dimidoedel
Nieuwkomer
Hallo iedereen,
Ik ben nieuw op dit forum en hoop dat dit in de juiste rubriek gepost staat. Ik heb ook al op internet en op dit forum gezocht, maar ik vind niet de uitleg die ik zoek.
Ik wil het volgende (indien mogelijk) doen:
Zelf speel ik doedelzak en ik zou het geluid hiervan willen opnemen en converteren naar midi(bibliotheek) zodat ik dit geluid kan gebruiken in een muzieknotatie programma (gvox encore). Ik heb al gezien dat de mididoedelzakken te koop op internet gebruik maken van twee midikanalen. Eén voor de drones (drie bourdontonen die ongeacht de melodie dezelfde toonhoogte spelen) en één kanaal voor de melodie.
Kan iemand me vertellen hoe ik hieraan kan beginnen?
Groeten van Dimi
Ik ben nieuw op dit forum en hoop dat dit in de juiste rubriek gepost staat. Ik heb ook al op internet en op dit forum gezocht, maar ik vind niet de uitleg die ik zoek.
Ik wil het volgende (indien mogelijk) doen:
Zelf speel ik doedelzak en ik zou het geluid hiervan willen opnemen en converteren naar midi(bibliotheek) zodat ik dit geluid kan gebruiken in een muzieknotatie programma (gvox encore). Ik heb al gezien dat de mididoedelzakken te koop op internet gebruik maken van twee midikanalen. Eén voor de drones (drie bourdontonen die ongeacht de melodie dezelfde toonhoogte spelen) en één kanaal voor de melodie.
Kan iemand me vertellen hoe ik hieraan kan beginnen?
Groeten van Dimi
daar zie je gewoon "open" of "dicht"
. De opnames van de aparte noten zitten er in, al is er fors beknibbeld op de ruimte en kwaliteit; immers, het is alleen maar om een idee van het resultaat te geven, niet iets professioneels. Het kan zijn dat je die dingen hoort in je softwarepakket als je daar een gitaar of piano uitkiest.