Duidelijke kick interval

mikevercoelen

Piepkuk

Zoals in dat filmpje, misschien stel ik nou een hele domme vraag, misschien is het wel gewoon iets van 1/16 beat die open is maar,

Als je iets door spoelt in het filmpje tot de climax is geweest hoor je dat er
zo'n geluid komt dat stopt dan kort en dan hoor je duidelijk de kick, hoe zit dit in elkaar?

Je bedoelt het effect waarbij de kick de andere sound wegdrukt? Dat wordt gedaan met sidechaincompressie. De kick triggert dan een compressor waar je de andere sounds doorheen stuurt. Die worden dan weggedrukt wanneer de kick de compressor triggert. Zoek ook even op sidechain compressie. Is al veel over geschreven op forum.

Als je nu vertelt op welke tijd dan helpt het al meer............

Lol nee ik bedoel geen ssc, maar kijk.

1 bar, die noten zijn zo gemaakt, dat de bassline en alles uit gaat op het moment dat de volgende kick in komt, dat bedoel ik.

Tijd gaat niet het is een constant effect, maar niet in het begin, kan geen exacte tijd aanduiden kan niet op youtube xD

Bedankt voor hulp.

nee nee dat is het niet :P Het komt VOOR dat de kick komt, en het klinkt niet als compression eerder als gate?

ik ben behoorlijk verbaasd want ik weet denk ik wat je bedoelt
je kan ook sounds korter maken he en galmen uitzetten eventueel
of andere sounds weglaten
volumeautomation zou ook nog s kunnen helpen
je hebt gelijk veel vragen merk ik :D

Misschien is het wel iets heel simpels maar het klinkt echt zo van... super kleine stilte en dan HOI ik ben een kick ;) Justice gebruikt het ook veel.

Ja ik heb veel vragen, ik heb er zin in ;)

HOI ik ben een muziekmakert die ff alle schuiven dichtgooit voordat de hele shizzle er weer in knalt?

Bij mij staat er wel een tijd rechtsonder in het linkje.
SCC kan hoef je uiteraard niet met de kick te doen die je ook hoort:)

grtzzzRb

het gaat m er ook om dat de sounds die je daarvoor hoort kort zijn
die voelen ingehouden zodat daarna ineens de kick er weer lekker inklapt
ook de lengte van die korte sounds.. dat komt heel precies
t verschil tussen een vierkante kartonnen groove of iets lekkers is heel klein

Hmm zijn er nergens presets. Ook een nummer dat dit heel erg heeft is Metric van Sound of Stereo. Je hoort echt korte maar echt krachtige geluiden, hoe zijn die tonen zeg maar 1/32 of zo? En hoe leer je zo'n lekkere groove maken, wat is beste DAW voor? FL studio of Live?

Ja okay laat ik het anders formuleren dan.

Ik vind het betreurenswaardig dat er tegenwoordig veel mensen zijn hier die alles voorgeschoteld willen krijgen tot aan de keuze van het muziekprogramma welke te gebruiken. Zelfs wanneer je hobbymatig met muziek bezig bent zul je behoorlijk moeten investeren in je hobby. Vooral tijd en geduld zal je nodig hebben en er is ook een hoop research te doen.

Je vraag: Wat de eerdere reacties al zeggen, waarschijnlijk een geprogrammeerde (gesequencde) stilte. Een andere optie is het gebruik van een gate effect.
http://www.behringer.com/EN/Products/XR2000.aspx

even de behringer als voorbeeld nemend.
De gate is een deurtje voor geluid als het ware. Als het signaalniveau lager wordt en een bepaald level passeert zorgt de gate dat de output stil wordt.
Er zit een sidechain/key ingang op waarmee je met een extern signaal het geluid af kan laten kappen.

Leesvoer: http://en.wikipedia.org/wiki/Noise_gate

-C-

Hmm zijn er nergens presets.

Je zult toch nog iets zelf moeten doen :P.

hoe zijn die tonen zeg maar 1/32 of zo?
In vrijwel elke sequencer kun je aangeven of de sample helemaal afgespeeld moet worden of slechts heel kort. Zowel Live als FL hebben daar hele mooie tooltjes voor, alleen met Live's Impulse of Simpler kun je al hele gave dingen doen.

En hoe leer je zo'n lekkere groove maken, wat is beste DAW voor? FL studio of Live
Lees je vraag nog eens en ik hoop dat je er dan achterkomt dat 'ie toch een beetje onzinnig is :P.

DAWs maken geen grooves, jij maakt zelf grooves. Ga desnoods een paar lessen volgen bij de lokale muziekschool voor latin instrumenten, dat kun je gebruiken ongeacht welk DAW je kiest. Investeer ipv spendeer in je kennis. Je kunt nu wel een kit downloaden waarin iemand 't al voor je gedaan heeft - maar als je dan -net- wat anders wil, download je dan weer een CD? Zo blijf je bezig en zo blijf je zitten met rommel waar je grotendeels niks mee kan.

Wat ook uitmaakt is de invoermethode:

- muisklikken is vaak niet zo leuk als op toetsen rossen
- op toetsen rossen is vaak niet zo leuk als op drumpads rossen
- op drumpads rossen met stokjes is zo mogelijk nog leuker dan al het vorige

En het boeit niet eens of je echt op idiote tempo's kan opnemen omdat je je sequencer altijd langzamer kan zetten voor een complexe roffel.

Randomizen in timing en velocity werkt niet voor "natuurlijk" klinkende drums. Dat de kick muurvast moet staan qua timing in de meeste dance is een gegeven; maar daar hoef je er dan ook maar vaak 4 van in te klikken. Die conga/bongo-loopjes op de achtergrond, da's andere koek.

Bedankt Yoozer! ;)

Ja nou ja, ik bedoelde eigenlijk met die vraag wat is beter zoals Piano Roll van FL studio of Live Arrangement view, maar I guess is persoonlijke voorkeur, FL Studio heeft wel nice dingen zoals die Riff generator enzo.

Bedankt Yoozer! ;)

Ja nou ja, ik bedoelde eigenlijk met die vraag wat is beter zoals Piano Roll van FL studio of Live Arrangement view, maar I guess is persoonlijke voorkeur, FL Studio heeft wel nice dingen zoals die Riff generator enzo.

Ben jij toevallig familie van Rebecca Loos?

Back