Presonus Studio One

Ik heb nou Presonus studio one 2.0.4, ziet er zeker goed gelikt uit en werkt ook heel erg fijn..
Ik heb em nou net 1 dag.. Ik vindt het een van de betere naast fl-studio 10..
De workflow is heel goed en het oogt een beetje mac achtig..
Ik heb geprobeerd logic 9 te installeren op mijn hackintosh maar dat gaat niet ik krijg dan popup "geen quad nogwa videokaart, en geen vram"
Bij toeval studio one ontdekt..
Nou ff sparen en dan over een half jaar wa monitoren etc aanschafen, whoppa studio bouwen..

Ben hier ook al enige tijd aan het testen geweest met studio one en het bevalt mij ook uitermate, vrij intuitief allemaal, goede sound - het komt mij een beetje over als een gebruiksvriendelijke Logic met de drag & drop funcies van Ableton.

Het enigste wat mij tot dusver tegensteekt is dat ik het op 64 bit draai en ik telkens jbrdige moet gebruiken om 32 bit plugs te integreren, dat hebben ze in cubase dan beter opgelost dacht ik, hopelijk doen ze daar nog wat aan bij Presonus...

Voor de rest een absolute aanrader !

De Pro versie werkt toch in 64bit en kan 32bits vsts draaien.
De demo is alleen 32bit. Mss is dat je probleem.

Kben de demo al een week aan het testen, en kan alleen maar zegen Waauw!!
Dat ik dit niet eerder ontdekt heb!

Ik draai hem gewoon lekker op 32bits. Veel plugins geven (ook met jbridge) problemen in 64bits. Ik ga pas x64 gebruiken als alle plugins die ik veel gebruik in 64bits zijn.
Geweldig programma, draai hem nu naast FLStudio. Werkt prima!

jullie hebben me nieuwsgierig gemaakt, vanavond maar eens de demo proberen. gebruik nu Ableton, maar de screenshots en videos van PSO zien er veelbelovend uit!

Ik gebruikte ook Ableton, maar gebruikte vooral de arrange view, doe je dit ook dan ga je studio one wel goed vinden denk in. Session view heb je overigens alleen in ableton.
In ieder geval, ik ga hem kopen als de demo afloopt, ableton gaat eruit.
Vooral de interne EQ en algemene workflow in S1 vind ik super.
S1 is op mijn systeem ook een stuk zwaarder belastbaar met vsts.

Download ook zeker de demosong van S1, daarvoor moet je even inloggen op hun website. Echt de moeite om te horen en de capaciteiten te zien!

Het programma ziet erg goed uit, maar het is niet heel anders dan logic. Misschien wat makkelijker en zo...
Ik dacht misschien de demo te installeren, maar nee. De prijs is wel aantrekkelijk t.o.v. logic.

Oh ja, via presonus en motoko kwam ik trouwens hier terecht.

't Enige wat ik nog niet kon vinden is of je verschillende swings kan instellen (zoals in PT bijvoorbeeld). Er is wel een swing bij de quantize, dat weet ik wel, maar op welk algoritme is dat dan gebaseerd? En wat als dat niet die legendarische mpc-swing is?

Sinds een week bezig met de demo van Presonus Studio One (version 2).

Tot op heden bevalt dit heel erg goed. Ik gebruikte voorheen altijd Ableton Live. Dat bevalt nog steeds erg goed. Maar ik had telkens het gevoel dat de arrangement view 'beter' kon. Daarop Studio One geïnstalleerd, en ja inderdaad. Het werken aan een arrangement werkt vele malen prettiger in S1 dan in Ableton.

ik ga nu eens kijken of ik tot een workflow kan komen waarbij ik eerst de ruwe schets maak via session view in Ableton. Dan het project en alle files saven. En deze gebruiken om in S1 de arrangement te maken.

Wellicht dat een aankoop op termijn er wel in zit.

Studio One heeft bij mij definitief logic vervangen. Studio One heeft dan wel een paar dingen die ik mis -zoals "select top line"- van logic, maar over het geheel genomen werkt dit echt veel fijner. Alles werkt veel sneller en soepeler, maar het zijn ook vele kleine dingen die het m doen voor mij. Ik heb nu iig veel meer het idee dat het programma een verlengstuk van mijn creativiteit is, ipv dat het mij irriteert tijdens het maken van muziek. En dat terwijl ik logic toch al sinds v3.x gebruikte.

