijn MS2000 en het synthgeluidje is een MicroQ, die ik inmiddels al heb weggedaan.

Dit is de mp3 versie, deze is in ogg en deze is een mp3 in rar.

Mogguh
de synth strings met dat heerlijke bas soundje klinkt goed en belovenswaardig!!!! maar.....:))

Hij start wel heeel lang op. Kan stukken sneller en wordt dan gelijk wat aansprekender.
ik zou zeggen gooi er nog 1 a 2 begeidings leadjes in die steeds meelopen. klinkt ie ook wat doorlopender en speelser.

GruBennnn

Ik vind dit wel heel erg minimaal klinken. Beat is heel droog, terwijl het geluidje vrij zweverig klinkt. Geluidje vind ik wel ok, maar kan nog wel enige uitbreiding gebruiken. Variatie zou ook geen kwaad kunnen.

Origineel geplaatst door Unic

ik zou zeggen gooi er nog 1 a 2 begeidings leadjes in die steeds meelopen. klinkt ie ook wat doorlopender en speelser.

juustum !

An sich ga ik het zeker kaal houden. Ik vind het wel passend. Ik hou wel van dit minimalistische elektrotechno (ofzo). Het begin moet zoals gezegd interessanter.

Ik heb een leuk stukje tekst wat ik hierbij wil gebruiken, maar ik moet nog ff iemand strikken die dat voor me gaat doen. Dat gaat in ieder geval het begin wat opleuken, en kan misschien ook nog voor een aardige break onderweg zorgen.

Verder ben ik op zoek naar het juiste geluidje om hier en daar een accentje te leggen. Een soort van sequencegeluidje zonder sequence zegmaar... 8o)

Bovendien klinkt het nu vrij clean. Ik wil de eindmix iets gruiziger en doorleeft maken. Zoals Portishead hun studiomateriaal op vinyl laat persen om het vervolgens weer op cd te masteren.

Waar ik naartoe wil met deze track is een soort kruising tussen Laurent Garnier op 30 en Marzpan & Mustard op Playground. Misschien dat dat wat meer aangeeft waarom dit zo sober is.

Er zit nog veel werk aan. Ik ben met wat andere dingen bezig, maar langzamerhand ga ik dit wat bijschaven.

Back