Presonus Studio One

Het enigste wat mij tot dusver tegensteekt is dat ik het op 64 bit draai en ik telkens jbrdige moet gebruiken om 32 bit plugs te integreren, dat hebben ze in cubase dan beter opgelost dacht ik, hopelijk doen ze daar nog wat aan bij Presonus...

Voor de rest een absolute aanrader !

Ik heb de demo van studio one ook gechecked en ik vind het echt een fijne DAW en ik zou hem graag kopen....maar ik heb hier nog een uad1 en nog een aantal 32 bits plugs die niet fijn draaien met jbridge:( weet iemand misschien nog een andere tool dan jbridge waarmee ik kan testen of die 32 bits dan wel lekker blijven doen wat ze moeten doen??
Ik heb presonus ook gemailed of hun nog een bridge functie gaan maken zoals in bijv. cubase en fl studio maar ik krijg helaas geen antwoord van presonus

Ik heb de demo van studio one ook gechecked en ik vind het echt een fijne DAW en ik zou hem graag kopen....maar ik heb hier nog een uad1 en nog een aantal 32 bits plugs die niet fijn draaien met jbridge:( weet iemand misschien nog een andere tool dan jbridge waarmee ik kan testen of die 32 bits dan wel lekker blijven doen wat ze moeten doen??
Ik heb presonus ook gemailed of hun nog een bridge functie gaan maken zoals in bijv. cubase en fl studio maar ik krijg helaas geen antwoord van presonus

Vandaag volgens mij 50% korting ivm halloween.

Je kunt JBridge gebruiken, of bijv. NI Maschine als je die hebt. 't Is wat omslachtig, maar S1 opstarten, Maschine laden als VSTi en dan je 32-bit plugins in Maschine laden.

Ik kan je melden dat er in Studio One geen eigen ontwikkelde bit bridge gaat komen. Buiten het feit dat JBridge voor de meeste producten goed werkt, slechts $15 kost, is men van mening dat het niet aan PreSonus is om de support issues van externe ontwikkelaars over te nemen. De meeste actuele en gangbare plugins zijn in 64-bit verkrijgbaar. Men steekt geld en tijd liever in het verbeteren van de DAW zelf en werken richting de toekomst. Een mening die ik eigenlijk wel met ze deel.

Jammer dat presonus dat niet ondersteund maar met jou uitleg klinkt het wel logisch.

JBridge heb ik geprobeerd maar die crashed hier in combinatie met studio one en maschine heb ik niet.
Dit is voor mij wel een lastig punt want ik heb een paar vst die ik liever niet wil missen omdat ik die eigenlijk in elk project gebruik zoals bijvoorbeeld de waldorf largo die geen 64bit heeft...ik ga er over nadenken in ieder geval bedankt voor de maschine tip

Jammer dat presonus dat niet ondersteund maar met jou uitleg klinkt het wel logisch.

JBridge heb ik geprobeerd maar die crashed hier in combinatie met studio one en maschine heb ik niet.
Dit is voor mij wel een lastig punt want ik heb een paar vst die ik liever niet wil missen omdat ik die eigenlijk in elk project gebruik zoals bijvoorbeeld de waldorf largo die geen 64bit heeft...ik ga er over nadenken in ieder geval bedankt voor de maschine tip

Largo is nog steeds een actuele plugin en eigenlijk hoort Waldorf hier gewoon een 64-bit versie van op te leveren. Ze hebben inmiddels wel Attack in 64-bit volgens mij en ook Lector is 64-bit. Ik zou in ieder geval een mailtje sturen naar Waldorf en vragen of en wanneer er een 64-bit versie van Largo komt.

Het is in eerste instantie de verantwoordelijkheid van Waldorf om gewoon hun klanten goed te bedienen.

Iemand de 50% actie ontdekt? alleen vandaag geldig ivm halloween........

Largo is nog steeds een actuele plugin en eigenlijk hoort Waldorf hier gewoon een 64-bit versie van op te leveren. Ze hebben inmiddels wel Attack in 64-bit volgens mij en ook Lector is 64-bit. Ik zou in ieder geval een mailtje sturen naar Waldorf en vragen of en wanneer er een 64-bit versie van Largo komt.

Het is in eerste instantie de verantwoordelijkheid van Waldorf om gewoon hun klanten goed te bedienen.

Dat is wel een goed punt van je ik zal ze eens een mail sturen

Leuke deal van Presonus, 50% korting! :okdan:

Zojuist de professional gekocht. Was al een tijdje aan het twijfelen, deze korting heeft mij over de streep gehaald.

Nu een kijken voor goede tutorials...

Schijnt dat je aan zeer weinig of geen support moet verwachten.Enfin heb ik met protools ook,maar dat was op te lossen met de vele boeken die in omloop zijn.
Er is nu ook een goed boek geschreven voor studio one 2.Power tools for studio one 2 van larry the 0

Schijnt dat je aan zeer weinig of geen support moet verwachten.Enfin heb ik met protools ook,maar dat was op te lossen met de vele boeken die in omloop zijn.
Er is nu ook een goed boek geschreven voor studio one 2.Power tools for studio one 2 van larry the 0

Studio One heeft een erg actieve en bereidwillende community. Kijk maar even op het officiële forum..