Buiten het creatieve vlak lijkt het voor mij dat het ook beter klinkt, kleine veranderingen in volume of panning hoor ik direct terwijl dat in logic niet het geval was. Maar dit kan natuurlijk puur psychisch zijn.

Ik had al een tijd het idee dat logic mij behoorlijk in de weg zat -de nieuwe GUI heb ik zelfs na jaren niet aan kunnen wennen- dus was ik op zoek naar iets anders. Na Cubase en Protools geprobeerd te hebben was StudioOne voor mij met afstand de beste. Ik kan het van harte aan raden!

Ik ben inmiddels weer gestopt met Studio One.... Echter niet omdat het programma mij niet beviel. Maar enkel omdat ik Ableton netjes legaal in huis heb en de ietwat fijnere arrangement workflow in Studio One niet voldoende is om op te boksen tegen het gemak van de Ableton Session View.

Ik wacht dit jaar netjes af en zie wel hoe verder te gaan...

dus aan het eind van het jaar:
A) blijf ik netjes Ableton Live 8 gebruiken
B) Stap ik over op ableton 9 (indien gereleased)
C) Stap ik toch over op Studio One
D) BITWIG BITWIG BITWIG :D :D :D (verwachtingen zijn, zoals jullie merken, erg hoog gespannen)

Oh ja, via presonus en motoko kwam ik trouwens hier terecht.

't Enige wat ik nog niet kon vinden is of je verschillende swings kan instellen (zoals in PT bijvoorbeeld). Er is wel een swing bij de quantize, dat weet ik wel, maar op welk algoritme is dat dan gebaseerd? En wat als dat niet die legendarische mpc-swing is?

Via het Quantize panel kom je ook terecht in de groove settings. Hier kun je een groove extracten uit audio of midi. Maar ook via de Exchange soundsets downloaden met MPC grooves. Ik heb een sound set geplaatst met grooves in verschillende percentages van de MPC 60 en MPC 3K.

Je kunt die je eigen groove template / swing bepalen en ook in welke mate de audio en midi hierin moet volgen.

Even een kleine aanvulling. De gratis versie ondersteunt slecht stereo I/O, maar je kan wel zelf bepalen welke I/O en unlimited audio / midi tracks en inserts. Geen VST of AU ondersteuning of MP3 support.

Ben al een tijdje over... Wat een heerlijk proggie! Eindelijk iets waar de boel mij nie in de weg zit.... alhoewel... ableton een killer blijft om te schetsen, de combo is heerlijk!(rewire) Hmmmm bitwig? wat zal t brengen..edit: agh wat dom StiebZ zei t ook al!

Laatst gewijzigd:
Ben nu ook een weekje bezig met studio one en het bevalt redelijk.
Klopt het dat er geen OMF-support is voor Studio One?
Dat is een vrij forse misser IMO.

Verder mis ik:
Routing effects op send channels naar andere sends
Gemakkelijk plugin settings saven en oproepen op channels
Audio file trim at start transient. Dit zit in logic, je kan dan automatisch het begin van de audio knippen.

Ik vind de daw verder wel erg goed klinken.

Laatst gewijzigd:
Het klopt dat Studio One op dit moment geen OMF support heeft. Het valt echter reuze mee in de praktijk met hoe groot de 'vrij forse misser' is. Het blijkt dat er slechts weinigen dit aangeven als iets dat ze echt nodig hebben.

Het staat in ieder geval op de lijst met feature requests en zal op termijn ook ongetwijfeld worden toegevoegd.

Verder mis ik:

Dit kan gewoon makkelijk hoor. Hoe wil je het anders hebben? Je kan de settings saven per fx maar je kan ook een hele fx chain saven van een channel. Ik zou niet weten wat hier aan verbeterd moet worden.

Ben nu ook een weekje bezig met studio one en het bevalt redelijk.
Klopt het dat er geen OMF-support is voor Studio One?
Dat is een vrij forse misser IMO.

Verder mis ik:
Routing effects op send channels naar andere sends
Audio file trim at start transient. Dit zit in logic, je kan dan automatisch het begin van de audio knippen.

Ik vind de daw verder wel erg goed klinken.

Routing op send channels is gewoon beschikbaar. Pak hiervoor een bus ipv een FX channel. Zelfde type channel, alleen dan met send.

Plugin settings saven is voor alle plugins (inclusief 3rd party) slepen naar de browser. Vanaf de mixer kun je met drag & drop een hele FX chain opslaan.

Back