opnames maken

hitman

Ouwe rot
Hallo.
Wie kan me vertellen wat een goede opname apparaat is. Ik wil geen pc gebruiken maar een losstaand harddisk recorder.
Ik kan een Roland VS-1680 voor 400 euro en een Roland VS-880 voor 325 euro kopen.
En kan ik deze ook gebruiken als een losstaande mengtafel/mixer. Ik heb er al een maar om wat dat betreft iets dubbel te hebben vind ik gewoon helemaal niks.
Ik ben ertoe in staat maar ik wil weten of mensen zijn hier die er veel vanaf weten en mij kunnen vertellen of ik er goed aan doe of verder moet kijken.

Het voornaamste is dat ik mijn eigen muziek kan opnemen. Aangezien ik maar twee handen heb ben ik niet gebonden aan een minimum/maximum aantal sporen.

alvast bedankt.:halleluja

Ik heb zelfs lang gewerkt met een Alesis HD24 recorder en dat beviel me toen erg goed. (enige jaren geleden heb ik mij studio spullen verkocht min of meer beeindigen van muziek hobby in die vorm)

De nieuwwaarde van deze recorder was toen al enorm gezakt en zal nu zo'n beetje 1100-1200 euro zijn.

Paul

Lijkt me een interessant apparaat maar niks voor mij omdat hij "iets" buiten mijn budget valt en ik hoogstens 16 sporen vol krijg.

Niels

Back