Studio One heeft een erg actieve en bereidwillende community. Kijk maar even op het officiële forum..
Dit kan ik bevistigen :okdan:
Ik bezoek het dagelijks,vooral nu 2.5 er aan zit te komen!
En Motoko is behoorlijk actief daar met het helpen van S1 users.

Goed werk Motoko:mega:

De bereid willende wel(forum) maar de pro de organisatie zelf,zijn enkel bereikbaar in het begin,als je later weer met vragen aankomt ben je geschoren zoals altijd.Verkopen ja service?Ja,enkel met weer koop dit voor je soft en we helpen je verder.Velen die werken in productie huizen zoals in de music gaan weer direct bij andere aan de slag,noem het het meer verdienen.
En sommigen zoals Kurzweil ben je jaren aan het wachten op iets maar altijd de moeite waard.Daar zijn ze aan een project bezig en moet het niet op één twee drie gebeuren.

De bereid willende wel(forum) maar de pro de organisatie zelf,zijn enkel bereikbaar in het begin,als je later weer met vragen aankomt ben je geschoren zoals altijd.Verkopen ja service?Ja,enkel met weer koop dit voor je soft en we helpen je verder.Velen die werken in productie huizen zoals in de music gaan weer direct bij andere aan de slag,noem het het meer verdienen.
En sommigen zoals Kurzweil ben je jaren aan het wachten op iets maar altijd de moeite waard.Daar zijn ze aan een project bezig en moet het niet op één twee drie gebeuren.

Ik hou niet van van die bedrijven die regelmatig een update uit voeren.Wil zeggen dat het echt niet werkt met hun software!Bv Roland is echt zo een bedrijf dat zelden een update uitvoert,zo ook Kurzweil.Meer wilt niet zeggen beter!En Presonus is niet anders bezig dan updates uit te voeren in al hun programma's.

Laatst gewijzigd:
Om even wat opmerkingen te plaatsen.

De feitelijke support van PreSonus in de VS kan ik niet zoveel over zeggen. Ik heb daar nog nooit gebruik van hoeven maken. Maar ik weet dat de ontwikkelaars en andere PreSonus medewerkers (zowel uit de VS en ook uit Duitsland) actief zijn op het forum en ook daar mensen te woord staan en helpen. De reacties die ik toch nog toe heb gezien zijn overwegend positief in de snelheid waarmee issue worden opgelost. Of dat nou via het officiele support kanaal gaat of via de community maakt niet uit. Het belangrijkste is dat zaken worden opgelost.

PreSonus heeft voor Studio One tot nog toe drie grote versies uitgebracht:

1.0 (2009)
1.5 (2010) deze versie was een gratis update en bood veel nieuwe functionaliteiten waar gebruikers om hebben gevraagd.
2.0 (2011)

Later dit jaar komt nog versie 2.5 welke ook gratis zal zijn voor v2.0 gebruikers en ook hier zitten weer nieuwe functionaliteiten in die veel gevraagd zijn.

Ik vind het goed dat een bedrijf zich actief bezig houd met de kwaliteit van hun producten. Voor versie 2.0 zijn in het afgelopen jaar 6 minor updates uitgebracht. Het betrof hier bugfixes en kleine aanvullingen qua functionaliteit.

Studio One is in mijn ogen een van de meest stabiele DAWs die er zijn en ik heb een ruime ervaring met diverse pakketten. Dit is overigens ook wat ik van gebruikers terug hoor. Hieronder zitten ook een aantal grote namen die erg afhankelijk zijn van hun DAW en daar op moeten kunnen vertrouwen.

Ik wil dan wel even de opmerking maken dat er bijv. in Pro Tools al minstens drie major versies verschillende bugs zitten die niet worden opgelost. Ableton laat al behoorlijk lang op zich wachten qua update en je ziet ook onder de gebruikers dat er flink wat onrust ontstaat door het uitblijven van versie 9.

Het feit dat men actief reageert op issues die worden gemeld en dat er bijvoorbeeld zelfs gedurende NAMM is gehandeld op meldingen uit de gebruikersgroep vind ik alleen maar positief.

Ik deel jou mening absoluut niet 'dat het echt niet werkt met hun software' en ik vraag me dan ook af welke ervaring jij hebt met Studio One. Daarnaast weet ik dat men inderdaad bezig is met het continu doorontwikkelen van de software, maar dat lijkt me niet meer dan een goede zaak. Tot slot vraag ik met af wat je bedoelt met 'al hun programma's' aangezien er slechts twee pakketen zijn van PreSonus, namelijk Capture en Studio One.

Ik wil over een tijd overstappen op een 64bits systeem, maar ik heb nog wel een aantal plugins die enkel 32bit zijn. Werkt jbridge goed met S1 of heeft S1 zelf een goede bridge?

S1 heeft om diverse redenen geen eigen bridge, het feit dat JBridge bestaat en goed werkt met S1 is daar één van...

Back